• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • Meddelande borttaget
  • Ammi

Tack Kattiz för svar på mina frågor.

Jag hittade en länk som jag tyckte var bra, det fanns till och med bilder på maten. Jag kan lova att det såg gott ut
    Här är länken: www.prevention.com/cda/feature2002/0,2479,s1-5346,00.html

Jag vägde mig imorse efter en vecka på fas 1 och jag är mycket nöjd med -2,2 kilo med tanke på att jag inte har så jätte mycket att gå ner.

Tack för all inspiration jag får genom det här forumet.

• Ammi

Är det någon som vet om det går att få tag på vanilj extract (flytande) här i Sverige?

Jag bor i Stockholm, men har ännu inte lyckats hitta det någonstans.

• Josie

tass, Wooow, 3,4 kilo är ju massor på en vecka- grattis! :) Själv har jag inte vågat väga mig än, är lite rädd för att bli besviken nu när det känns så bra. Blev definitivt uppmuntrad av ditt goda resultat iallafall. :D

Såg på UR igår, handlade om lite olika dieter. Efter att ha sett programmet fick jag bekräftat att den här dieten är riktigt bra! Nästan allt de tog upp bekräftade teorin om att man ska dra ner på kolhydrater och att fett inte är farligt så länge man äter rätt fetter- som vi gör.. hehe.. :D Skönt att höra, blev lite peppad av det programmet! Nån annan som såg det?

Kattiz, du är riktigt haj på det här! :) Har också varit inne på sidan om vad man får äta och inte men jag listade inte riktigt ut hur det är med mjölk i fas 1- kan man dricka minimjölk? Och rotfrukt, t.ex palsternacka och kålrot, är det okej?

Hoppas alla får en riktigt bra start på veckan!!

• Josie

åh, grattis Ammi också! Såg inte ditt inlägg tidigare.. Kuul att höra att det går så bra! :) Vet tyvärr inget om flytande vailjextract, men kanske nån annan gör..?

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Kattiz

Grrr mina inlägg till Josie och Ammi fastnar i filtret...skit oxå.. =((

Försöker kopiera in uppdateringen på mjölken fr mars 2004.

Milk
    Old Version:
    Avoid all dairy in Phase 1, except for less than 2 tablespoons fat-free 1/2 and 1/2, nonfat milk, 1 percent milk, or soy milk allowed with coffee.

New Version:
    Phase 1:
    Now includes 1 percent or fat-free milk, low-fat plain soy milk (4 grams of fat or less per serving), 1 percent or fat-free buttermilk, and fat-free plain yogurt on the Phase 1 "foods to enjoy" list. Limit dairy to 2 servings a day.

Enligt dietisten juni 2004 rek. hon 2cup/day för att inte gå i Ketos.

• Kattiz

AMMI:

*~GRATTIS~*, vilket superbra resultat! Har inte sett vaniljextrakt i flytande form. Bara pulver eller riktig..

• Ammi

Mer goda nyheter:

Go Bananas!

Formerly scorned on The South Beach Diet, this favorite, fiber-rich fruit is back on the menu. As long as you pare down your portion size (stick with a medium, or 4-ounce, piece of the fruit), the banana is now acceptable on Phase 2 of The South Beach Diet.

Ni kan ju gissa om man längtar till fas 2

Svar på tråden South Beach Diet -3