Maj 2005?
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Vad kul att ni börjat fundera ut färgtema.... Jag har köpt en champagnefärgad (beigerosa) klänning i lite 30-talsstil, ganska enkel, men med lite gammeldags känsla. Och jag kände då att jag ville att färgtemat skulle vara just champagne och mycket grönt, och så kommer vi ha endel "vilt"-detaljer som fjädrar och annat, det kommer passa bra i lokalen och till menyn. Lokalen vi hyrt är en gammal smedja som ligger uppe på natursköna Kinnekulle, bland slott och trollskogar. Vi ska dekorera och laga maten själva....ugh, vad mycket jobb det kommer bli, men vi ska försöka göra saker i god tid innan.
Vi har sagt till alla vi träffat att vi ska gifta oss...kan inte hålla oss
Färgtemat blir nog vitt, grönt och blått för vår del halv jämte som man är :) deras flagga har de färgerna kanske jag måste tillägga.
Tärnor och bestmen är tillfrågade och har sagt ja, skönt. Vi satte oss igår för att pyssla lite med inbjudningarna men vad 17 skriver man för att det inte ska låta för högtidligt men ändå inte bara "hej kom på fest" ??? :?
Bliri vi inte osams om det här så kommer vi aldrig att bli det :D
På måndag ska mamma ha provlagat maten så vi får smaka, oj vad jag längtar!
Ska ner på stan och kolla tyger idag då det är tygrea på stan. Hoppas jag hittar "mitt" tyg.
Vi berättade för våra föräldrar och syskon i maj att vi tänkte gifta oss. Mina närmaste vänner fick reda på det ganska snart efter att vi hade bokat kyrka och festlokal. Släkten har fått reda på det under sommaren allt eftersom vi har träffats. Eftersom jag och min fästman ska gifta oss den 7 maj, kristihimmelfärdshelgen så tycket vi det var bra att berättade det ganska tidigt eftersom det är en del som tar en liten minisemester den helgen.
Färgtema ja, jag har funderat på vitt och ljusrosa, eller vitt, ljusrosa och ljusgrönt. Men som sagt det är ju lite tid kvar tills det måste bestämmas.
Här är ytterliggare en majbrud, den 28 är den stora dagen. Vår palnering ligger lite nerre för tillfället eftersom jag har mkt på jobbet. Dock är kyrka och festlokal bokade och vi har en massa idéer när det gäller trycksaker och meny så det känns ok. Klänning blir det att ta tag i nu i oktober då det lugnat ner sig, vet ungefär hurdan modell och tyg det ska vara.
Temat blir nog blått, rött och off-white (eller vad det nu kallas)
Här är en till som hoppas på att bli fru den 5/5-05. Men det är än så länge inte helt spikat, det är nog mera jag som vill är jag rädd.
Min käre sambo (sen 10 år) tycker att all planering är alldeles för tidigt och alldeles för hysteriskt. Så ingenting är bokat. Många ideér har man men de får tyvärr vänta tills han visar att han är redo att vara med i planeringen.
Jag kommer att vara 34 och han 31 om vi gifter oss då. Det blir någonstans i Västergötland. Vill gärna inte specifiera mig mer då allt är så tidigt.
Men jag kommer nog hänga här en hel del.
Lycka till alla andra.
Poppis: Såg att du också skulle gifta dig den 5/5-05. Har du tänkt något på att det kommer bli svårare att fixa blommor, hår m.m. för att det är en röd dag?
Soife:
Här är en länk till sidan jag köper lökarna ifrån. Bilden är inte den bästa, men du kanske ser ändå?!
www.frohuset.nu/product_info.php&products_id=1503
Såhär ser det ut när den växer vilt i England:
www.arborea.se/scil_non-sc.htm
Hur har du tänkt fördela färgerna? Det enda vi bestämt är att vi skall trycka med silver på blåa servietter, samt ha silveraskar med små presenter i som placeringskort.
Hoppas du hittar rätt tyg!
Hej!Här är en till som ska gifta sig den 28:e. Kyrka och festlokal är bokat. Vi har tillfrågat bestman, brudtärna, brudtärnans mamma som är präst om hon vill viga oss samt en kompis som ska sjunga i kyrkan. Maten har min mamma och mormor lovat att laga. En resa till Tyskland eller Danmark för inköp av alkohol är planerad någon gång under våren. Klänningen ska min fästmans syster sy. Men bröllopet har inte känts som första prioritering för oss under sommaren. Vi har haft tankarna på annat. Detta på grund av att vi väntar barn i februari. (Vi fick veta det samma dag som kyrkan bokades ...) Fast nu när jag ser att det är så många andra här som också ska gifta sig i maj så blir jag sugen på att planera.
Fråga: Hur har ni tänkt göra när ni ska skicka iväg inbjudningskorten, skickar ni med även meny och resebeskrivning då?
Monique:
grattis till graviditeten förs och främst. vi trodde att jag var gravid...var helt säkra, men det var bara nån hormonrubbning men det var också veckan efter att vi bokat kyrkan opch berättat för alla om bröllopet. TYPISKT ! tänkte vi, men bestämde att vi skulle köra på ändå. Men som tur var (lite besvikna dock) var jag inte gravid.
Det verkar vara majoritet 28:e majjare här Kul!
Hej Monique,
Kul med fler majbrudar! Vi ska inte skicka med menu och resebeskrivning utan istallet satta upp en websida med all information pa. Detta eftersom manga av vara gaster kommer utomlands ifran. Vi kommer inte att skriva in menun nagonstans i forvag.