• Brudzilla

Vill inte längre

Jag orkar inte med mer smärta...
    Känner mig helt ensam utan stöd någonstans.
    Jag har hanterat så många hemskheter i mitt liv men den här gången känner jag att energin är totalt borta.
    Min kropp är så sjuk och mitt hjärta så trött.
    Som vanligt när jag sökte stöd hos den som bör stödja och älska en, min mamma, så gör hon det som är sämst för mig men bäst för henne.
    Trodde att hon skulle förstp den här gången och nu känner jag mig lika lurad och bedrövad som jag alltid gjort.

Jag fick i måndags veta att jag är gravid.
    Jag är i det sämsta läget möjligt för att ta hand om ett barn.
    Kan/orkar ju inte ens ta hand om mig själv.
    Bokade en tid för abort.
    Jag har aldrig varit gravid förut och har alltid varit försiktig.
    Är själv adopterad och med den kunskap jag har KAN jag inte sätta ett barn till livet utan att veta att jag kan och har möjlighet att ta hand om det och ge det de bästa jag har förmågan att ge.

Min mamma kallade mig självisk.
    Trots att det är precis det jag inte vill vara.
    Jag orkar inte mer smärta...
    Vill inte leva själv längre.
    Skulle aldrig ta mitt eget liv, det är inte min uppgift.
    Men inte heller vill jag vara kvar här längre.
    Konstigt...BT var det enda stället jag kände att jag kunde säga vad jag känner.
    Önskar just nu stöd mer än npgot annat...för jag har inget.

kram
    Brudzilla

• Svar på tråden Vill inte längre
  • Brudzilla

Nu är det exakt 20 minuter innan jag ska åka iväg till sjukhuset och jag har så ont magen.Kunde inte äta ordentligt igår och det där pillerna jag tog straxt innan jag gick och la mig(för att öppna livmodern)gav mig en mensvärk som hette duga. Det som gör ont nu är nog nervositeten. Annars känner jag mig helt avskärmad, nollställd som ett ingenting.
    Igår var jag så förbannad och i en konversation med mitt ex över msn gav jag efter för all den ilska jag burit. Han var helt iskall och tyckte jag snackade skit. Åh, vad jag är glad att alla känslor jag hade för honom är borta.
    Tänker inte slösa mer enrgi på en människa som uppenbarligen bara bryr sig om sig själv och inte ens kan visa ett uns av medkännande.
    Hur jag ser på aborten så vet jag att jag gör rätt. "det" är ännu inte ett liv och vad jag lärt mig andligen så inträder själen inte förrän i födelseögonblicket.
    Däremot har jag mycket svårt att förstå de män och kvinnor som regelbundet slarvar med preventivmedel och som även ser abort som ett sådant.
    Detta är en fruktansvärd situation att vara i.
    Kära alla ni- ni har alla betytt och betyder så mycket för mig. Som jag sagt tidigare, jag har tagit till mig varje ord och är så tacksam över att ni väljer att lägga en stund av er tid på att stötta mig. En främling. Det är medmänsklig kärlek i sin enklaste form och från djupet av min själ känner jag mig så lyckligt lottad att NI brytt er om MIG.
    8.30 är det dags,mamma kommer vara med mig. Jag kommer att stanna över natten för att vara säker på att inget händer mig i efterhand.
    Ni har stärkt mig och jag vet att även då smärtan sliter i mig så har ni gjort det hela lite enklare för mig.
    Det lustiga är att om ni visste min riktiga identitet skulle ni bli ännu mer förvånade över vem ni hjälpt.
    Men kanske just därför har ni behandlat mig som en medmänniska och inte den som människor vanligen tror sig veta att jag är. Vi är alla lika inför livet.

Tänk på mig idag...kramar om er alla,
    Brudzilla

• Ananas

Jag hoppas att allt går bra idag. Klockan är nu 8.29 och du är på sjukhuset.

Tänker på dig och har läst din tråd sedan den startades.

Du förtjänar att ha det bra och jag hoppas att du får den stöttning du behöver av din mamma.

Kramar,
    Ananas

• madelyn

Brudzilla, du finns i mina tankar idag! Jag håller tummarna för att allt går bra!
    Stor kram.

• titioo

Jag tänker på dig i dag, och hoppas att allt går bra.
    Hoppas det blir bättre mellan din mamma och dig.

Många kramar, T

• Jennifer E

Älskade BT-vän. Jag tänker på dig! Det är nog över nu och jag hoppas att det känns lite bättre.

Har sovit så jag tittade inte förrän nu och har inte fattat att det redan är den 30:e. Min sambo lämnade mig i natt så nu är vi sorgesystrar. Kankse kommer han tillbaka idag men han måste ta tag i sitt liv.

Jag är så ledsen och kan inte fatta, det var en blixt från klar himmel. Några timmar innan hade han ensam tittat på bilar på nätet att köpa TILLSAMMANS och han sa att vi hade det så mysigt tillsammans när jag sa att jagv tyckte det.

Det var säkert stundens ingivelse men ändå...

Jag ska ej sno din tråd Brudzilla, det bara kom...

KRAM till alla underbara tjejer här! Jag behöver en tillbaka...

• madelyn

Jennifer E,

Stor kram till dig oxå!!! Hoppas det ordnar sig för dig.

• Jennifer E

Tack! Ska sluta sno Brudzillas tråd, bara klippa in detta som jag skrev i en annan tråd så alla vet;

"Exsambon var här och skulle hämta allt men han visste ej vad han ville, allt var oigenomtänkt som jag trodde och vi ska ses i helgen och prata. Tror/hoppas det löser sig, men säker är jag inte. JAG ÄLSKAR HONOM! Men fan vad han är skyldig en förklaring och ursäkt. Han har aldrig gjort mig såhär besviken!

Tur att jag har Julle, nallen, den enda man som aldrig gjort mig besviken. Sedan 1988 när han kom en jul som ett yrväder!"

Nu ägnar vi oss åt Brudzilla och väntar på att hon ska orka berätta om dagen. Om hon vill! En kram och en tanke till henne från en annan ledsen och tom.

• madelyn

vilken tråd är din då, Jennifer?

• Jennifer E

Eeh, jag fattar ej vad du menar. Har ingen "ledsentråd". Detta ska lösa sig bara på ena eller andra sättet... Skrev det i en annan tråd som ej handlar om detta. Den handlar ej om ngt faktiskt! Och allt!

• madelyn

Jaha, då fattar jag! Trodde att du hade startat en annan tråd oxå.

Svar på tråden Vill inte längre