• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (2)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den andra stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva som sist då vi nådde 1063 inlägg på 3 månader :D

Fråga:
    Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? ;-?
    Presentera er gärna här nedan genom att svara på följande frågor..
    1. Ålder (din och din M2B's)
    2. Vad heter du/ni?
    3. Vart bor du/ni?
    4. När har ni satt datumet?
    5. Vad har ni gjort/hur långt har ni kommit än så länge?
    6. Har ni köpt kläder ännu? i så fall, hur ser de ut?

Lycka Till och fortsätt skriva :)
    /Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)
  • Blåklinten

De gamla va 2 a juli o de nya 9 e juli, de e inte lätt att komma i håg allt trots att man e tjej

• Bride2B..

hehe vad kul.... ni vigs på vårt 3 års jubileum (förlovning) :D

• Bride2B..

hihi aaa :D jag ville att vi skulle gifta oss det datumet egentligen :) synd att marcus e borta då :/

• Rin

tebeve: Ja, då förstår du mig. *ler* Jag har faktiskt inte varit på Sofiero mer än två gånger men jag bestämde mig redan första gången jag var där. Så fort jag kommer ner i dalen tänkte jag: "Här vill jag gifta mig."

Bride2B: Jo, allting ordnar sig till belåtenhet. De hade t.o.m. någon typ av paviljong i parken som vi kunde få låna om det blev dåligt väder, eftersom man inte fick sätta upp partytält på gräsmattan. Enda problemet nu är min mamma som ville att vi skulle ha mottagningen hemma hos dem. Men, men... Hon kom över det när det gällde min syster så hon kommer nog över det denna gången också...
    Trist att man alltid ska behöva tänka på pengar. Hoppas att ni ändå kan få den fotograf ni vill. Själv har jag tur och behöver inte alls tänka på fotograf eftersom min pappa är journalist och har fotat åt sig själv i typ 30 år. Han har kunskapen, talangen och den jättefina digitala systemkameran för 35.000... Han tog bilderna på min syster bröllop och det blev jättebra.
    Helst vill jag ha rhododendron i brudbuketten, så att det blir ett tema liksom. Men om inte det funkar lutar det åt blåa iris och vita rosor. Färgtemat ska nämligen vara blått och vitt. Hur ska din bukett se ut?

raskan: Nej, lite flexibel får man ju vara... Vad kul att ni ändå får ett så speciellt datum. Vårt datum kommer inte ha någon koppling vare sig till förlovningsdatum (3/11) eller det datum vi blev tillsammans (18/1) men det gör inte så mycket. När man väl gift sig är det ju det som räknas.
    Min syster gjorde dock en kul grej. Hon har i flera år försökt få folk att fira hennes "halvårsfödelsedag" dvs sex månader från hennes födelsedag. Men nu lyckades hon istället bli gift på det datumet så då får hon presenter då i alla fall, åtminstone av sin man...

Blåklinten: Tack... *ler*

• Bride2B..

Rin...om du kollar min msn groups så får du se blommorna jag tänkt ha :)

groups.msn.com/JulieMarcus/blommor.msnw

den första buketten ska jag ha.. eller mycket liknande den i alla fall, och där finns också en corsage som marcus o hans bestman ska ha.. kanske lite ljusare färg på deras rosor.. :)

• Bride2B..

raskan.. jag har nog kommenterat den förr, men den är jättefin... den blåa färgen är sååå häftig. färgen hypnotiserar än på nått sätt!

• Blåklinten

Här kommer lite fler blommbuketter från vår sida : groups.msn.com/oskarochkajsa/blommor.msnw

Har ringt o ändrat med kyrkan i dag så nu e festlokal o kyrka klart....kollade även upp catering så nu ska dom maila över menyförslag till oss.

Hur gör ni med in/utgångs march..ska någon spela orgel/annat instrument eller blir de cd ???
    Vi funderar på att höra med bekanta som spelar olika instrument om dom vill spela eller höra med den lokala musikskolan.

• Rin

Bride2B: Otroligt vacker bukett! Fina corsager också.

raskan: Din bukett är också jättefin! Liknande färger som jag vill ha fast jag ska ha andra blommor.

Blåklinten: Fina buktter, har du bestämt dig för någon?

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)