• jazzkatten

Maj 2005?

Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd

Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?

Jazzkatten

• Svar på tråden Maj 2005?
  • Ejlis

Vilka deppiga inlägg jag skriver i den här tråden hela tiden... Ursäkta...
    Det tar kanske bort andras lust att skriva här... Jag är nog trevligare när jag diskuterar embossing och ätbar silverglasyr. *suck* Hmm..

• jazzkatten

Ejlis
    Det är väl skönt att få ventilera lite. Här tror jag de fleste tycker att det känns bra att läsa om att andra inte alltid har det tipp topp hela tiden...för det har man ju inte, men man har ju inte så många att beklaga sej för. Så då kan man göra det här
    Jag håller med om att det varit ett hellsickes år, samtidigt som det hänt fantastiska saker, som att vi bestämt oss för att gifta oss. Det är som att lyckan måste jämnas ut med lite olycka oxå...själv har jag fått den ena krämpan efter den andra och kan knappt jobba nu, samtidigt som jag måste tjäna ihop pengar till bröllopet.(ååå vad skönt att lätta på trycket )

Karmiz JazzK

• Vicky 2005

Den som väntar på något gott osv.... det här året har varit lite meckigt men kan det inte vara att man känner lite press att allt ska bli klart och fixas till nästa år + att man måste spara en del pengar. Lätt att allt blir en ond ciekel men nu är det bara sju månader kvar för oss :D *lycklig*

• Ejlis

...hmm...
    Tack för att ni är snälla! Att 2004 varit hemskt har inte bara med bröllopsnojjan att göra (även om den nog var den utlösande faktorn i kraschen mellan mig och min bästa väninna). Min Mormor dog nyligen som jag skrivit tidigare och min svärfar dog i våras.
    Jazzkatten, det låter inte alls roligt det du skriver.. Hoppas att du mår bra, ändå. Och så pengabekymmer ovanpå det hela. Tur att vi har vår fantastiska dag att se fram emot!!
    Vi får stötta varann helt enkelt! Blir det för personligt kanske vi kan mejla istället?
    Kram på er!

• saris maj 2005

Kram till Ejlis och Jazzkatten. Vi får hoppas att 2005 bjuder på allt annat än elände. Eller hur?

• Ejlis

Saris:
    Ja, det får vi hoppas!
    Vi skall ju få barn i maj-06 allihop och det måste ju betyda att vi kommer att vara lyckligast i världen ungefär denna tid nästa år, inte sant!?

För att prata bröllop:
    Vad håller ni på med just nu?
    Jag försöker komma på hur vårt papperstema skall vara. Jag har (nog) hittat hur det skall se ut, men har inget papper än. Sedan övar jag embossing på årets julkort.

• jazzkatten

Ååå va ni är goa!

Om en vecka ska vi åka ner till min hemtrakt där vi ska gifta oss, då ska vi kolla upp lite grejer. Bl a ska jag besöka frisören som jag hoppas vill och kan fixa bröllopsfrillan. Så ska vi nog åka runt och provsmaka lite mat, vi letar fortfarande efter någon som kan laga huvudrätten, övrig mat och tårta är ordnad(ska vi göra själva).
    Min kille frågade i veckan en godvän som är sångare(helt underbar röst) om han ville sjunga vid vigseln, och det ville han så nu är det ordnat oxå. det rullar på så sakteliga

• saris maj 2005

jAzzkatten: Är du från Lidköping? Visst var det du som skulle ha fest på Smedjan på kullen?
    Ejlis: Är du också från Västergötland? Har för mig det.
    Jag är som sagt från Skara och ska ner om två veckor för att ta det slutgiltiga beslutet om lokal...börjar verkligen bli på tiden.
    Annars klipper och klistrar jag mest, till inbjudningar och festprogram osv. Köpte 2 stämplar igår och ska testa i helgen. Vet vilka färger det ska gå i (cerise och guld), men inte hur inbjudningarna mm ska vara utformade.
    Vi har bokat solist och toastmaster. Präst är kvar..shit :) Det måste jag göra. Men frisör och fotograf är klart.
    hihi.... planera, planera igår var det exakt 7 månader kvar.

Trevlig helg!!

Kramis från Saris

• jazzkatten

Saris
    Japp det stämmer

trevlig helg på er!

• Ejlis

Saria:
    Nej, jag bor på Adelsö, bredvid Björkö/Birka i Mälaren.
    Vad klipper och klistrar du?
    Jag har tänkt att vigsel- och festprogram skall vara stående A4 i gräddfärgat papper. Festprogrammen blir flersidiga och skall därför sys i skarven, med ljusblå tråd. Sedan tänker jag knyta ett ljusblått sidenband runt, som jag såg att någon annan hade gjort här, skära två skåror på framsidan och trä igenom bandet så att det sitter fast på mitten. På framsidan skall jag embossa vårt monogram i silver.
    Inbjudan tänkte jag ha samma embossing på men ett bredare sidenband som fästes som ett jag sett på Calligraphen.

Svar på tråden Maj 2005?