Maj 2005?
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Cotterpin,
Ursäkta, men jag blev så nyfiken så jag måste fråga: Vad betyder Cotterpin?
Jag tänker på clotted cream när jag ser det.
Ejlis:
Ha ha ha , du har nog aldeles rätt bild av min bukett, jag tänkte nämligen ha just fasanfjädrar i buketten också. Och jag har funderat på att ha champagnefärgade rosor också.
Jag vill att den ska kännas ganska skir, men också lite vild. Jag tänkte att hjärtan-på-tråd ska hänga ner lite, och kärleksörten skulle jag vilja ha outslagen(vilket den är i slutet av maj) så den bara är disigt grön, som lite utfyllnad.
Min kille vill se ut som en gammelax filmstjärna (vilket jag tycker han redan gör), så frack med alla tillbehör var ett måste från hans sida.
Jazzkatten:
Jag är visst lite synsk!
Är du säker på att kärleksörten har kommit så pass långt i maj?
Dina kläder känns också lite filmstjärniga, (som om du inte hade tänkt på det redan...) så ni kommer att bli kanon ihop! Skall ni köra allti i 50-talsstil, eller bara kläderna?
Ejlis!
Egentligen är vi ganska 50-taliga till vardags, och gillar 50-tals design och så, så vi ska "shockera " genom att vara mer 30-40-tal Som min farmor och farfars bröllop typ...
Även middagen och övriga grejer, tex bilen som vi åker med från kyrkan kommer var i den stilen. Åååå det ska bli sååå kul. Det är så roligt att tänka ut allting, och jag och min kille har verkligen samma smak när det gäller allt, så vi bara myser när vi kommer på någon ny detalj. men jag måste erkänna att jag är nog lite mer "på" när det gäller att fixa och planera än vad han är.
Din klänning och dina blommor låter jätte vackert. Häftigt med släpet som hänger över armarna...tror jag förstår vad du menar, typ som att ha en jättelång sjal? eller? Ska den fästas runt armarna som en lös ärm, eller bara hänga över?
Gud vad långt ni kommit alla.
Vi har "bara" bokat kyrkan, (den tiden vi ville ha fanns kvar), jag sitter ibland, mest hela dagarna och funderar på färgtema, jag vill ha ngt med grönt, då detta är "min" färg.
Klänning och frack tittar jag efter lite smått, meny snurrar oxå i huvudet,men inget bestämt, bastman och tärnor, snurrar oxå,egentligen är det inte så svårt kanske men med en massa syskon så kan det bli lite knöligt.
Är det ingen som är bra på meny förslag???
Jag vill ha lite att bolla med.
Snart brud!
Jag älskar att bolla idéer...so give it to me vad har du funderat på hittils?
Ett tips är att ni sätter er ner en stund och gör en lista på allt som ska fixas, eller använder den som finns här på BT, och går igenom punkt för punkt vad ni fixat eller har kalra idéer om och sedan pratar ni igenom de saker som är kvar att fixa så ni har allt under kontroll
Jag har utgått från bröllopstorgets planeringsguide och budget m.m i min planering och det har verkligen varit jättebra och lätta att använda. Dem påminner om detaljer man kanske inte hinner tänka på annars. Så det är bara sätta igång, lycka till!
Ejlis
Cotterpin är en gammal barnprograms-karaktär som jag har som alter-ego :)
Borde kunna hitta henne via en bildsökning på google.
Cotterpin:
En i Fragglarna? Som byggde ställningarna som Fragglarna åt?
Just nu känns det här med bröllopet jobbigt... Dels för att det är så mycket att göra och för att jag gör allt så grundligt. Dels för att vi vill ha barn men det känns tokigt att bli gravid så att man är höggravid på bröllopet. Ett klassiskt "vill ha kakan och äta upp den"-dilemma. Vi vill INTE varken ställa in eller flytta bröllopet. (Jag vill även sluta jobba och börja plugga i vår, så det är lite mycket nu...) Kan man få ta semester från sig i en vecka eller två..??
30-årskris - HÄR ÄR JAG!!
Eljis, precis! en Doozer :)
Semester ifrån sig själv låter skönt! Får jag också ta det?