Maj 2005?
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
knäckebrödssmulor är ingen hit, jag hatar allt vad smulor heter, särskilt i sängen.
Vi hade tänkt bo på ett hotell som anses vara ett av de finare i vår stad. De har sk bröllopspaket, man får en flaska champange, lite choklad, frukt, rosblad och bubbelbad. Jag skulle bli väldigt förvånad om de tillät bus. Men det är kanske säkrast att säga till personalen att de håller folk borta från "vårat" rum.
majhumlan
Det kan ju aldrig skada ;)
Här är en till som ska gifta mig i maj.Den 14 maj närmre bestämt.Efter 12 år ska vi knyta de banden.Har någon förslag på vad mina barn kan hjälpa till med?De är 10 och 12 så jag tycker de ska få känna sig delaktiga.Vi ska vigas i Burlövs gamla Kyrka.Vi har bara bokat kyrkan än men mer följer .Håller på att titta efter en brudklänning.Lycka till med planeringen.
Hej på er alla majbrudar!
Jag och min blivade sitter och klurar på vart man ska åka på bröllopsresa.
Medelhavskryssning eller en Thailands tripp är lockande, men hur är det egentligen med regnperioderna? För oss som åker i maj och juni ser det ju lite mörkt ut på de flesta håll.
Är nu lite nyfiken på vart ni andra tänker ta vägen. Berätta gärna vart och när ni har tänkt åka.
Kram på er.
ISLA.
Min blivande och jag pratade innan idag och vi kom fram till att jag ska prata me prästen på Onsdag, då jag ska lämna mellankillen på kyrkansbarntimme, då är det ingen som misstänker ngt eftersom jag ändå har ärende till prästgården.
Först tyckte han att jag skulle prata med en granne om när hur de gjorde planeringen för ett år sedan, men eftersom vi inte har berättat för våra närmaste så tyckte jag inte det var en bra lösning.
Jag funderar även på om jag ska be en god väns dotter om lite hjälp med att göra klänningen, ngn som har en aning om vad det kan kosta, att sy den själv, det har jag alltid velat.
Detta blev lite rörigt, men det känns bättre för mig nu när han har förstått att det kanske är dax att planera lite iallafall.
Fotografen är nästan fixad, vi tänkte fråga en god vän.
Och smink och frisör är fixat, de me en god vän som vet hur jag vill ha det.
Det var nog allt för idag.
Hur mycket det kostar att sy kläningen själv beror helt på hur den skall se ut samt vad man får ge för tyget. Så det kan bli väldigt billigt eller väldigt dyrt :)
Enklast är att hitta ett mönster/modell man tycker om och sedan kolla upp hur mycket tyg med behöver samt vilket material tyget skall vara av.
Hej alla blivande majbrudar!!
Jag ska ockås gifta mig 14 maj i Göteborg. Vi har bokat kyrka, festlokal och frisör samt utsett vår tärna, bestman och toastmasters. Jag har även köpt min brudklänning och slöja.
Nu håller vi på att klura på hur inbjudningskorten ska se ut samt vilken fotograf vi ska anlita. Vi har även börjat fundera lite på om och vart vi ska åka på bröllopsresa. Vi är lite sugna på Skottland.
Det är mycket man ska tänka på... Men det är ju så roligt!!
Kram från mig
Vi gifter oss den 14 maj i Göteborgstrakten och har bokat kyrka, festlokal, fotograf, utsett tärna och klänningen är också inköpt. Frisör och florist är också bokade liksom bröllopsresan!
GBG_Norpan; vi åker på bröllopsresa ett par dagar efter bröllopet- Bintan Island (4 dagar) i kombination med Singapore (5 dagar). Vad jag förstått så verkar det vara en "bra" period att åka dit i maj.
14maj brud
hejsan alla maj brudar...själv ska jag gifta mig den 14maj ..tänkte bara kolla om det är någon mer som gifter sig då???
och sen hur länge har ni varit tillsammans med era killar innan ni gifter er??
jag har varit då tillsammans i över 3år och jag är 22år när jag gifter mig
ha de//lindha
Brud_2005: Vilken fotograf har ni bokat för 14 maj?? Lite nyfiken eftersom vi också gifter oss i Gbg på samma dag...
lindha&roger: Det verkar vara många här som gifter sig 14 maj. Kanske inte så konstigt eftersom det är pingst...
Vi kommer att ha varit tillsammans 7,5 år när vi gifter oss och är då 28 resp 29 år gamla.