• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • Erica78

Grattis till Tass och Ammi, för att ni klarat av den första veckan och gått ner så mkt! Starkt jobbat!

Själv har jag precis avklarat min första dag i fas ett, har gått ganska bra. Har känt mig hungrig dock emellanåt.. åt nog för lite, men det ska jag ordna till i morogn.. hoppas det är lika lät att fortsätta i 13 dagar till.. bra att denna sida finns så man kna få lite motivation!

• busiga_mamman

HJÄLP..
    Ska börja med SBD i morgon, men vad får man egentligen ä´ta o inte äta. Är fil helt undeslutet så som mjölk eller?
    Nån som vet nån sida, där de står ordentlig vad man ska äta o inte

• Ammi

Hjälp!

Är det någon som kan berätta för mig hur man gör linfröpannkakor, skulle så gärna vilja göra det til frukost imorgon, någon som vet?

Tack på förhand & sov gott!

Jag loggar in imorgon bitti, så får vi se om det blir linfröpannkaka.

• Bröllopstokiig

Ammi:

Har inte ens hört om fenomenet =)). Så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med nåt recept!

Busiga_mamman:

För att lyckas bra med SBD och inte göra misstag som kan få dig att må riktigt ruggigt illa så ska du LÄSA ordentligt innan du börjar..plöj igenom så mkt material du bara kan! Sök på nätet, läs trådarna..allt, du vinner på det i längden! Lycka till

• Brudjojo

Hej,
    Körde SB tidigare, men har haft lite struligt senaste tiden så jag har ätit allt möjligt och gått upp 5 kg... Nu ska jag börja igen... Blir så peppad av denna tråd...

Ammi: Du kan köpa flytane vaniljextract på Grays American Foods store som ligger i Gamla stan och på Odengatan...

Har ni tips på bra mellanmål man kan äta innan träning???

Ni är jätteduktiga... Nu hoppas jag att jag kommer att kunna hålla mig till detta. Började på fas 1 idag...

• Stina73

Hallå alla nya och gamla beach:are!

Guuuuud vad kul att vi blivit så många!! Har inte haft tillgång till internet under helgen och jag blev mäkta förvånad när det inte bara har blivit en ny tråd utan den redan har två sidor! Så skoj!!

För er som jag inte "träffat" förr så har jag ätit enl SBD sedan i juni och har aldrig mått bättre! Hade en liten svacka efter semestern, gick upp ett par kilo men är nu tillbaka på rätt spår! Och nu har jag lagt min handduk på stranden för att stanna!

Vad duktiga ni har varit allihopa som har kunnat motstå diverse frestelser och lockelser under den gångna helgen. För egen del blev det en hel del alkohol då jag varit bortrest... Men, trots det hade jag gått ned ett par hekto. Fattar ingenting!

Vaniljextrakt går att köpa på Gray's precis som någon sa men en pytteliten flaska kostar kring 75 kr så då är det billigare att göra egen. Har inte recepet här just nu men man lägger vaniljstänger i vanlig sprit, t ex Vodka, och låter det ligga i ett par månader.

Ammi- jag antar att jag är lite sen men är är ett recept på linfröpannkakor. Riktigt gott men förvänta dig inte att det ska smaka som vanliga pannkakor för då blir du besviken.
    Vispa ihop 2 ägg, 3 msk krossade linfrön, 1 tsk bakpulver, lite salt, sötningsmedel och vaniljextrakt. Låt smeten vila och tillsätt lite vatten om för tjock. Stek som vanligt. Det blir två stycken ganska stora pannkakor.

Ett annat bra linfrö recept är linfrömuffins, en personlig favorit!
    Vispa 3 ägg, drygt 0.5 dl vaniljyoghurt (sockerfri!), 0.75 dl sötningsmedel, 2 msk olja, 2 msk vatten, 1 tsk bakpulver och 1 tsk baksoda samt 2 msk kanel och 1 tsk salt. Låt smeten vila i 5 min. Ös ned i 8-10 oljade muffinsformar. Grädda i 175 grader i 12-15 min.

När jag ändå är inne på recept så ville Sparwen ha förslag på broccoliomelett. Så här gör jag:
    Micra broccolibuketter tills genomvarma. Skär i bitar och fräs i stekpanna ett par min. Under tiden blandar jag 1 ägg, 1 äggvita med lite mjölk samt kryddar med salt och krossad torkad mejram. Häll över broccolin och stek tills ovansidan fortfarande är lite krämig.

För er som fortfarande är i Fas 1 och saknar frukt och bär kan jag tipsa om att rabarber är tillåtet. Pröva ljummen rabarberkräm smaksatt med sötningsmedel och kanel med lite sockerfri vanilj som dessert eller mellis.

Hoppas att det var till hjälp!

Ha en bra dag allihopa!

• _Maria_

Åh va roligt. jag ahr hittat en sida där alla diskuterar SB.:)

Jag började med SB förra tisdagen..det har alltså gått en vecka idag. Allt känns kanon..har dock haft yrsel. det har även varit SKIT jobbigt att träna. har kännts som om jag har haft stora tegelstenar under fötterna. Någon som har samma problem?

En liten fråga..jag har fuskat endel...FY... kan det vara anledningen till att jag inte har sett så mkt resultat?

Hoppas det går bra för alla!
    På återseende :)

• Kattiz

_Maria_

Hej och välkommen hit!! Hoppas du ska trivas här på tråden =)
    Jag har tränat och kört SBD och för mig har det funkat bra, känner inte att jag kunnat prestera mindre nu. Dricker du ordentligt?? Det gäller att dricka rätt friskt!
    Har inte fuskat alls och hoppas inte falla dit heller ;).

BRUDJOJO:

Dig känner jag igen fr den första tråden =)). Kul att se en gammal räv stryka omkring!
    Brukar äta 3.5-4timmar innan träning och 45 min innan tuggade jag i mig ngr nötter och träningen flöt på mkt bra!! Inga sockerdippar eller blytunga fötter =)

• _Maria_

Kattiz:

Vad kul att det är så många ktiva på denna sida. Du har aknske rätt..jag dricker nog för lite. Men jag ahr så såvrt att dricka mycket vatten..det blir ju ett sånt fasligt spring på toaletten:)

I morgon ska jag träffa ett par gamla vänner som jag inte har sett på väldgt länge. Vi ska hem till en utav dem och hon har sagt att hon ska baka en kaka som hon vet att ajg älskade när jag var yngre. vad gör jag?

Nu ska jag snart hem och laga någe gott till middag. Funderar på kycklinfilé....mumma :)

Hare gott så länge!

Svar på tråden South Beach Diet -3