Nyare februaritråd!!!
Miranda, 20th century fox, Sweetlinda m fl februaribrudar!!!
Vår gamla tråd har uppnått pensionsåldern och stängts! Tar mig därför friheten att starta en ny!
Hoppas att ni hittar hit!
Miranda, 20th century fox, Sweetlinda m fl februaribrudar!!!
Vår gamla tråd har uppnått pensionsåldern och stängts! Tar mig därför friheten att starta en ny!
Hoppas att ni hittar hit!
Nu har vi bestämt att vi åker till paris två nätter efter bröllopet o har kvar resan till egypten i maj. Vi ska nämligen till egypten i bara en vecka så vi vill ligga o lata i solen o vattnet o bara njuta! Någon dagsutflykt ska vi såklart med på oxå men värmen, vattnet, stranden o varandra e huvudattraktionerna! ;)
Miranda. Jag kollade lite på dominikanska republiken o det va lite för dyrt tyvärr... annars e det ju alldeles underbart på bilderna!! Får satsa på det ett annat år! Nu åker vi med ryanair till paris o bor utanför staden. Då kommer man billigt undan!
Japp...en massa julstök o planering o jobb. Tiden bara flyger iväg!
GOD JUL på er alla om vi inte hörs innan!
Kram!
Åh jag kan inte låta bli att bli grön av avund! alla ni som ska på b resa!! hade jag oxå velat gjort men men.. med 6 barn t samans e det svårt m barnvakt nå längre tid + att det kostar ju lite för mycket för vår plånbok! men ha en underbar jul alla ni!!! snart är det iaf februari.....
vi ska inte heller åka på nån. min kille kommer precis ha börjat en ny utbildning och sen har vi inte råd just nu...
Vill bara titta in o önska er alla en mysig jul och ett gott nytt år 2005! Jag jobbar bara till 12 idag - skönt! Är för första gången hemma hos sambons familj på julafton. Känns lite märkligt, men blir säkert trevligt!
Förutom julhelgen, ser jag just nu mycket fram emot måndag, då jag ska göra min provuppsättning *pirrigt*!
Som sagt, ha det så bra allihopa!
tillbaka-kaka!!!!Jag ska oxå vara hos min pojkväns familj för första gången.
Tack för slöj-tipsen miranda!
kram på er allihopa!
KRAM och GOD JUL på er alla!!!
Jag är ledig idag men jobbar på julafton till 14. Hinner hem lagom till Kalle Anka!
Har inte tid att titta in så ofta och länge, som tidigare... 409 dagar kvar!
Hmmm, frisörskan var sjuk igår, så jag fick snopen gå tillbax till jobbet med tiara o slöja i väskan
Men, men, bokade in en ny tid imorgon onsdag så jag hoppas verkligen att hon är frisk då!
Ha det gott!
jag ska träffa min frisör den 7 januari :) ska bli jättespännande!
De ringde precis från salongen och frisörskan var fortfarande sjuk - känns lite trist, men sånt är livet! Fick en ny tid den 10 januari istället, och en klipp-o-färga-slingor-tid den 28 januari.
Har precis varit med pappa o köpt fyrverkerier... mycket pengar upp i rök känns det som - men en fin avslutning på bröllopsfesten!
miranda - jag ville oxå ha fyrverkerier fast det verkade så krångligt med tillstånd och allt. Hur gjorde ni för att fixa tillståndet? Var det smidigt eller tog det jättelång tid?
Nja, vi har inte slagit på sådär bautaenormt stort! Man måste ha polistillstånd om man spränger över ett kilo dynamit sa de i affären, i den låda vi köpte var det runt 800 gram. Ca 90 skott (fyrvererier) i varierande utseende, med ganska höga knallar, som tar strax över en minut. Smidigt att köpa en låda - då tänder man bara på en stubin och sedan fixar sig fyrverkeriet av sig självt! Köpte även en megastor pjäs att ha som avslutning.
Gå till någon affär som säljer fyrverkerier nu innan nyår, på exempelvis SVEA (som öppnar tillfälligt på flera platser just nu inför nyår) kan man se fyrverkerierna på film så att man vet vad man får. Smart och bra. Våra fyrverkerier kostade 700:- (=bra pris för det vi fick, nedsatt nu innan nyår, sedan kostar det några hundralappar till).
ja, alltså. Förrutom i det fallet så är det ju bara tillåtet att skjuta fyrverkerier på nyårsafton...alla andra dagar måste man ha tillstånd, hur fjuttigt det en är...
Jag menar givetvis ett kilo krut, inte dynamit
Vi ringde och kollade med polisen och de sa att bara man pratade med närmasta grannarna var det ok. Vi ska vara lite utanför stan så det finns inte heller några närmsta grannar direkt. Kanske är det skillnad på att vara i tättbebyggt område, vad vet jag!?
jaha, men då har ni ju fått "tillstånd" ;)
Kul!
Om bara en månad är det februari!! Det är ju snart ju! Vi har en del kvar att fixa. Ringen kanske är det mest akuta. Jag kanske ska ta och bestämma mig...
Hur känns det för er?
halvpanik här....idag har jag i alla fall fixat bröllopssvit...och nästan alla näbbar och tärnor har hittat kläder....
igår fick jag slöjan som min faster hade när hon gifte sig. Den är jättelång med broderier längst ner....fast jag vet inte om jag ska ha den eller den andra jag gjort själv, den är helt utan broderier.
Gott Nytt År allihopa!!!
Kramar från en "sällsynt" agnelia
*****GOTT NYTT ÅR*****
Önskar Sessan74!!!
Gott nytt år!
400 dagar kvar för oss2...