Maj 2005?
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Hej
En till som gifter sig den 28 maj .
Har bokat kyrka,lokal köpt klänning och pratat med prästen som skall viga oss eller prästerna. Det är en kompis som skall göra det men efter som han ej är färdig präst får han göra hela vigsel akten . Lite annorlunda eller?
Kan ju också lista planen så slipper jag göra något viktigt en stund till. :)
Vi har festlokal, en idé om ceremoniplats, en klänningsmodell och tyg till den, placeringsskyltar, inbjudningsdesign, gästlista, frisör, delar av menyn, kock, en servitör (behöver fler), en plan för resten och vänner som tycker att vi är ute alldeles för tidigt med allt. ;)
28/5 ser ut att vara ett poppis datum. Kul att vi är ett gäng.
Hur ska ni alla göra med maten? Vi kommer att ha en förrätt som serveras och sedan blir det buffé. mammsen har lovat att laga all mat. Vi skippar efterrätten och går direkt på tårtan sen :)
Sen blir det gottebord och Jansson + korv med bröd till natta mat. Hmm mycket mat blir det :D
Efter vigseln kommer vi bjuda på mousserande och snittar för alla som behagat komma. Sedan åker vi och middagsgästerna vidare till festlokalen.
Förrätt kommer stå framme när vi sätter oss till bords, sedan serveras huvud- och efterrätt. Det är för trångt för att ha buffé i samma rum och vi vill inte att alla ska behöva springa runt under middagen. Vi skippar sedan tårtan och har bar/en massa snacks/grönsaker och dip. Nattamaten brukar inte ätas upp enligt vår erfarenhet, så vi har strykt den redan från början och satsar på efter vigseln-fikat istället.
Vicky, så generöst av din mamma att lova att göra maten! Hur många blir ni?
Hon är världsbäst!! Vi blir runt 80 pers tror jag men det är med barn. Många barn blir det :)
Börjar känna mig lite stressad av någon anledning.. ja ja det fixar sig nog. En bra sak är att nu när vår kompis ska fota oss så har vi nog råd att ta två hotell nätter :) Det tycker vi om.
Hej på er!
Isla; jag såg att du var från Halmstad. Jag är född där men bor numer i Stockholm. Men en av mina bästa vänner (tärnproblemet du vet) bor där.
Vi skall gifta oss i Ingarö Kyrka utanför Stockholm och jag fyller 30 i år.
Kram
Vi ska gifta oss den 5/5-05 i Hilleshögs Kyrka. Jag är 26 och min sambo är 32. Det enda vi har gjort är att boka kyrkan! (igår... )
Hej alla majbrudar!
Hur är det för er, jag börjar känna mig lite negativt inställd till bröllopet... Alltså, jag känner mig överhopad av alla 1000 ännu ej tagna beslut och en massa "Det-måste-bli-perfekt-och-ännu-har-jag-tid-kvar-men-snart-måste-allt-vara-bestämt-prestationsångest"...
Inte så kul... Jag som varit så entusiastisk...
Har jag Bridezillafeber?
/Ejlis
Ejlis!
Jag har redan gått igenom den fasen... Men känner mej bättre till mods när jag fått de största besluten ur vägen. efter att ha bokat kyrka, lokal, bestämt kläder och färgtema och ungefärlig meny känns det ganska skönt. Trodde huvudet skulle sprick av alla beslut och tankar kring bröllopet och började tycka att det var jobbigt.
Nu försöker jag fixa nån liten grej i veckan/månaden, sen är det ju inte så lätt att förbereda vissa saker förrän sista veckan/dagarna. Man får väl sitta och pyssla sen i vinter när man ändå bara vill vara innomhus och mysa.
Jazzkatten
Hej,
Jag skall också gifta mig den 28/5 2005. Det känns ganska långt kvar eftersom jag skall göra en massa annat innan dess. Vi har iallafall äntligen bestämt datum och bokade festlokalen igår. Det kan bli jättebra tror jag. Vi har däremot FORTFARANDE inte bestämt om det skall bli borgerligt eller i kyrkan. Min 2b tycker nog att det är massor med tid kvar men enligt mig så har vi väl egentligen 6-7 månader på oss att bestämma om allt. Jätteroligt och jättesvårt på samma gång!!!
Skall ni ha livemusik på era bröllop?
Måste jobba!!!