Maj 2005?
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Aj aj aj! *tycka synd om Ejlis*
Det som gör så fruktansvärt ont *får sympatismärtor*
Tur ändå att du gjorde det nu och inte i maj! :)
*snyft snyft*
Tack Cotterpin, nu känns det lite bättre. :-I Men, det är fortfarande väldans, väldans synd om mig...
Oj oj oj stackars liten (jag är i alla fall ett år äldre ) Se det positivt...nageln hinner i alla fall växa ut till i maj
Men fy s.t.n vad det måste göra ont!
jazzkatten: Förlåt att jag inte har svarat dig innan.
Jag har funderat lite på kyckling eller
fläskfile, förrätt och efterrätt, jag vet inte.
Kan inte du eller ngn annan komma med ngt?
Jag har även lite funderingar på vad som passar med grönt, vill ha lite grönt och ngn annan färg på temat.
Vi använder oss av planeraren här på bt, så slipper vi förhoppningsvis glömma ngt.
Hihi, senila jag.
Ha de alla Majbrudar.
Hej igen,
Jag har inte varit och tittat på majtråden på jättelänge, men idag tittade jag in och då handlar tråden om mitt just nu verkligen STÖRSTA problem. Problemet är att jag vill vara gravid helst igår! Fyller av någon konstig anledning 32 senare i höst och känner att livmodern hoppar jämfota av iver. Både min fästman och jag är jätteivriga och jag är beredd att slänga p-pillren vilken dag som helst. Bröllopet är ju då liiite i vägen. ALla omkring mig får barn, en del har lyckats få två och jag kör på med en yrkeskarriär som jag blir mindre och mindre road av.
Vill alltså säga att jag FÖRSTÅR alla som skrivit om barnlängtan här det senaste mycket, mycket, mycket väl!
HELT annan fråga;
Skall ni ha livemusik eller DJ på era fester? Vi har stött på ett jättebra band som vi vill ha, men det är ju så dyrt!!!
Torpflickan...
Skönt med en till 32-åring till, jag kunde skrivit ditt inlägg själv
Ang. musiken. Vi har förmånen att känna en massa musiker som ändå ska på bröllopet, så vi ska ha ett soul/funk/disco band som spelar ca 1 timma på festen, vi vill ju att de ska vara med på festen oxå, så sen blir det egen mixade CD-skivor med våra favvo låtar och sånt som kan passa.
Snart brud:
Om ni ska ha kyckling har jag ett tips: Kycklingfiléer med dragon, purjolök, frans senap, vitt vin(i såsen), super gott!!! Det är godast med potatis till, tex små potatis med skalet på.
Fläskfile är gott med slavia och vitt vin(som man har i skyn) och knaperstekt parmaskinka, med färsk pasta och äkta parmesan. En härlig tomatsallad med balsamvinäger och honung till.
Som förrätt föreslår jag en toast med kräftröra (kräftor, hackad soltorkad tomat, dill, kesella)
Dessert, Pannacotta eller
krossa digestivkex och blanda med lite smör, ta en msk och lägg i botten på ett glas, ta 2 msk kesella vanilj, riv lite citon, och redan toppar du med lätt sockrade hallon eller jordgubbar. MUMS!!
Har ni någon aning om hur ni skall dekorera borden? Jag vet inte alls. Man vill ju gärna ha många ljus. Jag har funderat på blockljus som man knyter sidenband runt i temafärgerna? Grönt och lavendel blir det nog för oss då. Blommor på bordet kan man ju hoppas blir syrener. De står ju inte så bra, men man kan lägga blommorna i skålar med vatten.
Hur skall ni göra?
Min Mormor är död... Hon dog i lördags.
Hela världen skakade till. Vi har alltid varit väldigt nära varann. Jag saknar henne något oerhört.
Jag hann inte ge henne en dotterdotterdotter. Hon får nu inte vara med på bröllopet, men hon vet iallafall vem jag gifter mig med och vilken dag det är, så hon kommer kanske ändå...
Mitt klämda finger värker, men inte lika mycket som mitt hjärta.
Jazzkatten.
Det låter ju s-t gott, till kycklingen, kan man inte ha hasselbackspotatis?
Det är ju bara sååå gott.
Jag satt här och blev så sugen på helstekt gris, men det känns som om man inte serverar det på ett bröllop!?
Med potatisgratäng, och kanske en sallad.
Fy nu rinner det snart ur mungipan*L*
Men jag ska spara tipsen jag fick, det låter gott, kanske man ska prova ett av dem i helgen redan?
Vet du var man kan hitta bra recept?
Eller man atr lite av varje?
Hur kan man få sin blivande man att förstå att man kanske ska börja så smått med lite olika saker?
Vi satt och pratade en kväll om att jag skulle ringa prästen och prata med honom hur långt innan man bokar osv. När han kom hem kvällen efter och ja sa att kyrkan var preliminärbokad till den 28/5 kl 16, då blev han ställd.
Jamen, hallo, vi snackade om det, och det var lika bra att boka, så man säkert får den dagen och tiden man vill.
Jaja, min klagolåt tog slut och lika så min ork, nu ska jag ta ett .... och sen i sängen och kanske rentav "gosa" lite, hihi.