Maj 2005?
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Jag tycker att det låter jättefint det är ju ännu ett plus eftersom du har fått det av din blivande det gör ju det hela ännu mer speciellt.
Skratt-maja:
Om det är sammma hjärta i smycke och på papperen är det ju HELT perfekt!! Då skall du verkligen ha det!!
Dessutom verkar du VILJA ha dem, och det är det viktigaste.
Jag har inte kommit så långt i mina egna planer. Skulle vilja ha en "krona" liknande den som... ähm, vad heter hon nu... Från Ivanhoe (med Anthony Andrews), inte Lady Rowena.. Eller..? Ja, hon den mörkhåriga alltså.
Hallå, här är en ny blivande brud i tråden. Malin heter jag och sla gifta mig den 14 maj. Vi har bokat kyrka o präst, det känns skönt. Kl 14.00 gifter vi oss eftersom vi vill ha mkt tid till middag o festande. Har faktiskt också köpt mig en klänning redan. Det var inte tänkt så men vad gör man när man ser en klänning som man bara måste ha i ett skyltfönster. Undrar om det finns fler här som gifter sig i Stockholm, som hyrt eller vill hyra festlokal o göra resten själva. Det vore kul att kunna utbyta lite tips. Kramis allihop!
Myself:
Jag gifter mig den 14:e, heter Malin och bor i Stockholm. Och så skriver jag till Myself... *skumt*
Vi har hyrt lokal men skall ha catering. Däremot gör vi dukning och allt pappersjox själva.
Var i Stockholm skall du gifta dig?
Jag gör det på Adelsö kl 15.
Hejsan
Kul att se att det är fler som gifter sig den 14.e maj nästa år. Vi ska gifta oss i Badelunda kyrka, Västerås kl: 16. Sen går vi tvärs över vägen till bygdegården där festen går av stapeln!!
Jag går på små rosa moln.. Har hittat perfekt festlokal och kyrkan är nu bokad. Jag myser när jag tänker på att det är nu fixat. Nästa vecka ska jag ta och åka med en ut av mina tärnor till Södertälje för att pröva Maggie Sottero klänningar. Jag är så lycklig.. någon annan ut av maj-brudarna som känner igen sig?
Missen2004:
tihi...jag har gått och myst ända sen i juli när vi bokade kyrka, lokal och köpte klänning. Men nu börjar vardagen ta över och de rosa målnen har skingrats en aning. Men jag hoppas det mulnar på
igen när jag får lite mer tid att tänka på bröllopet.
Malin och alla andra som bor i sthlm och som ska gifta sig den 14:e. Det vore kul att maila varandra då och då. Kanske tipsa osv. Förresten heter jag också Malin o ska gifa mig i Duvbo Kyrka i Sundbyberg. Festen blir i festlokal, vi har prellat några lokaler men vet inte riktigt än. Kom med tips???Min email är iallafall babyshowing@hotmail.com om ngn har lust att plita ned några rader. Kramis
hej tjejer
Jag ska vara två veckor efter er, verkar som om den 14 är ett poplärt datum. Är det tidigt att börja prova ut tärnklänning? har redan min klar. Ha de så kul med planeringarna
Jag sitter och funderar på en sak.. vi ska vigas ute på landet (Ekerö, Svartsjö) och jag vill ju helst inte att gästerna tar bilen därför funderar jag på att:
A) flytta på tiden för vigseln till 14 istället för 15.30 eftersom det då går att ta buss till kyrkan. Men då undrar jag om det blir lite ont om tid eftersom nästa vigsel då skulle vara 15.30, hinner man med riskastande och annat utanför kyrkan då?
B) ha kvar tiden 15.30 och låta dem som kommer med buss samlas hos oss (vi bor ca 1,5 km från kyrkan) för att mingla lite och kanske få ett glas skumpa el. annat för att sedan åka till kyrkan därifrån.
Vi kommer förmodligen att fotas innan vigseln så vi kommer ju inte att vara hemma när de är och "minglar" hos oss.
Vad tycker ni?