• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (2)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den andra stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva som sist då vi nådde 1063 inlägg på 3 månader :D

Fråga:
    Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? ;-?
    Presentera er gärna här nedan genom att svara på följande frågor..
    1. Ålder (din och din M2B's)
    2. Vad heter du/ni?
    3. Vart bor du/ni?
    4. När har ni satt datumet?
    5. Vad har ni gjort/hur långt har ni kommit än så länge?
    6. Har ni köpt kläder ännu? i så fall, hur ser de ut?

Lycka Till och fortsätt skriva :)
    /Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)
  • tebeve

Bride2b...

tack för råden...:)
    Min klänning e nästan klar, den ska enligt affären levereras i slutet av denna månaden, men inget annat e klart känns det som...
    Jag jobbar ganska mycket nu, så där finns inte mycket tid till att göra allt som man måste hinna me...
    du råkar inte veta hur man ska göra med fotografen oxå?
    Pratade me en tjej den 18/10 o hon sa att hon va ledig då, emn att hon skulle kolla upp det för säkerhets skull, men sen har hon inte hört av sig igen...ska jag ta kontakt me henne igen??
    O priset... För 16 bilder i ett album tar hon 2300:- E det billigt eller dyrt?
    Känns som att dom enda jag har att fråga om allt detta e här....ingen i min närmaste krets har nån aning...
    Kram!

• Bride2B..

tevebe... klart man hjälper till om man kan... :) jag skulle själv förstå hur krisigt det skulle vara.. *ler* jag skulle nog kontakta denna fotografen igen och fråga vad det är som gäller och varför hon inte hört av sig.. Sedan skulle jag (om det inte ordnade sig med henne) få tag på en fotograf snart för att kunna mötas och diskutera vad för slags bilder man vill ha (studio, natur m.m) du kan ske behöver information om prisuppgifter så det inte blir så dyrt.. :) men angående hon tjejen som fotograf tycker jag 2300 kr är väldigt bra pris för 16 kort.. Jag har själv kollat på en fotograf och denne kommer ta 4995 kr för 16 bilder (ursprungligen 60 bilder som vi får välja ut vilka vi vill ha) men då får vi de i ett album och då får vi kombinera studio och natur bilder som vi (jag) då ville ordna upp.. Nu får man bara hålla tummarna för vädret också *ler* vad bra att allt ordnar sig med en klänning.. får man fråga vilken/hur den ser ut?

• Blåklinten

Hej hej nu e jag här...har precis varit o kollat på kattungar till min far som han ska få i farsdags present på söndag

• Rin

Hej, hej allesammans!
    Här är ytterligare en ung brud.
    Jag är nyss fyllda 20 och min fästman är 25. Vi bor i Eslöv i Skåne (Ja, Sveriges tråkigaste stad, jag vet... För typ 35 år sedan!) Vi bor i en tvåa på markplan med liten trädgård, något som får min storasyster att rysa av fasa. När hon var 20 bodde hon i pytteliten lägenhet i centrala Malmö, pluggade och festade...

Vi ska förhoppningsvis gifta oss nästa sommar. Vi hoppas kunna ha vigseln i parken på Sofiero slott utanför Helsingborg men är tyvärr inte säkra på att de tillåter det. Ska det vara där blir det nog den 4:e juni men om vi måste välja någon annanstans är det möjligt att det blir senare på sommaren...
    Vi har inte kommit så långt i planeringen, det är bara en vecka sen han friade!
    Bestämt oss för förstahandsval för vigseln, bestämt oss för borgerlig vigsel (inget svårt val, ingen av oss är ens med i Svenska kyrkan...
    Bestämt färgtema men är inte säkra på att vi kommer att följa det fullt ut, blått och vitt blir det i alla fall...
    Tittat lite på injbudningskort men inte bestämt oss. Vill nog helst ha från Unicef men kan nog få lite svårt att enas och vilken sort...

Bride2B: Är så nyfiken, måste ställa en personlig fråga. Hur kan du och din blivande spendera så mycket pengar på bröllopet trots att ni är så unga? Själv har man liksom en budget på under tiotusen typ...

• raskan

hej tjejér! Hoppas att ni haft en bra dag!Jag sitter här å undrar när min tiara å min korsett ska komma!Jag betalade tiaran 28/10 å korsetten 1/11 borde väl komma i veckan va??Kramiz millan

• Bride2B..

Blåklinten.. vad gullig present till pappa... :)

raskan... hmm låter lite konstigt att du inte fått grejerna redan.. maila de och fråga varför det tar sån tid.. för det borde inte ta mer än 5 arbetsdagar att få en vara... låter lite konstigt tycker jag...!

Rin...välkommer till tråden.. UNDERBART kul att se yttligare än som är jätteung *ler* joo vi har det lite kärvt killen och jag men vi ska förhoppningsvist få det att funka.. Man får ju göra det bästa av alla situationer, men VILL man så KAN man.. inget mer med det.. jag har ett mål just nuoch detta mål är just att få ett bröllop jag förtjänar.. visst är det inte vårt drömbröllop men det är bättre med ett medelklassigt än inget alls.. Jag tycker giftermål via borgen är så tråkigt, opersonligt och elakt.. det är min privata åsikt och jag menar inte att peka ut någon speciell... vill man gifta sig borgeligt så får man jättegärna göra det men jag vill helst dela det första vackra i mitt vuxna liv med alla mina vänner, min släkt och min blivandes del... jag vill ha på mig min brudklänning, jag vill stå framför prästen och jag vill bli vigd på ett kristet sätt.. (jag är inte religiös eller nått utan jag tror på en högre makt men kanske inte just att en gubbe, Gud, styr och ställer... hoppas d var förståeligt!!) borgeliga äktenskap fanns inte förr i tiden och det är inget jag vill ta del av.. Får jag fråga vart du kommer ifrån, alltså om du är svensk eller från en annan nationalitet? och din pojkvän..? vad gör ni till vardagen, pluggar, jobbar, arbetslösa..? jag snålar till droppen med andra ord för att kunna få råd, men det är ju endå en dag jag inte kommer uppleva igen, en dag som man ska ta vara på då det verkligen bara handlar om dig (mest dig) och honom... Ni två blir ju trots allt ett sedan :) *kär*
    Hur länge har du och killen varit tillsammans?? har ni varit förlovade sen innan eller förlovade ni er nyligen??

OJ vad långt d blev *haha*

• Rin

Birde2B: Jo, det är ju trots allt bara en gång i livet. Så det gäller ju att spara allt man har. Men jag och min fästman studerar just nu båda två så det är i stort sett omöjligt att spara mer än högst några hundra i månaden. Som tur är så har vi dock en buffert sedan innan. Min fästman ska bli revisor så han är rätt bra på att spara och trolla med siffror...
    Vi har svensk bakgrund båda två (möjligen någon dansk som slinker in ett par generationer tillbaka... )
    Men ingen av oss är kristen och därför känns det fel att gifta sig i kyrkan. Dessutom får vi inte eftersom ingen av oss är medlem i Svenska kyrkan, så det är inget val egentligen...
    Dessutom behöver ett borgerligt bröllop inte alls bli stelt och tråkigt.
    Vi ska förhoppningsvis ha vigseln i Sofiero slottspark (http.//sofiero.helsingborg.se) mitt ibland rhododendronen (hur stavas det egentligen?) och sedan ha festen på gräsmattan framför slottet. Tyvärr är vi lite osäkra på om man får viga sig i parken så vi har ett par reservplaner, bl.a. Kjugekull som är ett jättevackert naturreservat i nordöstra Skåne eller vid havet i Karlshamn, Blekinge (där jag är uppväxt).
    Men jag tycker att det är oehört viktigt att man får ha precis det bröllop man själv vill. Som sagt, det är bara en gång i livet. Det ska vara perfekt!

Vi har inte vara förlovade innan... Vi har varit tillsammans i lite mer än 21 månader och visst har jag gått och tänkt mycket på det, speciellt sista tiden. Men jag har inte velat säga något, är lite traditionell av mig och ville att han skulle fria. Och det gjorde han, mitt i natten förra veckan. Helt oväntat...
    Jag är så lycklig!
    Och sen berättade han att han hade tänkt vänta till i februari då mina föräldrar bjuder oss på en resa till Gran Canaria. Så hade tänkt att vi skulle åka upp själva i bergen (Där är otroligt vackert! Vi var där när vi firade ett år.) Och där skulle han fria, men han kunde inte hålla sig så länge!
    Vilket jag är glad för, för då hade vi nog inte hunnit till sommaren...

• Blåklinten

Har försökt ringa festlokalsuthyraren hela dan men de e aldrig nåt svar...skit åxå !!!!!

På söndag åker syrran o jag o hämtar den lilla gulliga kattungen till pappa...hoppas han gillar den

• Bride2B..

Rin.. hehe jag förstår vad du menar med generationerna jag o min M2B (marcus heter han förrästen) har de också svårt.. som sagt är jag arbetslös och han gör lumpen... om NI har det tjärvt så ska du kolla på vår ekonomi... tur att din M2B ska bli revisor och kan trolla... kanske behöver vi d me *ler*Jag var inte heller medlem i svenska kyrkan men jag är det nu.. marcus var redan det sen tidigare och man kan anmäla sig när och hur som helst.. :) jag är inte heller religiös av mig då jag inte går till kyrkan varje söndag som en kristen borde göra och marcus tror inte alls på nått sånt.. varken han eller hans familj gör d för att vara exakt.. min mamma är katolik och har inte med vårt beslut att göra, vi vill gifta oss och döpa våra barn.. det är bådas villkor *glad*

Men du har rätt, ett borgeligt bröllop behöver inte vara tråkigt...... slottet ser underbart fint ut... jag skulle jättegärna velat vara där också... men ska ni bara vigas där?? eller ska ni ha middagen/festen på gräsmattan bara?? (fastän det inte är säkert om ni får) det låter som ett väldigt bra kap... kommer ni betala något?? synd att det vore så långt bort, min största dröm är att hyra ett helt slott såsom Sofiero's för helgen och bjuda dit HELA släkten och ALLA kompisar... (gäller två håll... :))
    Man får ju hoppas på det bästa!

Din M2B verkar jättegullig :) ni verkar jättelyckliga ihop.

Blåklinten.. synd att de inte svarar.... hoppas farsan tycker om kattungen.. jag vet att JAG skulel göra det i alla fall *ler stort*

• Blåklinten

Rin..Wow måste jag säga ett verkligen fint slott skulle me mer än gärna ha festen där !!!!
    De där me att man ska va medlem i kyrkan...de räcker med att en av er e de för så e de för oss..de e min m2b Oskar som e medlem.

Jag skulle me gärna ha en kattunge men Oskar e allergisk.

Föresten har nån utav er en lillebror i åldern 19 typ ???
    Jag har o han e världens tråkigaste...ringde förut o frågade om han ville va me på kattungen med min syster o mig till pappa på sönda men då säger han: Jag tror inte jag vill ha nån katt just nu, va f*n tänkte jag o sa du bor väll inte hos pappa, han gör de i bland men han lät så jävla ego o jag blev asförbannad o frågade vad han hade tänkt att ge honom...inget svarade han då, han hade kanske behövt betala typ 20 spänn eller nåt men de hade jag inte ens lust att berätta...såååå sur på han !!!!!

Sorry va bara tvungen att skriva av min ilska !!

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)