• Brudzilla

Vill inte längre

Jag orkar inte med mer smärta...
    Känner mig helt ensam utan stöd någonstans.
    Jag har hanterat så många hemskheter i mitt liv men den här gången känner jag att energin är totalt borta.
    Min kropp är så sjuk och mitt hjärta så trött.
    Som vanligt när jag sökte stöd hos den som bör stödja och älska en, min mamma, så gör hon det som är sämst för mig men bäst för henne.
    Trodde att hon skulle förstp den här gången och nu känner jag mig lika lurad och bedrövad som jag alltid gjort.

Jag fick i måndags veta att jag är gravid.
    Jag är i det sämsta läget möjligt för att ta hand om ett barn.
    Kan/orkar ju inte ens ta hand om mig själv.
    Bokade en tid för abort.
    Jag har aldrig varit gravid förut och har alltid varit försiktig.
    Är själv adopterad och med den kunskap jag har KAN jag inte sätta ett barn till livet utan att veta att jag kan och har möjlighet att ta hand om det och ge det de bästa jag har förmågan att ge.

Min mamma kallade mig självisk.
    Trots att det är precis det jag inte vill vara.
    Jag orkar inte mer smärta...
    Vill inte leva själv längre.
    Skulle aldrig ta mitt eget liv, det är inte min uppgift.
    Men inte heller vill jag vara kvar här längre.
    Konstigt...BT var det enda stället jag kände att jag kunde säga vad jag känner.
    Önskar just nu stöd mer än npgot annat...för jag har inget.

kram
    Brudzilla

• Svar på tråden Vill inte längre
  • Miniängeln

Brudzilla:

Jag vet inte vad jag ska säga, jag sörjer med dig!

Men hur mörkt det än är just nu, och hur jobbigt och tungt det än är så FINNS det ett ljus på andra sidan tunneln. Jag lovar.

Låt det ta den tid det tar, men du kommer att överleva det här också. Du är starkare än du tror, men just nu ska du inte bita ihop utan sörja och skrika rakt ut. Men du ska se, du överlever.

STOR KRAM!!!!
    Din BT-vän

PS: Jag har svagt minne av att du inte tror på Gud, men jag ska komma ihåg dig i min bön ikväll.

• July

Vill bara skicka tröste kramar till dig som mår så dåligt just nu. Så fruktansvärt att din pojkvän sviker så när du behöver honom som mest, när han också varit inblandad. Du klarar det här, ring till kuratorn och prata mer om du inte har någon annan du kan tala med. Du kommer att greja detta även om det är fruktansvärt jobbigt just nu. Vi är jätte många utspridda över hela världen som tänker på dig och vill ge dig allt vårt stöd. Kram till dig! Kom in hit och prata med oss om du behöver någon men inte kan hitta stöd i din närmaste omgivning.

• madelyn

Brudzilla,

Jag lider med dig och blir så fruktansvärt lessen när jag läser om vilken skit till pojkvän du haft!
    Det är nu du behöver vänner omkring dig- nån som bara kan hålla dig sällskap, krama om dig och trösta när du gråter..

• titioo

Brudzilla:

Kram på dig!
    Du har nog väl mycket att tampas med nu! Bra att du fick hjälp av kuratorn! Jag tycker att både din mamma och pojkvän betett sig mycket märkligt.

Hur svårt det än är, är det alltid mörkast innan gryningen. Jag vet låter som världens klisché, men jag vet vad jag pratar om. been there...

Ta stöd av dina vänner!
    Många varma hälsningar, T

• *Juniphé*

Hur går det för dig Brudzilla? Tänker på dig...

• Jennifer E

Jag undrar och tänker på dig jag med! Skriv gärna ngt kort om du orkar så vi vet, kram

• Blacklizzard

Hejsan....

Fundreade på hur du har det...tänker på dig. *kram*

• *Juniphé*

Brudzilla... jag är jätteorolig för dig.
    Hur har det gått?

• Brudzilla

Åh, ni är så underbara allihopa!
    att ni bryr er betyder allt för mig just nu. Inte kunde jag ana att de fanns så många som kan känna med mig trots att jag
    är en främling för er.
    Ni bevisar att det finns goda och osjälviska människor i världen som är villiga att ge ett ovillkorligt stöd människa till människa.
    Har inte orkat skriva förrän nu för min energinivå är så låg...
    Ex-pojkvännen som gjorde slut, han drog till göteborg för att skingra tankarna som han sagt till en gemensam vän. I verkligheten skulle han på SLITZfesten som arrangerades där...orkar inte ens sörja.
    Mamma ringde upp och jag sa att jag orkar inte höra mer...hon förklarade att hon mått så dåligt eftersom hon ängrat de aborter hon gjort. genom hela livet. Och att hon blev så besviken eftersom hon önskar sig barnbarn. Jag sa att detta är mitt liv, min kropp och att jag verkligen inte HAR möjligheterna att föra ett barn till livet. Hon har inte förstått hur sjuk min kropp är så naturligtvis förstår hon inte heller att jag skulle riskera min och barnets hälsa bara genom graviditeten. Enligt henne lösar man problem genom att arbeta och låta bli att "tänka" så mkt. Älskar henne för att hon är min mor, men har mkt svårt att förstå henne.
    Har så många blandade känslor men de flesta dövas av tabletterna jag fått av doktorn. Gillar inte pller men har förstått att de ibland är nödvändiga.
    Jag lovar att skriva mer till er när jag orkar men just nu är jag bara så trött...

Miniängelen- jag tror på Gud och ber mer än någonsin just nu...

Glöm inte bort mig alla ni,kanskelåter det fånigt men jag behöver er...tack från djupet av mitt hjärta

• madelyn

Brudzilla,

Jag hoppas att du har vänner omkring dig eller åtminstone nån som du pratar med nu när du mår såhär.
    Det är ett helvete att ta sig igenom- jag har varit där- och trots att det känns som att hjärtat har gått sönder och att kroppen inte orkar ta luft längre så tar man sig igenom det till slut, tro mig!
    Vet att det kanske låter klyschigt och framförallt som att det är nåt omöjligt just nu men det är det inte!
    Jag hoppas verkligen att du kan komma förbi allt det här och få vara lycklig- det förtjänar du!
    Stor kram!

Svar på tråden Vill inte längre