• jazzkatten

Maj 2005?

Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd

Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?

Jazzkatten

• Svar på tråden Maj 2005?
  • torpflickan

Vad många det verkar vara som syr eller låter sy sin klänning. Är ni redigt händiga eller låter ni sy upp den? Roligt att få en lite mer unik klänning. Kan man sy själv så blir det ju väldigt prisvärt.

Det är väl bäst att försöka hålla vikten lite stabil nu den närmsta tiden. Jag har inga planer på att banta (skulle inte bli bra), men tänker som alla andra att jag kommer att vara i topptrim med lite fastare överarmar och en gyllene solbränna (ha ha ha!!!)

• soife

Jag ska sy tillsammans med en vän från gymnasiet. Hon är superbra på att sy men vågar inte klippa i någon annans tyg.
    Ja det blir väldigt billigt, men det blir lite jobb också. :)

• Vicky 2005

Nu är bröllopsnatten bokad eller rättare sagt två nätter :) Oj så skönt det känns. Fick precis bekräftelsen *lycklig*
    Ska även fixa frisörtid när jag ska klippa mig i oktober + att jag och ena tärnan ska kika på klänningen igen ;) första helgen i oktober.
    Livet känns bra i dag, kan inte riktigt fatta att jag ska få stå brud med den man jag älskar mest av allt i hela världen och det är inte allt för långt bort...

• torpflickan

Hej igen majbrudar. Idag måste jag verkligen, verkligen jobba, men en liten titt här innan allvaret drar igång unnar jag mig.
    Igår, efter att min fästman talat med sin mamma så löstes vårt problem med gästlistan. Det är enligt henne helt okej om vi bjuder de delar av hans släkt som vi umgås med, de han inte sett på tio år behöver inte bjudas. Genast blev bröllopet en roligare tanke och i ett nafs är vi 60 gäster, precis som vi vill ha det. Underbart!

• majhumlan

GBG_Norpan!

Vi ska anlita Rixfoto till vårt bröllop, en mycket trevlig kille, och som du säger bilderna på hans hemsida är superfina.

• Missen2004

Här håller jag på för fullt med planeringen. Jag vill ju gärna sätta många grejer i lås redan nu, men samtidigt tänker jag att det är sååå otroligt långt kvar till dagen D. Sammanlagt 247 dagar kvar! Hur ska jag få tiden att gå? Näe, skämt åsido det är mycket att göra - bara man visste vart man skulle ta och börja.

Vad rekommenderar ni maj-brudar - vart ska jag ta och börja? Boka kyrka och festlokal?

• ISLA

Missen2004:
    Tycker absolut att du ska börja med att boka kyrka och festlokal, eftersom det på vissa ställen kan vara uppbokat lååångt i förväg!

• skratt-maja

Instämmer med ISLA eftersom olika festlokaler rymmer olika många människor, det udnerlättar/försvårar när man ska börja fudnera på gästlista, vilket jag tycker är ganska klurigt. Olika kompiskonstellationer som man vill bjuda ngn utav men det är inte riktigt rätt... Åh, jag vet att det egentligen inte är så stort men är man trött och inte har så mkt energi då kan man verkligen gruva på denna typ av saker....

• jazzkatten

Jaa, håller med, när jag är trött och stressad kan jag gruva mej för vissa saker, som jag annars tar med en klackspark. Jag fick nämligen ångest en kväll över att vi inte har råd och möjlighet att bjuda ALLA släktingar...kunde inte sova på hela natten sen. Men egentligen vet jag att de jag aldrig träffar inte skulle bli ledsna om jag inte bjuder dem...de kanske först får reda på att vi gift oss om några år (så lite kontakt har vi ju med vissa) Jag brukar även gruva mej över hur vi ska hinna duka, baka tårtan, smink, hår, fortograferin, hämta blommorna mm, fast jag egentligen vet att jag kan lämna ifrån mej flera uppgifter till andra.

• torpflickan

Jag tror att det är viktigt att våga släppa på sitt kontrollbehov (mitt är ganska stort) och våga delegera saker till andra. Ingen vill se en trött och stressad brud. Man skall ju egentligen BARA kunna njuta. Se till att ha en bra stab omkring dig som grejar. Jag tror inte att folk skulle se en liten grej som betungande - jag skulle ta det som en ära att få hjälpa till!!

Svar på tråden Maj 2005?