Maj 2005?
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Det är lugnt! Vi gifter oss 21 maj och jag började planera i februari. Nu är jag ganska trött på det och tycker inte längre det är så viktigt om servetterna är vikta si eller så, färgtema osv....Dessutom har jag ändrat mig tusen gånger, tex ville jag först ha en marängfluffklänning typ Maggie Sottero och nu kan jag inte längre tänka mig det. Så jag är glad att jag inte köpt någon klänning.
Vi har bokat lokal och kyrka (Stockholm), dessa är redan fullbokade för hela nästa år. Min frisör som även gör mitt smink är vidtalad. Jag vet även vem som skall göra min ring. Därutöver har jag ingen koll alls men känner ingen panik över det.
Fotograf och band/DJ bör man nog ta tag i så fort som möjligt. Särskilt de som gifter sig i pingst och valborg.
Nu ska jag iväg en vända. Höres här senare!
Tack, tack! Nu känner jag mej lite lugnare
Fick just bilder mailade från farsan på 300 päron som han plockat idag till desserten(som skall frysas in)...så det går frammåt i alla fall
Oj, vad alla har fixat mycket redan... vi gifter oss den 5/5 och vi har bokat kyrka och prel. bokat lokal. Jag har hittat klänningen jag vill ha men inte köpt den. Vi har funderat på meny men inte bestämt något ännu. Känns som det är massor kvar att fixa men det har iaf börjat kännas som att det är "på riktigt" nu!
Hej majbrudar!
Vi har fortfarande bara bokat festlokal (känner en fotograf som vi hoppas ställer upp och känner dessutom två DJs som ändå kommer på vigsel, så lit eär ju fixat...). I helgen så bestämde min fästman sig äntligen för att han trots allt vill att vi vigs i kyrkan. Jag är så lycklig!! Det är ju precis vad jag vill, hoppas bara att det inte känns för konstigt för honom.
Vi har två vännder (ett par) som är jätteduktiga på att spela piano och sjunga, men nu har de berättat att de skall flytta till KINA redan i mars. Vilken grej (och vi blev av med solisterna...). Till helgen skall jag för första gången ut och kika efter klänning!
Hej tjejer
Tänkte bara vara med jag också.= )
Är nästan klar med alla förberedelse och det känns som om det är sååå långt kvar till 28 Maj... *längtar*
Ha det så bra med alla förberedelser
Mad:
Välkommen i 28 Maj gänget
Torpflickan:
Hoppas det ordnar sej med solo sången. Vi har en kompis som vi vill ska sjunga på vårat bröllop, men han är inte tillfrågad ännu....kanske borde göra det, han kanske planerar att flytta till andra sidan jordklotet, vem vet? Kanske kan jag tipsa dej om musikanter ifall det inte ordnar sej, känner till endel. Ush det är så mycket som måste klaffa. Vi ska oxå gifta oss i kyrkan efter lite om och men, min kille ville inte först, men efter att ha sett kyrkan var han helt övertygad...den är så himla söt, som en liten muminkyrka
...Glömde säga att jag igår ringde frisören som jag vill anlita. För bruduppsättning tar de 1650:-, men vanlig uppsättning tar de 450:-/tim, och eftersom jag kommer sminka mej själv och fixa håret i fram själv (vet hur jag ska ha det samt ska ha en pillerburk med flor) så vill jag bara ha hjälp med att sätta upp håret i bak, ganska enkelt, så de trodde att det skulle gå på en timma...alltså 450:- Bra va!?
Kläder... Hur gör ni med kläder?!
Alltså, jag tror fåfängt att jag kommer att tränat och ståtti en massa till i maj så att jag skall vara sådär snygg som i mina drömmar... Och om det slår in, då kan jag ju inte gå och köpa en massa underkläder som passar NU...
Så: hur gör ni?
(Jag såg att Jazzkatten skall köpa nu.)
Jag kommer att köpa udnerkläder inom ett par månader, och detta för att min mamam ska sy min klänning och jag måste prova liv med rätt bh ananrs kan man juinte få det att sitta så bra somman bara vill, sedan resten av udnerkläderna vet ja ginte vad jag vill ha så det får jag fudnera lite till på....
tror inte att min form påverkas så mkt under denna tid har haft mer eller mindra samma storlek de senaste årn och då har jag varierat lite i vikt.