Maj 2005?
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd
Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?
Jazzkatten
ja, precis...själv skulle man ju bli glad om man fick äran att hjälpa sin kompis/syster etc. Men min kille är verkligen rädd för att be om hjälp, han vågar knappt inte fråga nån i sin familj tyvärr. Jag tror ju att de bara skulle bli glada.
Har nu precis suttit i ett långt samtal med världens underbaraste präst! Vi var inne i kyrkan för första gången i söndags och blev nästan förälskade i den, den var precis lika vacker inuti som utanpå. Och när vi var där och pratade med kyrkovaktmästaren(tror jag att det var i.a.f) så sa hon att den präst som döpte vår son viger par i den kyrkan innan deras egna sommarpräster har börjat(kyrkan tillhör inte svenska kyrkan), gissa om vi blev glada eftersom det är världens naturligaste och lättsammaste präst. Hoppas, hoppas vi får honom.Det var inte riktigt säkert eftersom han redan var uppbokad i kyrkan som han tillhör, men om vi kunde skjuta på våran vigsel 1 timma så skulle det ordna sig. Så jag sitter här nu och väntar på att komma fram i telefonen. Vad tycker ni, är 16 väldigt sent? Förmodligen inte, bara det att jag ställt in mig på 15 innan.
16 funkar tycker jag.
Svårt med prästval tycker jag.. är inte riktigt hemma på den biten :)
Isla
Vi ska gifta oss 16, det är inte sent tycker jag. Eftersom många av våra gäster ska resa 35 mil kände vi att det är bättre att ta det lite senare så de kan ta det lugnt på vägen.
Vår vigseltid är kl 15, vi valde denna för att vi kommer att fotas efter vigseln och då kommer festen att strata ungefär samam tid som man skulel ha vigsel kl16 med fotografering innan....
Jag tycker att det verkar som att de mest otippade kompisarna vill hjälpa till på vårt bröllop, medan de "närmsta" ibland inte alls vill.. Svårt att hantera, tycker jag. Men, jag har lärt mig att man måste fråga en massa så att man inte trampar folk på tårna..
Jag har nu bokat en ny festlokal och allt har totalt förändrats. Vi hade tänkt forsla gästerna med båt mellan kyrka och fest, men nu passar inte det längre. Blir nog bra ändå.
Förresten, Majbrudar, var gifter ni er någonstans?
vi skall vigas i Adelsö Kyrka i Ekerö kommun utanför Stockholm.
Vi skall gifta oss i en medeltidskyrka (ligger så vackert) på landet utanför Ulricehamn. Nästan alla gästerna får ställa upp på att resa 10 mil (från Göteborg). Vi abbonnerar ett vandrarhem där iallafall en del kan övernatta om de vill.
Min blivande svärfar sa igår att det kanske är bäst att vi bjuder hela släkten iallafall så nu är jag lite dämpad och tycker att hela historien börjar bli mer ett eknonomiskt bekymmer än någonting annat!
Godmorgon
Vi kommer att gifta oss en bit i från Arland i min konfirmations kyrka. Känns helt ok. Festen kommer att vara i en lokal strax intill.
Vi ska giftas oss i den kyrka som jag konfirmerades i nämligen Alla Helgona kyrka i Nyköping, festlokalen ligger ca 10 min promenad fr kyrkan i det hyreshus som jag bodde mina 19 första år i.....
Känns speciellt att få det så men jag känner mig lite elak eftersom det blir i min ahemtrakter och inte i min fästmans, men han och hans familj har flyttat runt och skulle vi ta den kyrka som han tog första nattvarden ja då får vi flytta det hela många mil....
Vi ska gifta oss i Mölle kapell som ligger ca 3 mil norr om Helsingborg (Kullaberg). Min blivande man kommer därifrån och jag älskar naturen i Mölle (hav, skog och berg) så därför blev det där.