Nyare februaritråd!!!
Miranda, 20th century fox, Sweetlinda m fl februaribrudar!!!
Vår gamla tråd har uppnått pensionsåldern och stängts! Tar mig därför friheten att starta en ny!
Hoppas att ni hittar hit!
Miranda, 20th century fox, Sweetlinda m fl februaribrudar!!!
Vår gamla tråd har uppnått pensionsåldern och stängts! Tar mig därför friheten att starta en ny!
Hoppas att ni hittar hit!
miranda- eftersom vi ska ha typ samma...hur ska dukningen se ut?
Dukningen ja...
Skall faktiskt testa lite olika varianter hemma i helgen, men våra ideer just nu är: På varje bord (vi har ju runda bord med 8 pers vid varje) kommer det att stå en glascylinder, ganska låg, med silvergrus i botten, ev lite vita snäckor över, och ett blått lite tjockare och lägre ljus i. Håller även på att tillverka massor med geleljus i IKEA ljuskoppar (galej tror jag de heter) de ser lite olika ut, men det är mycket silverglitter, kanske lite silverstenar, och blå glasstenar. På borden vill vi antingen ha massor med snöflinge-paljetter i silver, eftersom det reflekterar alla ljus så fint. Nu har jag dock även sett en ursnygg dukning med blå slipade glasstenar, och genomskinliga glasstenar, och det var oxå läckert. Därför skall vi testa nu alltså! Servettringarna är ju silvertråd och vita pärlor, placeringskorten kör vi stora vita snäckskal med silvertext. På tallrikarna en cellofanpåse med havsfrukter (belgisk choklad) med silversnöre knutet om.
Man kan tänka sig silverband på borden eller runt glasen. Det hemgjorda silvergruset kan man även strö på bordet, eller lägga vid varje placeringskort. Ev fixar vi frostade glaskanter, men jag vet inte ännu!
Festhäftet är samma mörkt blå färg som jag hade till inbjudningarna, med en silvertämpel på.
Hade jag fått välja helt fritt hade jag valt mörkt blå dukar och servetter, men på restaurangen har de vita linnedukar och linneservetter, så vi kör på det.
Som du ser, många förslag, och vill gärna provduka, så att det inte ser för mycket och för plottrigt ut. Bättre få dekorationer tycker jag. Hur har ni tänkt er?
Miranda!
Du har mail igen!!
vet inte riktigt....jag funderar på att göra blomsterarrangemang med blåbärsris sparyat i silverglitter och vita tulpaner eller rosor....sen skulle jag oxå vilja ha mycket glas på borden....glasljuslyktor och kanske sådana där glasstenar man kan köpa på ikea....eller så köper man små speglar och har ljuslyktorna på och struntar i stenarna....
Jag har köpt 30 små ljusstakar för värmeljus idag på IKEA, de kostade bara 2 kr/st! Jättefin blå färg!
Kul för dig!
Vad heter de? *nyfiken*
Aha! De här måste det vara? De som heter HEJ!
www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&productId=26089&langId=-11&parentCats=10109*10242
Mysiga!!
Ja, de hette visst HEJ. Inte klokt att de kunde vara så billiga som 2 kr/st. Då kan man nästan slösa lite med dem Och det är precis samma blå färg som glasstenarna vi tänkt att ha tidigare. Fast det är svårt att duka snyggt på runda bord tycker jag. Mycket enklare att duka i linje!
Hoppas att ni alla får en bra måndag!
nu är jag lite gladare oxå...det löste sig med frisör i lördags! En gammal halvbekant kompis som jobbat som frisör i norge men nu flyttat tillbaks ville göra mitt hår :D