• jazzkatten

Maj 2005?

Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd

Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?

Jazzkatten

• Svar på tråden Maj 2005?
  • Vicky 2005

Jag tror inte att det blir ont om tid om ni har vigseln kl 14. Jag har för mig att de räknar med ca 40 min i kyrkan och då är ju klockan 14,40 så då har ni minst en halv timme på er för ris och korttagning vid kyrkan. Dubbel kolla med prästen vad han/hon beräknar för tid.

• Ejlis

poppis:
    A) I "min" kyrka har de vigslar 14, 15 och 16 vanligtvis. 90min emellan är nog inte tidigt.

B)..låter jättetrevligt! Så kan de som inte träffats på 10 år utbyta "NÄMEN HEEEEJJJ!!!" hos er istället för i kyrkan. Strålande idé!!

• Missen2004

Mad,

Tycker inte att det är för tidigt att börja pröva tärnklänningar. Jag ska ut med en ut av mina tärnor idag och kolla efter brudklänningar & tärnklänningar. Tycker nog att det är skönt om man har så mycket som möjligt färdig redan nu. Speciellt om man har sådant jobb som jag, där jag när som helst kan få fullt upp med saker att göra..så vill inte riskera något, utan försöker att fixa så mkt som möjligt när jag väl har lite jobb.

Berätta vad ni kommit fram till för tärnklänningar.. jag ska "avlägga" en rapport när jag kommer hem ikväll

Ha en bra dag allihoppa!

• Ejlis

Tärnklänningar:
    En av mina tärnor gillar inte riktigt klänning, så jag och den andra tärnan har skissat lite på deras klädnad.
    Förmodligen blir det vida byxor med en lång tunika över. En tunika värdig en rymdprinsesslik vikingatjej. Förstår ni?

• Majbrud 05

Hej,

På lördag skall jag och två av mina tärnor ut och titta på klänningar. Både till mig och till dem. Vi ska ta en riktig heldag och springa i alls butiker som finns. Det blir premiär för mig, var går man?

Min mamma sakll förvisso sy min klänning, men jag vill ut å på lite ideér.

Kram
    J.

• Mad

majbrud 05

ett tips är uppe vid st eriksplan på bröllopsbutiken, de är jätte trevliga där. ser finns det hur många som helst uppe på söder. Lycka till!

Missen2004

Gör det *nyfiken*, vet ungefär vilken klänning min ena tärna ska ha men med den andra har jag tyvärr bråkat så det får bli ett senare problem. = (

• jazzkatten

Apropå tärnklänning...Min tärna hade köpt en klänning som hon tänkte ha på bröllopet, redan innan vi frågade henne om hon ville vara tärna. Tyvärr är den glansig och kanllrosa och vi ska bara ha naturfärger (min klänning är beige/champagne i ett matt tyg) som tema, så det passar egentligen inte. Det är bara så himla svårt att säga det...eller jag har sagt det, men jag tror inte hon förstår att det känns viktigt för mej (hon är bara 15 år), jag vill ju inte börja bråka om det. Och det värsta är att min mamma och syster säger till henne att.."Näää men det blir så bra med din rosa klänning"...utan att bry sej om vad jag tycker. Nu har jag börjat tänka att ,hon får väl ha den och jag får försöka få in lite rosa i färgtemat (fast jag hatar rosa) bara för att jag känner att det blir så dålig stämmning när jag tar upp det. Jag vill ju att alla ska tycka att det är kul med bröllopet. Någon som har nån idé om hur jag ska göra?

Kram
    Jazzkatten

• poppis

Tack för era svar, jag har inte bestämt hur vi ska göra ännu. Måste diskutera saken med min sambo en gång till.

Jag tycker inte att det är för tidigt att prova tärnklänningar med tanke på att de flesta redan verkar ha estämt sin egen klänning, färgtema osv. Dessutom är det kul att prova och kolla i olika butiker

• Vicky 2005

Jag har också kikat på klänningar till mina tärnor och mig :) Kunde ju inte låta bli..
    De kommer att ha en tvådelad historia så den ena tärnan har mörk topp och ljus kjol och den andra har ljus topp och mörk kjol fast i samma färger.
    Jag tror att jag kommer att ha en axelbandslös klänning. Vi ska åka och titta snart igen och jag längtar! :D

Kram på er

• Ejlis

Har nu pratat med en blomsterhandel om att beställa engelska blommor. Bluebells. De är fridlysta i England.. Hur i hela friden skall jag lyckas få tag i dem??

www.freefoto.com/preview.jsp

Håhåjaja...
    Får väl sätta lökar i växthuset och hålla tummarna.

Svar på tråden Maj 2005?