• jazzkatten

Maj 2005?

Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd

Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?

Jazzkatten

• Svar på tråden Maj 2005?
  • raskan

Ska få besked om frissan kan idag eller i morgon!!!Lokalen är bokad. Ska börja ge mig ut å leta underkläder för att sen kontakta en sömerska!!!Har mailat till en fotograf idag hoppas att jag får svar snart.Kramiz millan

• saris maj 2005

Japp, nu är jag också på G i´gen.

Idag har jag inhandlat diverse pysselgrejer för att prova olika ideer på inbjudningskort mm.
    Funderar på färgtema...vad tror ni om cerise, guld och pärlemorvitt????
    Ska ha en klänning som är ivory och vill ha brudbukett i cerise..gärna gerbera eller rosor. Mannen kan tänka sig rosa/cerise kravatt ;)
    Har köpt små knänypor som jag målat cerisa till placeringskorten och guldhjärtan och snören till inbjudnngskorten. Känner mig helnöjd..hihi Kul att vara på banan igen..

Kramis till alla majbrudar.

• Ejlis

Min fästman har hittat sina kläder! Han sa lite förläget igår att han går in på denna sida "ibland" och beundrar och drömmer.

www.pronuptia.co.uk/catalogue_item.php&cat_id=8&item_id=109

Är det inte sött?! (..att han går in på sidan och drömmer..)

Vad tycker ni att hans marskalk skall ha för färg på sina kläder? Vita, väl?
    Annars är klädkoden "mörk kostym" hade vi tänkt. Själv vill jag se ut som Eowyn... *suck*

• jazzkatten

Ejlis!

Wow vad snyggt! Han kommer bli riktigt stilig Hur kommer din klänning se ut? Vad har du tänkt dej för blommor?
    Men vet du vad...jag tycker att bara du och din Blivande ska ha vitt, inte marsalk/bestman. Så ni sticker ut. Annars borde nästan tärna/tärnorna vara vitklädda oxå.
    Min kille ska ha frack, men han vill vara ensam om att ha det, så hans bestman ska ha mörk kostym. Gästerna ska ha mörk kosym (eller kavaj, har inte bestämmt oss ännu).

Min mamma hade läst i M.Ribbings ettikett boka att brudföljet skall följa klädkoden på inbjudningarna och inte brudparet, om inte brudparet vill det förståss.

• jazzkatten

Oj oj! Stavar son en kratta!

• Ejlis

Hmmm.... Det är lurigt det där med färger tycker jag. Marskalken VILLE ha vitt, så vi får se hur vi gör..

Jag skall ha en bukett av bluebells (om det går att uppbringa - min florist är ute och letar.) En liten bukett som om man varit ute i skogen och plockat den, med lååånga sidenband runt stjälkarna.

Klänningen vill jag skall vara enkel och vid i cremefärgat siden, axelbandslös. Sedan vill jag ha en hm, "grej" över där släp och ärmar (lååånga, strutformade) sitter... Förstår du? Alltså "avtagbart släp med ärmar". Det låter ju helt knäppt, i skrift, men min skiss är snygg...

Om din kille skall ha frack tycker jag att gästerna skall ha mörk kostym. Annars kanske det kommer folk i beiga kavajer med turkosa skjortor och vita loafers..
    Vad skall du ha för klänning och blommor?

• raskan

Ejlis: du kommer få en mycke stilig man Tycker nog att marsalken ska ha en annan brytning/nyans på sina kläder annars kan det bli för mycke.Kramiz millan

• jazzkatten

Hi hi...ja mintgrön skjorta, jeans och loafers vill man ju inte att morbror Stickan ska komma i ) (finns stor risk för det) Samtidigt är vi rädda att vissa kommer tycka att det är besvärligt för att de måste införskaffa mörk kostym( veti o f bara 4 som kanske inte har det, tex morbror Stickan).

Jag skall ha en champagne(beigerosa) klänning, mycket enkel med lite drapering vid bysten, och två strass spännen vid de ganska breda axelbanden. Jag ska ha ett par höga mockapumps i 40-talsstil(rund tå) som går i beigerosa medlite guldstänk i, och så ska jag ha en liten liten pillerburk till hatt med flour i samma färg som klänningen och med en liten fasanfjäder i.
    Blommorna har jag tänkt mej hummle, vita anemoner, hjärtan på trå och något mer...kärleksört kanske. Förslag mottages gärna!

• Ejlis

Jazzkatten:
    Det där med gästernas klädsel har jag mediterat över mycket, men jag har kommit fram till att jag VILL att våra skall ha mörk kostym. De som inte har någon kan väl låna en, om de nu inte vill köpa. Det kommer förmodligen inte att vara det enda tillfället i deras liv då de kan behöva en.

Jag fick en bild i huvudet av din bukett, med fjädrar även där o/e i coursaget. Jättedaggkåpa som ramar in? Skall hjärtan-på-snöre hänga ned eller lindas runt?
    Menar du rosa kärleksört eller vit? Kan du inte ta upp klänningens färg i något, rosor e.dyl? Det låter skirt och fint det du beskriver!

Raskan:
    Jo, jag tror att han blir Världens Stiligaste!!
    Han är svensk, men har mörka färger ändå.
    För mycket med samma färg...? Hmm.... Ja, kanske det... Måste fundera vidare på detta, verkar det som...

• Cotterpin

Åhh, det här med klädkoder är svårt att bestämma!
    Men efter ett bröllop i sommras där koden var kavaj så vet jag att det vill jag inte ha eftersom nästan alla kom i ljusa byxor och mörk kavaj..
    Det blir mörk kostym som våran klädkod!

Svar på tråden Maj 2005?