Maj 2005?
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Simsha, hur kommer det sig att ni valde en söndag? Bara nyfiken. :)
Eja -
Äsch! Skrev ju fel, den 28 maj ska det naturligtvis vara
Ejlis,
toastmaster på svenska blir nog "skålmästare" skulle jag tro.
Vi har legat lite lågt med planeringen ett tag nu. Jag funderar dock lite på var vi skall tillbringa bröllopsnatten. Har ni bokat rum ännu?
Simsha, OK, annars kan det ju finnas små söta berättelser bakom dagar som inte är lördagar. :)
Hur gör ni andra med bröllopsnatten egentligen? Berättar ni för någon var ni ska vara och så? Sambon vill att vi ska ha tre verisioner; en officiell, en inofficiell som de närmaste kan få veta, och en där vi verkligen är. :D Vi får väl se hur det blir, kanske myser vi bara till det här hemma för att vi inte har råd med annat. Eller så önskar vi oss natten i present om någon vill ge det till oss, men då är det ju svårt att undkomma eventuella spratt som folk kan tänkas vilja spela oss.
Brödrosterska och skålmästarinna har jag alltså att välja mellan... Hmm..
Skålmästarinna låter ju trevligt. Inte så vedertaget, men trevligt.
Betr bröllopsnatt:
Vi har (redan) bokat rum på en kursgård i närheten, trots att vi har en massa rum där festen hålls.
Då tycker jag att skålmästarinna låter bäst.
Förresten är det bara jag/vi som inte har börjat planera?
Eller lite i huvudet har jag börjat, men min blivande man vill inte inu, tycker att det kan vänta till Nov-Dec.
Jag har fått för mig att det kan vara sent att boka kyrkan då?!
Lika så lokalen.
Ja, jag vet inte, men jag vill inte boka varken kyrka eller lokal om han inte vill att jag gör det nu.
Känns som om det är väldigt sent att inte boka kyrka m.m förrän i Nov/dec. Vi bokade tidigt i somras, och då var redan ett par helger i maj fullbokade, likaså med fotografen. Vi kommer dessutom att skicka ut våra inbjudningar redan innan jul.Du får nog tjata lite på din blivande om ni inte vill stressa fram allt, och kanske dessutom inte får de bokningar ni vill ha. det är min åsikt i.a.f. Lycka till.
eja
Har ett par vänner som gjorde den varianten, de talade om vart de skulle vara(trodde alla) detta för att slippa allt bus. Har inte funderat på hur vi ska göra, men känner ju min släkt så det kanske man måste, göra en skenövernattning...
Bor man på hotell så kan väl ingen hitta på något bus på bröllopsnatten. Hotellpersonal släpper nog inte in folk i andras rum.
Oj, var inte såå säker på det majhumlan! det beror mycket på vad för hotell. Jag har hört många bushistorier och många av dom har varit på just hotell :)
(fy 17 för att lägga sig i en säng full av knäckebrödssmulor...)