Maj 2005?
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Ejlis, känner med dig. Skickar en stor varm tröst kram. jag är helt säker på att din mormor kommer att vara med dig på er dag på ett eller annat sätt i alla fall. *bamsekram till dig*
Jag har lyckats köpa mig en tiara :) har även bestämt mig för klänning ca 300 gånger, jag får spatt snart. I helgen ska jag åka iväg med den blivande och kika på kläder till honom och hans två bestmans ska även passa på att beställa tärnklänningarna då.
Liten fråga, när ska man beställa brudbketten? Har ingen koll på det riktigt och inte på vad det kostar heller.
Ha det bra
Vicky 2005:
Tack för empatin. Urk. Det är jobbigt att gå igenom dödsfall. Hon saknas något fruktansvärt. Bröllopet piggar upp lite lite, åtminstone.
Vad gäller bukett varierar det beroende på vilka blommor du skall ha. Jag har redan kontaktat en florist, för mina blommor går inte att få tag i i Sverige... Hon sa att hon i normala fall ville ha beställningen en månad innan bröllopet.
Tack då vet jag med floristen, skönt att det inte är någon stress.
Om ni gifter er i samma kyrka där din mormor kommer att vila så kan du ju som en liten gest lägga din bukett hps henne eller bara en blomma ur den så vet hon att du tänker på henne också.
Inga förslag till bordsdekorationer då?
Vi kommer att ha vita dukar med "löpare" i grönt och blått tvärsöver. På borden kommer vi även att ha glasstenar i genomskinligt, grönt och blått + små zink krukor som jag tänkte stoppa en typ miniros i + lite ljus också. Så tror jag att det kommer se ut :)
Hallå majtjejer!
Hur går det för er?
Jag har bokat florist(fast hon sa att det egentligen räckte att jag gjorde det i typ mars). det är så skönt när något är fixat och avbockat.
Apropå bordsdekorationer, vi ska nog försöka ha marchande blommor som i min bukett, dvs hummle, anemoner mm samt en liten fjäder i varje bukett eftersom jag kommer ha det i buketten och t o m i inbjudan. Färgerna blir beige/champagne gammelrosa och brunt. Villa ha en massa små blockljus i naturfärger oxå. Vad tror ni om det?
Hur kommer ni göra med kyrkdekorationer. Ska ni pynta själva med blommor?
halloj
Nu är pojkarnas kläder bestämda och reserverade, känns jätteskönt. Tärnklänningarna är beställda och kommer i slutet på januari. Bara jag kvar mao :)
börjar bli lite halvless på planering faktiskt..hoppas det går över snart
ha en bra dag
Tjena alla brudar.
nu e min klänning beställd.
Ska ta ett "allvarligt" samtal med sambon om vem som ska bli tillfrågade att vara tärna och bestman, samt toastmaster, känns som om det är dax för det nu.
ha en bra dag alla.
Jo, jag måste bestämma mig vem som skall vara tärna.. trodde inte det skulle vara så svårt :/ Bestman och toastmaster är redan klart. Bandet som skall spela är tillfrågade, får veta det snart om dom kan spela. Skall även snart och titta på tyg till klänningen!
Har även börjat med bordsplaceringskyltarna, eller iaf hållarna för dom! tar lite tid men det är kul att få pyssla lite!
Har även fått klart min tiara samt örhängen, jättenöjd! :)
Samma kväll som vi förlovade oss (dvs han friade och jag sa ja) så ringde jag mina två närmaste vänner och frågade om de ville vara tärnor - vilket de ville. Detta var i maj i år. Nu har en av dem och jag kraschat... Jag skall inte gå in på anledningarna men jag har iallafall sagt att jag inte vill att hon skall vara tärna förrän vi hittat tillbaka till vår närhet, om vi nu gör det. Jag känner att det skulle vara jobbigt att ha henne bredvid mig uppe vid altaret, så jag ångrar mig inte, men allt detta drar verkligen ned lyckan över att jag skall gifta mig med mannen jag älskar. Jag oroar mig över följderna, dvs att vi aldrig skall kunna hitta tillbaka till varann PGA att jag gjort såhär. Men, som sagt, jag vill inte ha det ogjort...
Är det någon mer än jag som känt att 2004 är ett ont år?