• Bride2B..

Young bride seeks... ;)

Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? Hör av er så kan vi "guida" och dela med oss av våra lyckorus :) /Julia

• Svar på tråden Young bride seeks... ;)
  • Blåklinten

Kolla mailen...typ så ser de ut fast de e lite ändringar på rum och väggen mellan kök o vardagsrum e helt borta sen e tvättstugan på ett annat ställe och altanen är på framsidan i stället för baksidan

• Bride2B..

OJ vad snyggt det är.....!! Hur stort är huset? Vart kommer huset stå? Hur långt har ni kommit?

• Blåklinten

De e 150 m2..ligger i ett lugnt o bra bostadsområde med skog bakom grannar på sidan men inte så de stör.

Vi hoppas vi kan flyta in i början av oktober...bara bänkskivan dyker upp !!

Hur bor ni ???

• Millemo

Hej hej tjejer,

Denna tråden har jag missat...

Är oxå en relativt ung brud (26år) som ska gifta mig augusti 2005.

Vi har "bara" bokat lokal än; Bryggan under Bron i hamninloppet (Göteborg) snett mittemot Läppstiftet, det är jättemysigt där så det kommer alldeles säkert bli helt underbart!!

Annars håller vi på att flytta till stan, eller snarare håller vi på och packar, flyttlasset går 1 oktober - till våran första gemensamma lägenhet i stan. Urläcker med högt i tak, trägolv och öppen fungerande spis, jag längtar!! Det bästa är att vi inte behöver göra ngt med den! Bara flytta in, ingen tapetsering, inget byte av golv - ingenting!!

Men när vi är på plats där så ska jag börja planera på riktigt!! Spanar ju i o f s på lite klänningar - men bara på nätet än så länge - och samlar tips här förstås!!

• Bride2B..

åhh vad fint d låter.. jätte mysigt också... hur länge har ni bott ihop?
    Jag och marcus har aldrig bott ihop. Jag bor hemma hos min mamma och han bor med sina föräldrar, eller nja, för tillfället är han bosatt i Vaxholm,stockholm (militära)..
    Mamma fick flipp... hon kom nyss in och skrek att hon inte orkar driva ett j*vla hotell och att jag får hitta någon annan stans att bo. Usch, vart ska jag nu ta vägen? *orolig*

Millemo.. välkommen får man säga då.. Hur mycket kostar det att hyra stället ni ska ha festen på?

• Millemo

Vi har bott ihop i fyra år - och nu bor vi i hans lägenhet.. eller det var så att när vi träffades så skulle jag precis börja plugga och istället för att ha två lägenheter så flyttade jag in ganska snabbt efter det att vi blev ihop, ca 3 månader, tycker jag är tidigt iallafall...

Men som ni förstår har det gått jättebra och nästa sommar gifter vi oss, förlovade oss strax innan jul förra året!

Jobbigt att bo hemma kanske.. men skönt oxå.. det är ju nästan som hotell ;) , vi bodde några veckor hos mina svärföräldrar när vi gjorde om vårat badrum - och det fungerade som tur var helt ok, men visst går man varandra på nerverna ibland..

Men ni ska gifta er eller? Och för hoppningsvis muckar väl killen snart - så då kan ni ju leta ngt gemensamt - börja spana nu - hemnet.se är en bra site.

• Blåklinten

Millemo..välkommen till tråden !! Trevligt me ny lägenhet...vi ska snart åxå flytta till vårt nybygda hus, längtar !!!

Bride2B: Oj jag blir så förvånad när folk i min ålde bor hemma...jag flytta hemifrån när jag va 15 gjorde allt då för att komma in på ett gymnasium för att få flytta.

• Bride2B..

jag kan rikta mig mot båda angående stället för festen... :)

Jag har också velat flytta hemifrån men har inte kunnat det då hyran inte kommer kunna betalas. Hehe, tips kanske??
    Jo pojkvännen muckar den 26:e augusti och vi planerar bröllopet den 3:e september :D
    längtar såååå.. Börjar bli lite orolig då pengar måste sparas.
    Efter hans muckning skall han söka till polishögskolan och det finns ingen sådan i Göteborg.. Kommer antingen bli Stockholm, Malmö eller något annat ställe (polishögskolan finns bara på 3 ställen i Sverige)... Så efter vår vigsel så kommer vi bo hos hans föräldrar tills vi vet hur det kommer bli (om han kommer in på polishögskolan eller ej) för det är det som beslutar att vi antingen skall flytta eller stanna kvar!

Det är såååå mycket som står på spel liksom... *usch*
    hatar att veta att allt e osäkert o så.. Vilka nyvigda kommer bo/eller bor hos sina föräldrar..?

Fyfan vad jag skäms!

Svar på tråden Young bride seeks... ;)