• Brudzilla

Vill inte längre

Jag orkar inte med mer smärta...
    Känner mig helt ensam utan stöd någonstans.
    Jag har hanterat så många hemskheter i mitt liv men den här gången känner jag att energin är totalt borta.
    Min kropp är så sjuk och mitt hjärta så trött.
    Som vanligt när jag sökte stöd hos den som bör stödja och älska en, min mamma, så gör hon det som är sämst för mig men bäst för henne.
    Trodde att hon skulle förstp den här gången och nu känner jag mig lika lurad och bedrövad som jag alltid gjort.

Jag fick i måndags veta att jag är gravid.
    Jag är i det sämsta läget möjligt för att ta hand om ett barn.
    Kan/orkar ju inte ens ta hand om mig själv.
    Bokade en tid för abort.
    Jag har aldrig varit gravid förut och har alltid varit försiktig.
    Är själv adopterad och med den kunskap jag har KAN jag inte sätta ett barn till livet utan att veta att jag kan och har möjlighet att ta hand om det och ge det de bästa jag har förmågan att ge.

Min mamma kallade mig självisk.
    Trots att det är precis det jag inte vill vara.
    Jag orkar inte mer smärta...
    Vill inte leva själv längre.
    Skulle aldrig ta mitt eget liv, det är inte min uppgift.
    Men inte heller vill jag vara kvar här längre.
    Konstigt...BT var det enda stället jag kände att jag kunde säga vad jag känner.
    Önskar just nu stöd mer än npgot annat...för jag har inget.

kram
    Brudzilla

• Svar på tråden Vill inte längre
  • CyberPet

Har tänkt på dig idag! Nu vet jag inte när du får komma hem, men kanske ligger du hemma i soffan nu och sover.

Du frågade hur man handskas med det hela efteråt eller hur det känns efteråt.

Personligen så var det en lättnad för mig. Jag visste att jag nog räddat livet på mig själv. För mig var det aldrig en förlust av ett barn eller något sånt. För mig var det ett ingrepp för min hälsas skull.

En arbetskamrat till mig blev gravid ungefär samtidigt som jag och jag följde hennes graviditet. Visst förundrades jag över hennes graviditet, födsel och hennes underbara dotter. När dottern sen blev tonåring och kom och sa "morsan du är ju bara så dum!" så fnissar jag lite och tänker att det där slipper jag.

Så för mig var det aldrig en sorg eller förlust. Inte ens att se min arbetskompis graviditet och barn påverkade mig. Kanske anses det känslokallt, men för mig är min hälsa viktigare och om jag inte är frisk, hur skulle jag då kunna ta hand om ett barn?

Låt INGEN döma dig för ditt val, du vet varför du var tvungen att göra abort. Låt andra tro och tänka vad de vill, de förstår ändå inte för de lever inte ditt liv.

Massor med styrkekramar!
    Petra

• titioo

Oj Jennifer E, vad tråkigt!
    Hoppas att det reder upp sig igen på något sätt. Låter hemskt att han bara bestämde sig för att flytta ut helt plötsligt!
    Det ordnar sig nog igen ska du se!

Många kramar, T

• Leone

Hur mar du Brudzilla?
    Tanker pa dig sa har dagen efter.
    Skriv nar du orkar.
    Kram!

• Brudzilla

Ja, så vad det gjort...har så ont magen, känns som mensvärk gånger 50...och jag är så groggy. Alla var jättesnälla men när de till slut rullade in miig in i operationssalen brast jag...kan fortfarande i riktigt förstå att JAG varit med om detta. De sövde mig innan tvätt och allt eftersom jag varit med om övergrepp och inte vill att någon ska röra mig där. När jag vaknade var det över och kag kände mig som passat på att ta bort hjärnan samtidigt. Kände inte igen mamma först. Sen bara frös och sova jag.
    Lämnade sjukhuset vid halv 4 och somnade direkt hemma. har sovit sen dess utom för att gå upp och ta värktabletter. Fortfarande groggy...mamma hämtar mig imorgon och tar med sig mig ut"på landet" där hon bor i ett par dagar.
    Hon gör sitt bästa även om jag vet att detta var jobbigt för henne som fick genomgå en hemsk abort på 60-talet.

Jennifer E- så ledsen för din skull. Tänk att kärlek kan göra så ont. Det är dags fär KRAVmärkt-killar!

Tack ALLA ni som fortsätter att ge mig stöd!! Vet inte vad jag hade gjort utan er...berättade för mamma om alla er igår. Hon tyckte också ni är fantastiska.
    Undrar hur många stavfel jag fått med,ser kanppt vad jag skriver...så trött.

Hör av mig så fort jag orkar...JÄTTEKRAMEN till er alla, mina änglar.

Brudzilla

• Cheri

Men lilla vän!

Att du tänker på stavfel nu, du är för kul!

Bra att se att du har lite ork och lite humor kvar även om det är trött och krasst.

Vad bra att din mamma vill ta hand om dig! Synd att hon inte ger dig allt det stöd du behöver. Alla mammor passar inte ihop med sina barn...

Visst är det konstigt när det blir så?
    Hoppas att du blir helt bra fysiskt så snabbt som möjligt!

Åh, du har inte haft det lätt! Stackare.

*cyberkramar*

Nu är allt över i alla fall. Allt du behöver göra nu är att läka. (kan ju vara nog så svårt).

Vi är här.

• CyberPet

Som sjukhusveteran kan jag bara säga att frossan och den borttappade hjärnan kommer av narkosen. Frossan brukar ta någon timme efter man vaknat på uppvaket att försvinna, ibland bullar de in en i uppvärmda filtar för att häva frossan, eller ger en lite smärtstillande. Den borttappade hjärnan brukar komma tillbaka någon dag senare. Själv brukar jag inte vara människa förrän efter två dagar, speciellt om man tar smärtstillande, då kan det sitta i längre.

Hoppas du får fint väder ute på landet och det är glädjande att din mamma faktiskt tar hand om dig och pysslar om dig. När det väl gäller så brukar det ändå vara så att föräldraskapet är starkare än något annat och de tar hand om sina barn.

Massor med kramar!

Petra

• titioo

Sköt om dig nu och försök få mycket frisk luft (det är bra för allt )
    Tur att din mamma finns där för att ta hand om dig, även om hon inte ställt upp till hundra procent hittills. Hon vill säkert ditt bästa, fast hon säkert blandar ihop sig själv och sina känslor med dig och dina känslor...

Kom ihåg att äta bra så du får tillbaka hälsan!

Många kramar, T

• Jennifer E

Bara stor kram till dig Brudzilla! Skönt att det är över även om det gör ont på flera sätt.

För mig har det löst sig. Hoppas bara inte att tilliten är borta nu, vill inte oroa mig för att han plötsligt ska sticka jämt. HAn har aldrig gjort mig så ledsen och besviken förut. Vi ska ta ett rejält snack i helgen. En fin ursäkt har jag fått men jag ska ha en förklaring också. Slutpratat om mig i denna tråd for ever. Tack alla som har varit gulliga även mot mig!

Kram igen Brudzilla!

• Miniängeln

STOOOOR KRAAAAAAAM!!!

Du har klarat ingreppet som du var så rädd för. Nu ska du "bara" läka fysiskt och psykiskt..

Ge dig själv tid! Lyssna inte på andra som säger att du borde ha repat dig vid det här laget el.dyl. Lyssna på dig själv och din inre röst. Be till Gud, Han ger dig vägledning och helande.

Han älskar dig av hela sitt hjärta. Han vill dig allt väl. Han bär dig. Han vet att du klarar dig igenom det här och att du kommer "ut på andra sidan" som en ny, stärkt Brudzilla.

KRRRAAAAAAAAAAMMMM!!!
    *du finns i mina tankar*

Svar på tråden Vill inte längre