• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (2)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den andra stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva som sist då vi nådde 1063 inlägg på 3 månader :D

Fråga:
    Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? ;-?
    Presentera er gärna här nedan genom att svara på följande frågor..
    1. Ålder (din och din M2B's)
    2. Vad heter du/ni?
    3. Vart bor du/ni?
    4. När har ni satt datumet?
    5. Vad har ni gjort/hur långt har ni kommit än så länge?
    6. Har ni köpt kläder ännu? i så fall, hur ser de ut?

Lycka Till och fortsätt skriva :)
    /Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)
  • Blåklinten

Har nu bokat lokalen...men för att få den fick vi även flytta fram hela vigseln mm en vecka...inget man dör av men lite tråkigt ändå !!

• raskan

blåklinten,,,,
    just så va det för oss!!Vi skulle gifta oss 14/5 men flyttade fram vigseln till 21/5 bara för att kunna ha den lokalen vi ville ha.Kramiz millan

• Blåklinten

Ja de e sånnt man får ta..nu ska jag ringa cateringen i morrn...ska bli kul o se vad dom har att erbjuda

På freda ska jag träffa sömmerskan...läääängtar

• raskan

Jag har ju inte hängt med från början så vart kommer alla töser i från? Själv är jag från hufudstaden Kramzi millan

• Rin

Jippi! Har fått klartecken från Sofiero.
    Det är helt ok att ha både vigsel och mottagning där. Tyvärr funkar det inte med datumet vi tänkt, precis som för er raskan och Blåklinten...
    Det ska ha Rhododendron-festival då, så att vi fick komma då men vi kunde inte räkna med att få vara ensamma eftersom där är så mycket folk.
    Så vi får kanske flytta datumet en vecka framåt eller bakåt.
    Men det gör mig ingetitng! Är bara så lycklig för att jag ska få gifta mig precis där jag vill... *ler*

• tebeve

Bride2b........Förlåt..kollade inte tråden sist jag va på nätet faktiskt, därför det tog sån tid för mig att svara...
    Iaf...min klänning är en halterneck, väldigt enkel, med små små broderade blommor längs banden i nacken. det finns tre underkjolar till den men jag vet inte om jag vill se ut som en maräng den dagen.. :)

Rin....Välkommen! Jag e själv en hbg-tjej från början o jag kan hålla me dig. Ett Sofiero-bröllop hade blivit underbart tror jag!

Kram på er!
    Har iaf tagit ditt råd o kontaktat fotografen igen, får se va hon säger. Va även hos en florist idag faktiskt o tittade på lite ideér till buketten.

• Bride2B..

raskan... jag sympatiserar me dig.. usch.. synd att bajs måste lukta så illa *bllähhh* För övrigt är jag från Göteborg.. :)

Rin.. vad bra att det ordnade sig för dig med gräsmattan.. :) jag sa ju att det skulle fixa sig *ler* Hoppas det ordnade sig med fotografen nu.. Vi vill ha Atelje Marie men börjar fundera om för de var lite dyra... tycker dock väldigt mycket om deras bilder... vi får se hur det kommer bli.. jag har i alla fall "reserverat" de än så länge.. måste bestämma mig innan Jul för de på Ateljen vill ha 1000 kr i förskott.. Hur har du tänkt att du vill ha brudbuketten??

Fick besked om att min klänning kommer hem snart... :) den blev färdigsydd igår och skulle förmodligen skickas idag... förhoppningsvist är den här nästa vecka.. :D *yeeeeeiiiyyyh*

• raskan

bride2b,,,,
    Va kul att klänningen är färdig!!
    Rin,,, nä visst gör det inget om man flyttar på det lite.Vi skulle ju gifta oss på pingst å när jag sa till gubben att jag va tvungen att ändra datum till 21/5 så sa han" va bra det är våran 6 års dag" så nu känns det ju roligare med det nya datumet .

Fan tjejer jag går å vankar efter mina grejor från ebay! Såg på mitt mail att min tiara va skickad den 6/11 så den borde väl komma snart men korsetten vet jag inte!Betalade in den 1/11 å har mailat men inte fått nått svar.Sorry att jag tjatar men jag vill ju ha sakerna nu!!!! Kramiz millan som just bakat 40 kanelisar hihi

• Blåklinten

Raskan..de kan ta ett tag innan vissa saker kommer så jag tror du kan hålla dig lugn men jag vet hur de e när man går o väntar o väntar o kollar posten så fort man kan i fall de har kommit nåt paket

Bride2B...hoppas klänningen e perfekt nu när du väntat så länge !!!!

I morrn måste jag ringa o boka om kyrkan...hoppas de e ledigt !!!!

Rin...Ååå va kul för er att ni fick ha vigseln och mottagningen där...de kommer bli helt underbart

• Bride2B..

raskan... jag skulle också varit lite nervis... men fortsätt bombmaila de och fråga varför d dröjer.. det ordnar sig nog!!

Blåkinten.. vilket var det nya datumet?? o vilet var d gammla...? *senil*

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)