• jazzkatten

Maj 2005?

Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd

Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?

Jazzkatten

• Svar på tråden Maj 2005?
  • jazzkatten

Vi ska gifta oss på Kinnekulle (Västergötland) i en 1100-tals kyrka, Västerplana. Jag kommer från trakten och har alltid gillat den lilla söta stenkyrkan. Festlokal och boende för gästerna ligger bara några kilometer där ifrån, men vi ska försöka ordna en buss som kan transportera alla. Naturen runt om är som i en sago värld, lite Sagan om ringen.

• Missen2004

skratt-maja,

Jag är också ursprungligen från Nyköping! Kanske känner vi varandra..? Nyköping är ju inte så stort, så kommer ihåg att de som vart ungefär jämnåriga kände varandra där. Får man fråga vilken grundskola du gick på? Jag har gått på Borgmästarhagsskolan..

• skratt-maja

Missen2004 , jag gick på borgis jag också, gick ut nian juni -93, sedan var det gripen för hela slanten....

• Missen2004

Hmmm..då gick du ut nian sex år tidigare än jag - så då kanske vi inte känner varandra Måste bara säga att Borgis var grymt bra skola - har många bra minnen. Hade en och annan romans med vikarierarna där. Helt fel helt klart - men vad ska jag säga..har alltid gillat liiiite äldre killar.

• snart brud.

Hallo.
    En "ny" brud.
    Vi ska gifta oss den 28 Maj, om allt går enligt planerna.
    har suttit och läst igenom alla sidorna lite snabbt.
    HJÄLP alla har börjat planera utom jag.
    Jo, kanske i huvudet,vem ska vara tärna?, bestman?, mm.mm.
    vi har inte bokat kyrkan bara, får nog ta och tala med älsklingen min om det.
    Vi har talat om att vi ska hyra en lokal som vi var i i fjol, på ett bröllop.
    vi vill göra det lite mer speciellt, då "gubben" fyller 35 och mellan killen fyller 5 dagen innan.
    Samtidigt som vi ska bröllop så får de ju inte glömma pojkens fem års dag.
    Detta blev lite invecklat känns det som.
    Jaja, nu får jag nog sitta och räkna lite på antalet gäster, kan tänka mig att det snabbt blir många man vill bjuda.
    Kram på er alla Majbrudar.

• Ejlis

Snart brud:
    Välkommen till BT!! Snart (om inte redan nu) sitter du fast i BT-träsket och får abstinens när du inte varit inne på en hel förmiddag!!

Hoppas att ni får det datum ni valt, i den kyrka ni vill ha.

/Ejlis

• skratt-maja

Så spännande att se att det dyker upp fler och fler i vår majtråd!

Sitter och tycker synd om mig själv med feber och snuva idag, så jag tänkte surfa runt och kolla lite sidor om dukningar! Dt är det senaste jag är inne på, hur ska det se ut....många idér ha rja gmaen jag vet inte om de alla går ihop tillsammans.

Sedan har jag en fråga, som har vari tupp ei andra trådar, hur fudnerar ni kring smycken, klassiska pärlor eller ngt annat? Det är nämligen så att jag har ett liteet set med örhängen och hänge i form av ett stliserat hjärta med en liten sten i som jag fått av min fästman vid olika tillfällen och jag fudnerar på att anvädan dessa, men är rädd för att det är för litet.

• skratt-maja

Så spännande att se att det dyker upp fler och fler i vår majtråd!

Sitter och tycker synd om mig själv med feber och snuva idag, så jag tänkte surfa runt och kolla lite sidor om dukningar! Dt är det senaste jag är inne på, hur ska det se ut....många idér ha rja gmaen jag vet inte om de alla går ihop tillsammans.

Sedan har jag en fråga, som har vari tupp ei andra trådar, hur fudnerar ni kring smycken, klassiska pärlor eller ngt annat? Det är nämligen så att jag har ett liteet set med örhängen och hänge i form av ett stliserat hjärta med en liten sten i som jag fått av min fästman vid olika tillfällen och jag fudnerar på att anvädan dessa, men är rädd för att det är för litet.

• Ejlis

Skratt-maja:
    "ha rja gmaen", "vari tupp ei"
    Stackare!! Du är verkligen sjuk! Feberyrig.
    (Men, jag förstod vad du menade.)

Jag tycker att man skall ha de smycken man känner mest för på sin bröllopsdag. Man kommer ju att minnas att man hade dem på sig. Så, jag tycker att du skal ha dem. (Jag vet dessutom varken hur de eller klänningen ser ut...)

/Ejlis

• skratt-maja

opps! inte meningen till förvirrat inlägg i dubbel upplaga.
    Klänningen kommer att vara en vogue modell (aningen modifierad) v-ringad, kommer att ha uppsatt hår, örhängen cirka 1 cm i diamter, berlocken 1.5-2 cm i diameter.
    vill ha ett stiliserat hjärta som tema genom festen, mina smycken, mönster på trycksacker samt i dukningen (har sett fina confetti), även ev hjärtformad brudbukett.

Svar på tråden Maj 2005?