• agnelia

Nyare februaritråd!!!

Miranda, 20th century fox, Sweetlinda m fl februaribrudar!!!
    Vår gamla tråd har uppnått pensionsåldern och stängts! Tar mig därför friheten att starta en ny!

Hoppas att ni hittar hit!

• Svar på tråden Nyare februaritråd!!!
  • 20th century fox

ja, jag mår bättre nu. I söndags var jag och provade början till klänningen. Det var ju bara ihopsytt grunden utan ärmar eller något men det känndes bra, även om kjolen var lite smalare och släpet lite kortare än vad jag hade trott. Sömmerskan verkar ha bra koll och smak så det blir i alla fall något jag passar i, och man får ju lita på dem som kan något istället för att haka upp sig på sina fantasier :D

• sessan74

nu börjar allt rulla på känner jag, inbjudningarna är utskickade och klänningen passar o ringen köpt osv. men jag hittar ingen tiara!! hr kollat överallt men det verkar inte som d finns ngnstans! har ni ngra tips på online köp?
    bor på lansdet så d e svårt att komma iväg till större städer
    Kram

• mrsbasse

Hej svej allihop!

Här e en brud som har lite panik!! Vi skulle gift oss i slutet av april men det är flyttat nu till 12 februari! Lite stressigt men såååå roligt! Tänkta att jag kanske passar lite bättre här än i apriltråden!
    Har ni skickat ut inbjudningarna? Vi håller på med våra nu så vi får nog sätta lite fart.. o ringen ska köpas in innan lucia (de har rabatt på ztar nu i sthm..)

Jahapp.. då e det iaf bara två månader kvar!! AAhh! Nyss va det fem! Men det ska nog gå bra!
    Är det mycket snö tror ni i februari?

Sessan74: Kan det inte finnas tiara där du fixade klänningen då?

Kram!

• mrsbasse

Just det!
    Ska ni ha cape? Det e nog liksom kallare i februari än april.. O jag har baraxlad klänning.. Hmm måste nog gå o leta rätt på en.
    Har ni några tips på vart man kan hyra eller köpa en i stockholm?
    hihi! Va roligt det är att planera såhär mycket! :)

• Miranda

fox,

skönt att du mår bättre... har *peppar, peppar* sluppit den där åkomman... än så länge! Roligt att höra om din klänning! Det är ju så viktigt att man blir nöjd! Syr du efter bilden du visat tidigare? Den är sååå fin!

sessan 74,

kolla på sakerochting . com (tror det är .com, annars är det .se eller .nu) där finns tips om massa sidor. Nixas hemsida innerhåller annars tiaror. Brudbutiker har oxå. Var bor du någonstans? har ni något färgtema för ert bröllop?

mrsbasse

Välkommen Ja, det bara måste vara mycket snö i februari... det är ju därför jag valt ett vinterbröllop! Tyvärr har jag inga cape-tips i Sthlm - bor i småland och skall förmodligen sy upp en cape i fleece - om jag hinner. Min kläning har vida trumpetärmar, så något utan ärmar måste det bli (svårt att knöla in en massa tyg i trånga jackärmar). Vi skall åka häst och släde oxå, så det blir ju extra kyligt. Annars är man iofs inte ute så mycket. Vill ta lite bilder ute, men då har man ju tänkt sig att stå ut med kylan - vill ju att klänningen skall synas! Har heller ingen mottagning på kyrktrappen!

Har ni andra det?

• sessan74

Miranda
    Jo vi har ett gärgtema, rött o rosa! IIIIHHHHAAA sa dom flesta jag sagt d till men d blir jätte fint! Vi bor i Ludvika dalarna. Jag ska kolla på deras sidor o se om jag hittar ngn. Tack för tipset.
    mrsbasse
    Jag har lånat en klänning, dom kostar ju sååå otroligt mycket, så jag fick låna min kompis klänning den är superfin!

Ja tänk bara 2 månader kvar!!

Jag har köpt mej en urfin (fejk) päls i vitt. Jag är så frysen av mej. O här kan d ju bli runt -25 om man har otur!!
    På vår bröllops dag den 12/2 har vi bott ihop 2 år, därför valde vi detta datum.

• mrsbasse

Vi bestämde detta typ igår! Så det håller fortfarande på o smälta. Ja.. då blir det ju ett riktigt fint vinterbröllop. Åååh...då måste man ju ha MASSOR med mysiga ljus o machaller! (hur nu det stavas..)
    Får gå o titta lite på stan efter capen

Sessan74 Vart har du fått tag på den? Lät jättefint! Vackert färgtema oxå..bra smak! ;)

Ni kanske redan har tagit allt detta.. Men var har ni andra för färgtema?
    Vi ska nog ha rosa o silver.
    Ha det gött!
    Kram

• sessan74

jag köpte den faktiskt för 50 spänn på en second hand affär! *scchhhyy säj inget*
    silver o rosa tror jag blir kanon!!

• Miranda

Vårt färgtema är midnattsblått o silver. Lite vitt kommer oxå in på ett hörn: Vi satsar på massor med ljus förstås, och vill ha en lite "frostig" känsla.

Svar på tråden Nyare februaritråd!!!