• jazzkatten

Maj 2005?

Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd

Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?

Jazzkatten

• Svar på tråden Maj 2005?
  • jazzkatten

torpflickan:

Härligt! Vi gifter oss också den 28:e
    Vi kommer ha band och solosång i kyrkan samt ett band på festen. Grejen är att nästan alla vi känner spelar eller sjunger så det är den lättaste biten att fixa för oss.

• torpflickan

Hej Jazzkatten!

Du skriver att du skall gifta dig i västergötland. Var någonstans (om man får fråga). Det skall jag (vi) med. Det blev så verkligt igår när min sambo ringde och bokade lokalen. Sedan smög han fram till mig och kramade mig och sa "älskling, vi skall gifta oss den 28:e maj".
    Musik tycker jag är jätteviktigt, men vi är inte lika välsignade med talangfulla vänner, men det ordnar sig säkert. Jag har redan en sång som jag verkligen skulle vilja att någon sjöng under vigseln.

• jazzkatten

Torpfickan

Vi gifter oss på Kinnekulle....Var gifter ni er?

Vad gulligt av din kille, myser när jag hör sånt.

Vad är det för låt ni vill ha på vigseln? *nyfiken*

• Ejlis

Jazzkatten:
    Tackar... Hoppas att det lugnar sig om ett tag då. Min fästman tycker jag är lite trist, för han älskar detta med allt planerande (precis som jag gjorde ganska nyss).

/Ejlis

PS Är det inte underbart att få använda ordet FÄSTMAN? Jag njuter av att få använda det fastän det kanske är mindre trendigt M2B...

• torpflickan

Jag är hopplös. Jobbar i fem minuter och sedan en snabb titt in här.
    Vi skall gifta oss utanför Ulricehamn och ha festen i en röd gammal kvarn vid en sjö. Jättevackert. Vi var på vandring på Kinnekulle i våras och tyckte att det var otroligt fint där.
    Jag har en skiva med Louice Hoffsten och Esbjörn Svenssons Trio där hon sjunger folkvisor och skillingtryck. "Kristallen den fina" sjunger hon där så man ryser, och pianospelet är kanske det allra vackraste.

• torpflickan

Om man gifter sig i maj kan jag tänka mig att ljusgrönt och ljusblått blir bra färger, eller kanske grönt och lila (om man nu skall ha ett färgtema). Vi hoppas kunna smycka lokalen med syrener, men ändå länge kan ju allt ändras.
    Nu till min fråga, har alla majbrudar berättat för vänner och bekanta att de skall gifta sig? Vi har bara berättat för de allra närmaste och tänkte försöka vänta tills runt jul någongång med att låta bomben smälla. Hur gör ni?

• Ejlis

Vi har berättat för ALLA! Det gjorde vi på en gång, dvs i maj i år.

Vårt färgtema skall vara silver&ljusblått.
    Dina kombinationer låter också fina.
    Vår gemensamma favoritblomma är Bluebell "Engelsk kloclhyacint", så det är den blåa färgen vi vill ha. Problemet är att jag aldrig sett denna blomma i någon affär, så jag vet inte hur jag skall lösa det. Har köpt lökar på postorder...

• Majbrud 05

Hej på Er,

Torpflickan, Det låter otroligt vackert där ni skall ha er fest.

Vi gifter oss den 7/5 och har än så länge bokat kyrka, festlokal, gjort meny, och mamma å jag skall precis börja se ut tyg. Champangerosa klänning vill jag ha, men vet inte alls hur vårt färgtema skall bli. Tips...?

Igår frågade jag mina bästa vänner om de ville bli mina brudtärnor. De alla 3 (!) blev jätteglada och tackade givetvis ja. Vet inte om det blir mycket med tre tärnor, men jag kunde inte välja ut någon av dem, så det fick bli alla 3.

Allt är så härligt...=)

• ISLA

Vi har berättat för våra föräldrar och syskon, och för min tärna. Resten får reda på det när inbjudningarna går ut till jul.

• soife

28/5 här också, max 50 gäster.
    Älskar blått så det blir blått och silver här också.

Ejlis: Har du nån bild på "blomman"??

Svar på tråden Maj 2005?