• jazzkatten

Maj 2005?

Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd

Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?

Jazzkatten

• Svar på tråden Maj 2005?
  • jazzkatten

Det senaste som hänt i min bröllopsplanering är att jag köpte strupor och strumphållare till min blivande man sånna där gammeldax som maffiosos ha, jätte sexigt. Och lite andra fracktillbehör som näsduk och manchetter.

• saris maj 2005

Huh, vad långt alla verkar ha kommit....gifter mig 28 maj och har inte alls kommit så långt. Fast jag tänker på allt som har med bröllop att göra nästan hela min vakna tid.... Har bokat kyrka, frisör och fotograf....men inte LOKAL!! Hjälp. Tycker det är svårt att bestämma om det är värt att ha festen på restaurang eller inte...hmm... Håller på och kollar modeller och mönster också, på klänning som blivande svärmor ska sy. Spännande men svårt....har ni också en mamma som lägger sig i hur modellen ska se ut? Blir tokig..det är ju JAG som ska ha på mig den eller hur..man kan ju inte vara överens om allt även om jag skulle vilja det. Så nu fick jag skriva av mig lite. Ska surfa vidare på klänningar nu. Tur att man har nåt kul att göra när man är hemma och är krasslig. Kram till alla maj-brudar ;)

• snart brud.

Jag vet att prästen har tystandsplikt, men har hans "arbetskamrater" det???
    När jag ringde och skulle prata med prästen så var det en kvinna som svarade och denna kvinna känner alla i byn där vi bor, då hon har kyrkansbarntimme.
    Jag misstänker att hon nu vet, och kanske råkar säga ngt till ngn...
    Men visst har alla som jobbar inom kyrkan tystnadsplikt???
    Vill ju att vi själv ska berätta ovh ingen annan, det är fortfarande hemligt.
    Nu blev detta lite invecklat, men jag hoppas ni fattar.
    Kramar från mig.

• annasamu

Hej
    Jag är ny här. Jag har varit inne och läst en del trådar och det verkar vara så trevligt här.
    Jag gifter mig i Enskede kyrka den 28 maj 2005.
    Efter 10 år och två barn är det äntligen dax.

• jazzkatten

annasamu:

Välkommen i gänget
    jag gifter mej oxå 28 maj, men i en annan del av Sverige...fast jag bor i Sthlm. Hur långt har ni kommit i planeringen?

• raskan

Hej!!Jag gifter mig 14/5 i östra ryds kyrka!!Efter då 6 år å 2 barn känns det som om det är på tiden hii.Vi har bokat kyrka,catering fixad,klänning köpt lokal preliminär bokad men jag försöker hitta en anan.Kramiz millan

• annasamu

Jazzkatten:
    Ja, vi har nog inte kommit så långt märker jag när jag läser om er andra, men vi ska sätta igång nu.:)
    Det som är klart är kyrkan. Sedan lutar det åt att det blir fest i Prinsvillan i Tyresö.
    Den är rätt liten så vi blir lite begränsade i antal bjudna. Vi får se. Vi ska försöka åka dit och titta i veckan.

Hur långt har du kommit. Har du några tips och ge till en nybörjare ;)

• jazzkatten

annasamu

Mitt största tips är att börja planera och fixa bums!
    Alla jag träffar som gift sej säger att det blir så stressigt sista månaden och att man behöver ett år för att planera, medan de som inte gift sej tycker att jag är galen som redan börjat planera.

Jag har kyrka, lokal, klänning, frack fixade, idéer om meny, färgtema och blommor i huvudet. Och en kompis ska designa mina skor

Det jag har kvar är: Underkläder, ringarna, boka frisör, florist, inhandla allt till dekorationer, göra inbjudningskort, festprogram, vigselprogram mm mm mm.....

När kommer ni skicka ut inbjudningar?
    Hur många tänker ni bjuda?
    När bokar ni frisör och florist?

Kram
    Jazzkatten

• torpflickan

Hej hej, det var längesedan jag tittade in. Min blivande ringde och bokade vår kyrka igår. Vi har varit och tittat på den och det är en absolut idyll på landet. Ligger vid en återvändsgata vid en sjö och hagar. Underbart!
    Jag var i Köpenhamn i helgen och hittade en absolut underbar klänning. Jag har inte råd med den, så nu måste jag hitta något liknande fast billigare - mycket billigare.
    Vi skickar nog inbjudningar i början av mars (blir ju 2.5 mån innan i vårt fall). Jag vill byta frisör så just nu vet jag inte alls vem som skall ordna håret, det får fixa sig lite längre fram. Florist tänker jag kontakta snart, mest för att få titta på olika buketter. Boka dem vill jag inte göra förrän efter jul (måste ju räcka) ifall jag vill ångra mig. Har just nu ingen aning om hurdana blommor jag vill ha.

Hej svejs!!

Svar på tråden Maj 2005?