• Brudzilla

Vill inte längre

Jag orkar inte med mer smärta...
    Känner mig helt ensam utan stöd någonstans.
    Jag har hanterat så många hemskheter i mitt liv men den här gången känner jag att energin är totalt borta.
    Min kropp är så sjuk och mitt hjärta så trött.
    Som vanligt när jag sökte stöd hos den som bör stödja och älska en, min mamma, så gör hon det som är sämst för mig men bäst för henne.
    Trodde att hon skulle förstp den här gången och nu känner jag mig lika lurad och bedrövad som jag alltid gjort.

Jag fick i måndags veta att jag är gravid.
    Jag är i det sämsta läget möjligt för att ta hand om ett barn.
    Kan/orkar ju inte ens ta hand om mig själv.
    Bokade en tid för abort.
    Jag har aldrig varit gravid förut och har alltid varit försiktig.
    Är själv adopterad och med den kunskap jag har KAN jag inte sätta ett barn till livet utan att veta att jag kan och har möjlighet att ta hand om det och ge det de bästa jag har förmågan att ge.

Min mamma kallade mig självisk.
    Trots att det är precis det jag inte vill vara.
    Jag orkar inte mer smärta...
    Vill inte leva själv längre.
    Skulle aldrig ta mitt eget liv, det är inte min uppgift.
    Men inte heller vill jag vara kvar här längre.
    Konstigt...BT var det enda stället jag kände att jag kunde säga vad jag känner.
    Önskar just nu stöd mer än npgot annat...för jag har inget.

kram
    Brudzilla

• Svar på tråden Vill inte längre
  • CyberPet

Gumman!

Måste säga att det är med lättnad jag läser att du har så bra support från dina läkare. Det känns så bra att de förstår vad du går igenom och är villiga att gå den där lilla extra biten för att du ska få det så bra som möjligt att göra detta ingrepp.

Din kompis som hänger med dig nästa vecka är guld värd och känn ingen skuld gentemot henne, hon gör detta för att hon tycker om dig och om du bott nära där jag bor hade jag ställt upp också. Då känner jag dig inte ens. Så du är lätt att tycka om. :)

Om du orkar, berätta vad det är du är rädd för? Är det själva ingreppet eller är det något annat? Kanske kan vi hjälpa dig lugna dig lite.

Glöm heller inte att ta en dag i taget. Oroa dig bara för en sak i taget och tänk inte på uslingen till ex och din mamma. Du gjorde rätt förresten som nobbad mammas hjälp om du inte är säker på att du får fullt stöd. Hon får nog något att tänka på också och kanske är det så att hon börjar förstå hur allvarligt detta är och kommer att göra sitt bästa för att du ska må bra efteråt.

Massor med varma kramar,

Petra

• Brudzilla

Hej alla ni fantastiska människor!
    Jag tar till mig varje ord ni skriver och har gråtit många gånger över att ni bryr er så mycket och över det stöd ni fortsätter att ge mig. jag har inte ord över min tacksamhet...
    Nu är det 3 dagar kvar till dagen för aborten...helt ärligt så vill jaq mest ah det"överstökat" nu.
    Min kropp känns så annorlunda och jag förstår i högsta grad VARFÖR man ska skaffa barn när man är två och kärleken vid ens sida kan ge en stöd då ens självbild (och spegelbild) förändras och man stundtals känner sig som den fulaste människan i världen. Då behöver man verkligen ha någon vid sin sida som älskar en precis som man är och utan förbehåll.
    Pratade igår med mitt ex bästa vän för att få NÅGON form av svar på varför han gjort denna kovändning och nu är kall som is. Normalt skulle jag aldrig göra så, men med alla frågetecken och hans plötsliga sorti fann jag ingen anna utväg.
    Tyvärr besannades mina tankar om att exet tyvärr ÄR sådan här i krissituationer-han springer. Kompisen har många gånger tagit upp hans brist på empati och många gpnger egoistiska val och kunde tyvärr inte göra annat än beklaga det som hänt.
    Trösten i detta är att då ligger åtminstone inte problemet i något JAG gjort utan snarare i en brist HAN borde börja bearbeta. Av den anledningen är jag glad att jag fattat det beslut jag har.
    skulle aldrig vilja ha en sån man som far till mitt barn. Barn gör ju som sagt inte som man säger utan som man gör...

CyberPet, du frågade vad jag är rädd för...är rädd över själva ingreppet och om/hur7vilken typ av men det kommer att ge mig.
    Känner mig fortfarande väldigt ensam i detta, för att inte säga utelämnad till något jag aldrig trott jag skulle behövt gå igenom.
    Tröttheten plågar mig...hade ingen aning om hur trött man blir av att vara gravid...
    Jag vet att jag är stark och att många människor i världen lider mer än jag men det är fortfarande så svårt att ens begripa att det är MIG det handlar om...
    Vissa dagar är helt svarta och jag ber till Gud och änglarna varje dag att sända mig tröst.
    För mig är ni en del av de änglarna och trösten...
    Jag har en fråga; ni som gått igenom detta, hur kände ni er efteråt?
    Vad har jag att vänta mig?
    vet att alla är individuella men ibland är ju rädslan själv den värta plågan...

så glad över att ni inte glömmer mig!
    Varje ord är en tröst för mig...önskar att jag kunde skicka en ros till er alla...

Lovar att skriva igen....KRAMAR OCH TACKSAMHET i massor...

Brudzilla

• madelyn

Brudzilla,

vi är nog många som tänker på dig och hoppas på att det ska lösa sig till det bästa för dig! Stor jättekram till dig!

• Kasse

Vill bara också visa mitt stöd. Skickar en jättekram till dig!

Du finns i mina tankar!!!

//K

• madelyn

En sak till, Brudzilla- jag vill bara att du ska veta att jag absolut inte kommer glömma dig- tänker på dig mycket, trots att vi inte känner varann alls. Jag hoppas så att allt ordnar sig för dig! Håller en extra tumme till dig på måndag oxå!

• Jennifer E

Näpp, vi glömmer aldrig! Vi finns här så länge du vill. Så sjunger Sandelin och Ekman också men vi är bättre än dem!

Jag önskar att jag kunde få dig att skratta bara ett kort tag, sånt brukar vara skönt för man glömmer bort allt en stund även om det kommer tillbaka alltför fort...

KRAM!

• titioo

Roligt att du orkar höra av dig!
    Det är bra att DU åtminstone försöker reda ut ditt förhållande med exet. Även om han inte har fattat så mycket av livet ännu. Det visar att DU är en fin och klok person!!

Hur man känner sig efteråt är som du skrev individuellt. Jag hade väldiga humörsvängningar, ungefär som pms x 100.
    Om du själv tycker att du reagerar på ett ovanligt sätt i olika situationer, eller märker att du är känsligare än vanligt kan det ju vara bra att komma ihåg att hormonerna kanske inte uppför sig normalt ännu.

Jag vet att det kommer att gå bra för dig, och allt blir ljusare!
    Vi är med dig i tankarna allihopa!

KRAAAAAAAAM, T

• Cheri

Jag vet precis hur du känner nu.

När det är som mörkast får man svaren.
    Inte alltid de men hoppats på dock.
    De svåra prövningarna sliter på kärlek som inte håller men knyter andra band hårdare!
    Man lär villka som är ens verkliga vänner och offta är de inte alls de man räknat med.

Hur man känner efteråt tror jag beror på hur man klassade "det" man aborterat.

Det finns två extremer och en gråskala emellan:

1. om du ser "det" som ett "riktigt" barn så kommer du nog ha mycket dåligt samvete och skuldkänslor ett bra tag framöver. Genomlida samma chock som om du varit med om en bilolycka och ett barn omkommit.

2. om du däremot ser "det" som spermier eller ägg så är det, du nu gör, inte värre än en kille som onanerar (dödar spermier) eller äggets naturliga förlust i och med mensen. Ägg och spermier dör varje dag för att de inte hittat en lämplig plats att mötas och utvecklas, det är helt naturligt och inget vi sörjer över!!!

Om jag känner dig rätt så är jag rädd att du kommer ta detta hårt. Jag intalade mig själv (med framgång) att "det" inte var värre än en "handtrallare" för min pojkvän!
    I Japan anser de ju att män inte skall spilla sin säd om syftet inte är att skapa liv -så det är upp till var och en, att att dra gränsen för vad som är liv!

Är det när det är redo att lämna mannens kropp?
    Eller är det först när det är redo att lämna kvinnans?

Är spermien liv?
    Eller är det först när "det" kan andas?

För mig är det när det klarar att lämna kvinnans kropp och vara en individ.

"Det" jag förlorade var således inte mycket mer än ett ägg och det jag genomlevde således inte mer än en enormt krävande menstration...

Mina tankar är med dig och jag hoppas att du kommer att klara dina tankar och känslor och hitta din inre styrka!

Minns att du aldrig är ensam!
    (BT, vänner, läkare och Gud)
    Tröst finns att få!

• July

Ville bara skriva och säga att jag tänker på dig ofta och speciellt idag när du ska till sjukhuset. Hoppas allt går bra. Du har fått massa bra tips från andra så jag ville bara skicka lite extra kramar till dig. Vi finns här om du vill prata med någon och dina vänner inte räcker till. KRAAAAAAAAAAAAAM!

• Blacklizzard

Tänker på dig idag......
    *kram*
    Det kommer att gå bra. Det är jag säker på. Hör av dig när du orkar och vill.....

Svar på tråden Vill inte längre