• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • Kattiz

_Maria_

Tvi för lingonvecka, börjar komma till den punkt då suget brukar vara som värst =((.
    Du har ju skött dig bra då om du inte fuskat massor under den tiden!!

En fråga till ALLA:

Äter ni alltid mellalmål mellan frukost och lunch??

Jag kommer mig alltid upp så sent ~09 så jag hinner inte äta ett mellanmål på f.m. Äter bara på e.m och kväll.

• _Maria_

Kattiz

Hahah joo visst har jag fuskat. Rätt mtk faktiskt. Värst är det med ost. Jag kan inte sluta hyvla! :) Men jag tror att dieten kommer ge resultat iaf...eftersom jag avstår från de saker med mest kolhydrater...typ pasta, bröd, ris, potatis osv.

Nee jag har också svårt för mellanmålen. Men det börjar gå bättre. Brukar ta med mig en grönsak till jobbet å äta som frukt...typ gurka eller tomat :)

Någon som vet om man får äta pepparkakor i fas två, är nämligen mer eller mindre beroende. Samma sak gäller skumgodis. Enligt VV är det ju "bättre" att äta skumgodis än blandgodis..stämmer det enligt SB också ?

Ha en bra dga å käka lungt!
    :)

• Stina73

Hej!

Här är en till som har svårt att få i sig mellanmålen! Speciellt det mellan frukost och lunch. Har ett stressigt jobb där det är svårt att få tid att sätta sig ned och äta någonting.

Just nu kämpar även jag med "månads-suget". Har dock lärt mig att det är OK att unna sig lite extra dessa dagar. Brukar köpa Anton Bergs 72% chokladkaka och mumsa på.

Jag tror inte att pepparkakor är OK under fas 2 eftersom de innehåller vetemjöl- tyvärr. Likaså skumgodis om dessa inte är osötade. Enl den info jag hittat på nätet så är det OK att äta osötat godis odyl men max 75 kcal/dag.

Nä tjejer, nu ska jag gå ut och ta en promenad. Bäst att passa när det för en gångs skulle inte regnar.

Ha det gott alla!

• _Maria_

Hej allihopa!

Känner att jag redan efter två dagar är stammis här. Det är väll så det är när man har långtråkigt jobb.

Stina73
    Okej..tack för tipset. Men man blir ju bara SÅ sugen på sötsaker just precis "denna vecka". Var rätt jobbigt att stå emot när de på jobbet bjöd på marsipantårta. Men ajg tackade bestämt nej. STOLT!

Jo mellanmålen är kluriga. Speciellt om man har ett stressigt jobb som du Stina. Själv har jag det så lungt och skönt. Sitter mest ute på internet :)

Jaa vistt äre skönt när det inte regnar. Här tittar tom solen fram. Det kanske är dags att stoppa tillbaka vinterjackan i garderoben iaf :)

• Ammi

Stina73:

Måste bara få fråga ungefär hur många gram osötat godis motsvarar 75 kcal
    Har du någon aning?

Jag tycker att det är kanon att ta med några nötter om jag har svårt att få tid med mellanmålen.

Ha det fint allihop & kämpa på!

• Josie

Hallå tjejer! :)

Tänkte köpa ingridienser till linfrömuffinsarna idag, men gissa vad jag glömde köpa? Linfrön! haha.. Ibland vet jag inte riktigt hur min hjärna fungerar! :P Får göra muffins imorn istället, om jag inte orkar iväg till affären senare idag igen.. Just det, letade febrilt efter baksoda men jag hittade inget? Vart finns det? Är det viktigt?

Funderade lite på det här med mellanmål också, har minst sagt problem med dom. Speciellt på morgonen (som ni andra!), är en riktig ansträngning för mig att bara orka gå upp och äta frukost! Inte så bra.. En vanlig dag dricker jag te på morgonen, runt 12,00 lunch, 16,00 middag och 20-21,00 kvällsmat. Brukar sällan bli mellanmål.. tröttnar snabbt på nötter så det är svårt att komma på nåt annat som funkar lika smidigt?! Får anstränga mig lite mer på den fronten! :D

Köpte lite jordnötssmör som jag tänkte testa. Innehöll 97 procent malda rostade jordnötter, tyckte det lät rätt så bra- men det smakade inget gott alls! Det var helt sockerfritt (vilket jag var ute efter) så man kanske kan tillsätta lite sötningsmedel och äta vid speciella tillfällen? Eller man kanske ska akta sig för jordnötssmör överhuvudtaget i fas1?

Hoppas alla som kan och vill får sköna promenader i solen idag!! Och att alla överlever sina lingonveckor! hihi.. ;)

Kraam

• Kattiz

_Maria_

*asg* fortsätt dröm!! Inga pepparkakor eller skummisar, men däremot får du väl äta typ dietorelle, men jag avråder alla friska människor från att göra det!! *gaaaah* vad ont i maggen man får. Lindt har väl choklad med RIKTIGT hög kakaohalt, den skulle jag satsa på i Fas2 om det behövdes nåt sött.
    Känner igen det där med "stammis" är mammaledig så tid för datorn finns nog nu som då=).

Ammi:

Det är lätt att räkna ut hur mkt 75kcal är om du har godispåsen framför dig! Men som jag skrev passa dig för sockerfritt godis, man får rejäla magreaktioner!
    Håller med dig..Nötter är kanon.

Josie:

Jordnötssmör går bra 1tsk eller hur det nu var! Trodde det var sött och sliskigt..gud så besviken jag blev nu ;).
    EN prommis blev det här oxå, dock i snigelfart alá 3-årings takt och barnvagn MEN jag kom mig ut iaf!

Ha det bäst alla!

• Brudjojo

Hej!
    Andra dagen i fas 1 och har fruktansvärd huvudvärk!!! Det gick inge bra att träna heller känner mig total orkeslös! Men jag hoppas att det kommer att bli bättre till i morgon.

Ska hem och laga torsk till middag och kokta grönsaker... (broccoli, blomkål etc) Kan man äta fettfri fil, yoghurt i fas 1 eller endast i fas2??

Kämpa på, ni är jätteduktiga!!!

• Modesty_B

Hej!
    nu här men har tjuvtittat en hel del. Jag är singel men upptäckte denna riktigt bra sidan för andra som intresserar sig för south beachdieten. Schysst att ha ett stöd. Jag har tidigare gått på dieten. Gick ned 7 kilo på två veckor och gick faktiskt inte upp särskilt fort, särskilt med tanke på att jag föll tillbaka i socker och kolhydratberoende:( men nu ska jag börja igen på måndag och delar gärna med mig av tips. Till att börja med, en frukost jag älskar och inte slutade med är äggröra med linfrön. När man hettar upp linfröna blir de lätt nötaktiga i smaken. GOTT!

• Josie

Kattiz, jag köpte ett annat slags jordnötssmör först, det kallades jordnötsMASSA så jag trodde det var mest jordnötter.. Men så smakade jag på det och det var jättesött (och gott förstås). Massa socker i det, så det var bara att slänga!:( Det som jag köpte nu däremot var det ju som sagt inget socker i, men det var också mest sliskigt på nåt sätt.. Ingen höjdare, men vem vet, andra kanske tycker det är jättegott! Skippy heter märket..

Brudjojo, låter jobbigt med huvudvärk.. hoppas den går över! Glöm inte att vattna dig ordentligt, men det tipset misstänker jag att du fått ett antal gånger! ;)

Modesty_B, tack för tipset, ska köpa linfrön snart! Dom verkar vara bra till det mest.. :) Är ochkså singel och inte i giftastagen, hittade sidan på samma sätt som du.. Kul med en till! Hoppas du får en bra start på dieten igen! 7kg låter ju super, favortit i repris kanske? hihi

Fick några jobbiga tanker tidigare idag.. dieten innebär ju att man aldrig mer ska äta godis och vitt bröd osv.. Finns mycket jag verkligen kommer sakna! Försvinner suget verkligen näst intill helt med tiden? Stina, vet du?

Heja alla! :)

Svar på tråden South Beach Diet -3