Maj 2005?
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Hejsan Brud_2005 .
Vad får ni betala för er resa ?
Vi funderar oxå på något liknande så det vore bra att få en indikation på priser.
Tjenna' majbrudar...vilken action det är i den här tråden nu för tiden! Kul!
Den 28 maj när vi gifter oss har vi varit tillsammans 4,5 år, jag är då 32 han 29.
Tjing!
Jazzkatten
Sanna05: Fotografen vi bokat är Paulina Westerlind. Hon kommer att vara med oss hela dagen. Var kommer ni att gifta er och vilka fotografer funderar ni på?
VilsenBrudgum: Vi har inte bokat någon paketresa utan flyger reguljärt (räknar med att biljetterna kostar runt 8000 SEK-priset är i dagsläget ej fastställt för det datum vi skall åka). Bra hotell går att boka från i alla fall 1000 SEK/natten (i alla fall i Singapore) och totalpriset på resan beror på hur mycket man välja att lägga på hotellen. Vi har bokat hotell genom Select Travel, men jag var även i kontakt med Ticket samt tittade mycket på olika hotells hemsidor innan vi bokade. Vill ni göra en motsvarande resa så rekommenderar jag att ni bokar flygbiljett tidigt- vi uppmanades att boka nu (trots att det exakta priset ännu inte är fastställt) för att garanterat kunna få det lägsta priset. Lycka till!
Brud_2005: Vi intresserade av Karin Linde, Mats Althin, Andreas Nordström m fl men har inte fått tummen ur och börjat ringa runt och prata med dem ännu. Det börjar väl bli hög tid för det nu antar jag...
Hej på er alla!
Det är första gången jag skriver i denna tråd. Vi ska gifta oss den 28 maj i Göteborg. Vi ha bokat kyrka( St:birgittas kapell), lokal, fotograf ( Mats Ahltin), frisör, informerat toastmastrarna och i fredgas köpte jag min klänning plus slöja. Så roligt!!
Idag har jag varit på pysselkurs på ARKIVET. Åh fick så många ideér till hur inbjudningskorten ska se ut. De hade jättemånga pärmar med förslag på olika typer av inbjudningskort. Ska fråga mannen senare vad han tycker, sedan är det bara att sätta igång. Det tar ett tag och göra så många kort, samtidigt som man har en liten att ta hand om...men roligt är det.
Känner att jag måste hitta en bra präst som kan viga oss? Finns det någon som ni kan rekomendera?
Kram Linda
Apropå bröllopsresa...
Vi funderar på att åka 5 dagar till Paris och bo på nått fint hotell och sedan vara 9 dagar på Rivieran dår vi får hyra en lägenhet av en vi känner. Vi har inte så mycket pengar till resan, men Sterling har billiga flyg till både Paris och Nice.
Tipsa gärna om andra billiga men trevliga alternativ.
Godkväll alla Maj-brudar.
När vi gifter oss den 28 har vi varit tillsammans i nästan 11 år, förlovade 10 år (och en dag).
Jag är då 28 och blivande mannen är då 35 år.
Vi tänkte slå ihop lite fester då, kalas för mellankillen som blir fem dagen innan( om man inte tar det helgen innan eller efter så han inte känner sig glömd) mannen blir 35 dagen innan och vår 10:e förlovningsdag.
Ja, det blev ju en del.
Men vad gör det???
Hej alla majbrudar, nya som gamla!
Vi gifter oss 14/5-05 i Adelsö K:a,
han är då 29 och 377 dagar och jag är 29 år och 6 dagar, vi har varit ihop 5,5år - jobbar fortfarande på samma företag som vi gjorde när vi träffades.
(En kort uppdatering om mig, eftersom JAG inte minns alla andras historier.. )
Hallo alla Majbrudar.
Imorron ska jag prata me prästen, jag längtar efter att höra vad han har att säga, om bokning osv.
Det är ju inte gjort innan eftersom mannen i mitt liv inte tyckte det var dax inu, men han har ändrat sig.
Var bara det jag ville just nu, måste ju berätta för någon då det fortfarande är "hemligt" för våra anhöriga.
Tjenis
Hur går det för er? Själv "råkade" jag handla mig lite stämplar som man kan filledutta med på inbjudningskorten. har en star misstanke om att jag kan bli beroende av det :)
Ska bara fixa papper och sen ska här stämplas och pysslas så får vi se vad det blir av det hela.
Ha en riktigt trevlig helg.
Kram