Maj 2005?
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
vi gifter oss i östra ryds kyrka den 14/5 den ligger på väg ut mot vaxholm.kramiz millan
Godmorgon!
Jazzkatten: Tack för tipset. Vi fick en hel del gjort igår. Jag fick till och med fart på sambon.:) När vi väl satte oss ner och pratade om allt så märkte vi att vi har koll på en hel del.
Min bror ska göra inbjudningskort, plaseringskort,program och även tackkorten. Han är grafisk formgivare med väldigt bra smak så honom litar jag på.
Vi har en kompis som är fotograf och han ställer upp och fotar.
Färgtemat var vi överens om att det blir Lime, Guld och vitt...tror ni på det?
Catering kollade vi upp på nätet, dom vi gillade ska sambon ringa på idag.
Men vad allt kostar!!...jag hade verkligen ingen aning.
Det känns bra att vara på G. Det blir mer verkligt att vi verkligen ska gifta oss..fniss vad roligt det ska bli.
Nästa vecka tror jag att jag ska ta med tärnan och gå och titta på klänningar.:)
Må så gott alla.
Gomorron!
Lime, guld och vitt låter fräscht och vårigt. Jag ska själv ha Champagne, Grönt och lite strass. Mycket natur/vilt detaljer, i 30-40-tals stil. Vi vill se ut som riktiga moviestars
Fick också fart på karln igår, så nu ska vi kolla upp guldsmeder i eftermiddag. KUL!!
Hur frågar man på ett "mysigt" sätt om h*n vill vara tärna/bestman?
Tycker kanske inte att det är ngt man gör på telefon?
Hur många "av var" kan man ha?
Morron!
Jag bjöd över "min" tärna på en kopp te. Barnen hade somnat och sambon var iväg. Jag hade tänt lite ljus. Vi satt i soffan och mös.
Hon blev jätte glad.
Min blivande valde att ha 2 marsalker. Han föreslog en öl ute på krogen. Dom blev lika glada dom.
Marsalkerna blev även tillfrågade om dom ville vara toastmasters vilket dom ville.
Lycka till.
Jag tror att hur man än frågar blir den tillfrågade väldigt glada.
Kramar /A
Hej Majtjejer! :D
Har missat 2 månaders planering pga saker som hänt i familjen. Men nu är vi på G igen! Idag bokade vi kyrkan! :D Satt i kö i en timme ( man får boka kyrka för 05 först idag, här på Lidingö) men kom till slut fram, fick 14.30, hade velat ha 15.45 men näst bäst får duga :)
Hur går det för er andra i planeringen?
Får man va me´även om man redan är gift!?
Jag har ett tips till närman ska fråga tärnan!
Jag tog med min kompis för att kolla på brudklänningar. Vi träffades på ett mysigt fik på morgonen vid 09.30. Jag bjöd på frukost och så frågade jag henne där på morgonen, hon blev jätteglad och hela dagen blev desto roligare!
var ett tag sedan jag gjorde ett inlägg i denna tråd, mest för att de tint ehänt så mkt då vi har annat att stå i.
Det går sakta men säkert framåt skulle jag säga, under helgen har vi diskuterat huvudrätt och det känns mkt bra. Annars har jag hittat olika alternativ till tyg för klänning och mamma o jag ska ta en sväng i nästa vecka till olika affärer. Fudnerar mkt på blommor just nu!!!
Vi var och kikade på lokalen i går och testade dukningen och hur vi ska ställa upp borden. Mycket trevligt :) Vi provåt även maten som lilla mamma hade fixat till.
Vi har världens bästa värdpar som hjälper och fixar med oss så det är superskönt att ha någon att lita på så fullständigt. Nästa projekt är inbjudningarna och titta ut brudbukett. Tärnklänningarna är klara också. Mycket trevligt.
Härligt tjejer!
Det vekar som om alla är på G igen, samma här. Inom loppet på några dagar har vi hunnit provlaga förrätten och ett öl till den (hade förut tänkta ha en fiskrätt och vitt vin, nu blirt det rökt råjur och öl isället ), vi har kollat på ringar och pratat med guldsmeder(ej bestämt oss ännu dock), och testat att skriva ut några varianter på inbjudningar. Vi bokade prästen i fredags oxå
Låt se nu vad som är kvar...
Boka florist
Boka frisör
Boka kantor
Tillfråga musiker
Bränna party-CD till festen
Köpa underkläder
Fixa hårdekoration/hatt
Göra vigselprogram
Göra festprogram
Göra plcering
och placeringskort