• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (2)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den andra stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva som sist då vi nådde 1063 inlägg på 3 månader :D

Fråga:
    Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? ;-?
    Presentera er gärna här nedan genom att svara på följande frågor..
    1. Ålder (din och din M2B's)
    2. Vad heter du/ni?
    3. Vart bor du/ni?
    4. När har ni satt datumet?
    5. Vad har ni gjort/hur långt har ni kommit än så länge?
    6. Har ni köpt kläder ännu? i så fall, hur ser de ut?

Lycka Till och fortsätt skriva :)
    /Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)
  • Bride2B..

blåkliten.. :( ne jag e äldst av mina helsyskon... Jag har massa syskon...

1. Patricia 27 år.. (halvsyster på pappas sida)
    2. Elie 24 år.. (halvbror på pappas sida)
    3. Jag, Julie 20 år om 1 månad :)
    4. Nancy 17 år.. (helsyster)
    5. Sandy 13 år.. (helsyster)
    6. Geoseph 11 år.. (helbror)
    7. Kristin 8 år.. (Halvsyster på pappas sida)
    8. Nabil 4 år nästa månad.. (Halvbror på mammas sida)

Nr 1+2 bor i vårt hemland, libanon, med sin mamma..
    Nr 3+5+8 bor i Sverige, Göteborg, med min mamma..
    Nr 4+6+7 bor i Sverige, Uddevalla, med min pappa..

STOR FAMILJ?! Yes, I know *haha*

• Blåklinten

Oj den va stor

Ååå va skönt de kommer bli för dig att fylla 20..få köpa på systemet o så

Kommer din pappa närvara vid bröllopet??
    Har din mamma nån ny gubbe ??
    Mina föräldrar e skilda me o mamma har träffat en ny snubbe o för ett tag sen frågade hon om dom fortfarande va i hop vid vårt bröllop om han fick komma...ja sa jag de får han nog men jag vill inte ha honom vid honörsbordet eller på första raden i kyrkan för de skulle kännas fel o speciellt då pappa inte har någon ny (nu iaf). Jobbigt de där

• Bride2B..

Blåklinten...hehe aa det tycker jag me.. haha, har LÄNGTAT efter att kunna gå in på systemet med näsan i vädret och köpa lite alkohol där de sedan i kassan ber mig visa legg.. haha... fan va skönt det kommer blir *ler* (inte för att jag köper på systemet så ofta.. lät som en alkoholist)

Jag kommer bjuda pappa men jag vet inte om han kommer närvara.. jag har inte haft en "pappa-dotter" relation med hnom sedan jag och marcus blev tillsammans.. och det är nu över 3 år sedan. Men jag kommer göra min del och bjuda honom, om han sedan dyker upp vet jag inte.. Han talar om att sälja huset han har och rörelsen (han är egen företagare) och flytta tillbaka ner till Libanon.. Vi får väl se vad han gör!!
    Mamma hade en man som hon skilde sig med... han är pappa till Nabil, den siste sonen/barnet/pojken... han var en f.d drogberoende man som gick på bättringsvägen, sedan när han kom hit till Sverige började han umgås med fel folk och började igen.. har aldrig gillat honom, han äcklar mig till döds *usch* tycker bara att det är tur att de skilt sig.. de var inte gifta mer än 2-2,5 år..
    Jag tycker också det är jobbigt... Men fastän pappa skulle kommit till bröllopet så skulle jag inte vilja ha med honom heller på Honörbordet.. (visste inte att det kallades så ) man lär sig nått nytt varje dag *hihi*
    Anledningen till det är för att pappa alltid från början varit emot marcus och mitt förhållande.. han har till och med mordhotat honom och då tycker jag inte han platsar där alls... :/

• Blåklinten

Tror de heter honnörsbordet iaf...ja de gjorde de va tvungen att kolla upp de

Men fy va hemskt att han mordhotat honom, har ni inte haft någon kontakt alls ??
    Skulle min far ha gjort så hade jag nog ringt honom o talat om vad de e som gäller så han inte ställer till me någon scen under bröllopet även om de skulle va svårt..

• Bride2B..

ne men han vet att vi ska gifta oss o så.. tror som sagt inte ens han dyker upp och om han gör det är det bara för att släkten inte skall snacka skit om honom och liknande.. vi har pratat lite sisådär på telefon och jag var där förra helgen, lördag tills på söndag.. och han hamnade på sjukhus för att marcus syrra var me och han kunde inte hantera det (enligt min styvmorsa).. men jag har hört att min mosters man sagt till mig (pappa hade sagt till honom) att när jag åkte upp till uddevalla gjorde jag så att han hamnade på sjukhus för att jag sagt nått.... fattar du hur SJUK han är?? jag hatar honom verkligen

• Blåklinten

De va de FRÄCKASTE jag hört...hur vågar man bara säga en sak om sin egen dotter !!!

Vet du vad de e han inte gillar me dig o Marcus..e de att han inte kommer från Libanon ??

Som tur e har de alltid varit förbra mellan mina föräldrar o Oskar o hans föräldrar o mig...o de e jag tacksam för !!
    Nu kom min älskling hem från jobbet o han hade me sig en ny bröllopsguiden till mig sååå gullig han e

• Bride2B..

blåklinten.. man skulle kunna tro att det är för att han är svensk och inte Libanes men när en annan kille friade till mig som kom från libanon och som hade det bättre ställt än marcus så sa han NEJ rakt av utan att ens prata med mig om saken... så det har nog inte med det att göra.. eller det hade inte med det att göra i alla fall... nu vet jag inte hur d är...
    Mina blivande svärföräldrar är nog det underbaraste som finns... utöver mamma och marcus då men de är helt underbara och jättegoa.. :)

om ändå min pojkvän kunde köpa en till mig me.. *pust*

• raskan

Ja min gubbe åkte just å köpte sushi till mig mums fillibabba
    bride2b,,, Jag lider med dig.Det va väldigt fräckt att vräka ur sig en sån sak.
    Jag har ingen kontakt med min riktiga pappa utan har världens bästa plastis (det har han varit sen jag va 2 år)
    Jag ser honom som pappa till mig å som morfar till mina barn å när vi gifter oss i maj kommer han även att adoptera mig "lycklig" Kramiz millan

• Bride2B..

raskan.. det låter jättesött... vilken tur att andra har det bra :) suchi är äckligt.. usch.. inte för att ja ghar smakat, men jag gillar INGET från havet.. bara musslor... :) men jag äter ingen fisk, inga räkor, inga kräftor, krabbor eller annat som kan finnas i havet... är jätterädd för havet.. *haha*

• Rin

Oj vad mycket som hänt sen i eftermiddags. Det gäller att ha koll på den här tråden på kvällarna... *ler*

Bride2B: Jo, man kan ju gifta sig i kyrkan även om man inte är kristen/religiös men det skulle inte kännas rätt för mig. Jag är troende men inte kristen så därför skulle det kännas jättefel för mig att gifta mig kyrkan. Men det är ju viktigt att man känner sig nöjd med sitt eget bröllop. Bara för att jag inte vill gifta mig i kyrkan betyder det ju inte att ingen annan får göra det.

Tanken är att vi ska ha vigseln i parken bakom slottet. Finns inga riktigt bra bilder på den delen av parken. Det är en djup dalgång där kanterna är täckta av rhododendron-buskar och så går det små stigar i mellan och så är det vatten lite här och var. Svårt att beskriva. Det är den vackraste plats jag någonsin har varit på... Sen planerar vi att ha festen på gräsmattan. Vill inte hyra själva slottet eftersom jag vill ha ett förmiddagsbröllop och då känns det bättre att ha mottagningen utomhus.
    Vet inte hur mycket/om vi ska betala. Är inte ens hundra på att vi får ha vigseln där än, vi försöker få kontakt med dem just nu.

Blåklinten: Visst är det fint! Och då finns det inte ens bra bilder på parken bakom. Om du nånsin är i Helsingborg så måste du åka dit och titta! Som jag skrivit till Bride2B så är det den vackraste plats jag någonsin varit på. Det är helt otroligt!
    Jag vet att det räcker med att en är med i Svenska kyrkan men ingen av oss är med. Min fästman gick ur för bara ett par månader sedan och jag har i princip aldrig varit med (kanske en vecka efter födseln, som mest).
    Som jag skrivit till Bride2B så skulle det kännas oerhört fel för mig att gifta mig i kyrkan. Men det gör inte att jag tycker att andra inte kan göra det. Alla ska få ha sitt bröllop precis som de vill!

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)