• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (2)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den andra stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva som sist då vi nådde 1063 inlägg på 3 månader :D

Fråga:
    Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? ;-?
    Presentera er gärna här nedan genom att svara på följande frågor..
    1. Ålder (din och din M2B's)
    2. Vad heter du/ni?
    3. Vart bor du/ni?
    4. När har ni satt datumet?
    5. Vad har ni gjort/hur långt har ni kommit än så länge?
    6. Har ni köpt kläder ännu? i så fall, hur ser de ut?

Lycka Till och fortsätt skriva :)
    /Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)
  • Blåklinten

Hej Petra och välkommen hit

Har nu var it hos sömmerskan och bestämt hur vi ska göra med klänningen så efter jul ska den börja sys

Bride2B..vi förlovade oss 1 maj 01 så de e 3,5 år sen

Kommer inte i håg vem detta gällde...kanske Millan, jag har iaf fått svar från steens angående kostymen, jag fick en annan mailadress som jag skulle fråga på i stället...

• raskan

blåklinten,,,
    Åh jag hoppas att den inte är så super dyr!Ska ni köpa eller hyra?
    Kramiz millan

• Blåklinten

Det beror på hur han passar i den men om den passar bra köper vi den...ni då ??

• raskan

jo vi hade åxo tänkt att köpa den.

• Blåklinten

Den e verkligen snygg...bestämde hur klänningen skulle se ut i dag, sömmerskan kom med förslaget att man kan använda samma tyg fast andra sidan på de för att bryta av längst upp och ner...såg en bild och blev helt såld...nu får jag min helvita klänning fast i 2 vita färger kan man säga

• raskan

gud va fint det låter!!Ja en brytning kan göra väldigt mycke

• Ida N

hur ser era klänningsmodeller ut?

• Blåklinten

Ja jag tror de jag me

Fick festlokalen så himla billigt...700 spänn o då får vi tillgång till lokalen dagen innan.

• Blåklinten

Axelbandslöst och ganska stor kjol med lagom släp iaf...sen vet jag inte så mycket mer

• Rin

Bride2B: Tack... *ler* För oss blir det ju inte så lång förlovningstid. Bara ca 7 mån...

Ida N: Jag kommer förmodligen att ha en s.k. cotehardie, alltså en klänning från senare 1300-talet... Figursydd, knappar fra, mycket vid kjol med släp, snäva knäppta ärmar (ev tvåfärgade) i vit sidenbrokad (Nej, inte äkta... Det är alldeles för dyrt, även om mamma betalar... )

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)