• jazzkatten

Maj 2005?

Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd

Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?

Jazzkatten

• Svar på tråden Maj 2005?
  • Cotterpin

Eljis, precis! en Doozer :)

Semester ifrån sig själv låter skönt! Får jag också ta det?

• Cotterpin

Ähh, det blev dubbelt iaf :/

• saris maj 2005

Ejlis

Är i samma sits som du....vi vill också ha barn....jag har fyllt 31 och vill inte blir en alltför gammal förstföderska...Tycker det är fint med gravida brudar men man vill ju orka också..och helst dricka vin =).
    Ja jag vet inte...mycket i huvudet. Ikväll ska jag träffa en tjej som gifte sig förra året och prata inbjudningskort och festprogram. Jag är stressad redan, min m2b är sååå lugn och tycker att det är oändligt lång tid kvar till 28 maj.
    Hur långt har du kommit? Kram

• Ejlis

Saris:
    Jag har kommit rätt långt, tror jag. Har bokat det mesta, men inte satt detaljerna ännu. Vi har inte bestämt hur temat skall vara på trycksakerna: det är det jag nojjar på nu. Inte heller har jag hittat Klänningen än.
    Barn.... Vi fyller 30(han) och 29 i maj. Om vi blir gravida nu så får vi barn i början av juli, och det känns ju väldigt tätt inpå maj. Samtidigt känner vi som du, att vi inte vill vänta för länge. Men, än finns det förhoppningsvis tid. Jobbigt att ändå tvingas välja, liksom.

• jazzkatten

Ejlis och Saris

Här är en till i samma sits, har fyllt 32 och har länge velat ha barn, så jag har haft värsta ångesten ibland över att jag "måste" vänta till efter bröllopet. Jag vet nämnligen hur min syrra varit när hon varit gravid, hon har inte orkat nånting + att hon gått upp väldigt mycket i vikt. Så vi försöker hålla oss
    Dessutom känner jag att jag rent ekonomisk måste vänta, det är jag som försörjer oss båda, han studerar 2 år till utan studiemedel, så det är som sagt bäst att vänta. men man blir ju inte yngre presis...

• Ejlis

...och nu har min kompis här på jobbet gått och blivit gravid. Hon skickar bilder typ "Såhär ser fostret ut i 12:e veckan" och så. Det blir man ju inte mindre sugen av. Det har gått så långt att min kropp en månad låtsades vara gravid och fejkade alla "symptom". Men, sedan kom allt som vanligt...

• jazzkatten

Ejlis...

Sådär gör min kropp ofta, vet nte hur många ggr jag trott att jag varit gravid.
    Men du, om ett år kanske vi sitter och snackar på familjeliv.se istället och har startat en tråd som heter Majbebisar 2006

Jag brukar få en klump i halsen varje gång någon säger att de är gravida. senaste månaden har 3 av mina vänner fått barn, och 3 blivit gravida(så de kommer ligga och föda ungefär vid vårt bröllop ) och 3 av min killes kompisar har oxå fått barn i höst...så inte konstigt att man känner sej nästan lite utanför
    Men efter bröllopet...då jäklar ska vi komma ikapp!

• Ejlis

Jag har blivit spådd att få 4 barn och att de två första skall vara tvillingar. Skulle det inte vara snyggt att bli gravid med tvillingar nu och föda dem 4 dagar innan bröllopet?
    *pust*

Det är bestämt! Vi fixar en Majbebisar 2006-tråd! Kom igen tjejer! Vad är smekmånaden egentligen till för!!??

• saris maj 2005

Känns skönt att vi är några stycken i samma sits. Det vimlar av småbarn och gravida i min/vår omgivning så man blir ju både stressad och sugen.
    MEN vi ska ju gifta oss och det är flera av mina gravida och "har redan fått barn-vänner", som inte har gift sig. Vi gör ju det i "rätt" ordning ;) Majbebisar 2006 jazzkatten och Ejlis, det lät inte fel.

• Ejlis

Nu behöver jag lite sympati, tjejer...
    Det är FRUKTANSVÄRT synd om mig!!!
    Jag har klämt fingret i en bildörr (självförvållat) och har JÄÄÄTTEONT!!!
    Utan att säga massa otrevligheter kan jag säga att nageln kommer att ramla av och det kommer att ta lång tid innan det är snyggt igen. *buhu*
    Innan dess kommer det att göra ooont... *buhuuu*
    *tycker extremt synd om mig själv*

Svar på tråden Maj 2005?