Young bride seeks... ;)
Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? Hör av er så kan vi "guida" och dela med oss av våra lyckorus :) /Julia
Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? Hör av er så kan vi "guida" och dela med oss av våra lyckorus :) /Julia
Blec visst lite stavfel men ni förstår ju vad jag menar
Välkommen till tråden Missen2004..kul med en till
Hur långt har ni kommit i planeringen ??
Tackar..alltid kul med sådana här "brudarna-håller-ihop" trådar.
Skrev precis i en annan tråd att jag planerar i massor, men att jag inte vågat boka eller köpa något ännu. Undrar vad det är som man ska börja med?
Jag har totalt 247 dagar kvar till dagen med ett stort D!
Ok...vi gjorde så att vi bokade kyrkan först nu kollar jag efter festlokal och catering eller om vi ska laga maten själva
Sen har jag köpt lite saker allt efter som
Har du bestämt dig för någon klänning ??
Jag vet vilken modell jag vill ha på klänningen, men inte prövat någon nyligen. Var dock brudmodell några år sedan, så vet vad som passar mig på ett ungefär. Får man gå i vilken affär som helst (med brudklänningar) och pröva klänningar utan att behöva reservera/köpa något?
Har kollat på kyrkor nu och valt ut två stycken som verkar falla oss in på smaken. Ska ringa dem imorgon och fråga ifall det är ledigt.
Hej missen2004... jag håller med blåklinten, välkommen till tråden :D
det kanske är dags att göra saker... ;)
Visst är det "lite" långt kvar men man måste vara i god tid!!
Jag har fått ett par sånna kommentarer, JA!! Lite jobbigt i början men jag bryr mig inte om det. Jag älskar honom och inte åldern :) Min pappa sa/säger att han aldrig kommer kunna ta hand om mig och försörja mig m.m en massa skitsnack från honom alltså!!
Vilka kyrkor har ni tänkt er?? Vart bor ni??
Jag fick Marcus kläder idag. Jag blev alltså grymmt besviken när jag såg att de inte alls var likadana som på bilden. Fyf*n vad sur och arg jag är... ska försöka sälja de. Har annonserat de här under "köp och Sälj" kolla in annonsen om ni känner för det, eller om ni är intresserad av den själva.. Kolla på "övriga kläder" och sedan "Bröllops FrackCoat med tillbehör".. Tipsa gärna andra för jag vill ha sålt den så fort som möjligt!!
Vi bor i Stockholm, så för mig som alltid drömt om ett bröllop mitt i Stockholm-city är det ju en positiv grej. Vi ska ringa till St Jakobs kyrka (ligger vid kungsträdgården och Operan) imorgon och höra hur pass fullbokat det är inför nästa vår. *hoppas på att det är ledigt*
Annars blir det St Matteus kyrka på Kungsholmen. Inte dåligt det heller - de ska också ha en präst som kommer nog att passa oss väldigt bra.
Vart bor ni? Hur pass mycket har ni fått i ordning än så länge? Förresten, synd att kläderna som du beställt inte alls var vad du förväntat dig - då blir man ju så otroligt besviken..
Vi bor i Göteborg.. Vi har också bokat kyrka, Fässbergs Kyrka. Vi har inte kommit så mycket längre. Har köpt min klänning också, väntar på den för tillfället... trodde att jag hittat kläderna för min älskling, marcus, men så var det ju inte :(
Vi har kollat lite på catering men inte bestämt något.. vi vill hitta en stor lokal som vi kan vara i. Men turen på oturen så har vi inte hittat nått.. Vill ha tips men nästan ingen känner en bra lokal där man kan ta med sig eget. Vill dessutom ha runda bord... du kan kolla lite på groups.msn.com/JulieMarcus/pictures¨
kanske kan du få lite egna ideer.. dessutom kan du se bilder på min klänning som jag beställt... :)
Jag skrev ett inlägg i den tråden där du berättar att du samlat lite bilder o sånt för att hjälpa andra brudar.
Dessa har redan varit till hjälp! Hittade nämligen min frisyr som jag vill ha på min stora dag..det är nummer 1. i frisyrkatalogen. Så..tack!
Vi verkar ha samma smak när det gäller klänningar..letar också efter något liknande. Har du köpt din på Ebay som många andra här eller får man fråga vart du fått tag på denna klänning och vad den kostat..?
Hej på er !!
Bride2B synd med kläderna...man blir väldigt besviken som du skrev om de inte stämmer överens med ens egna tankar/ bilder om hur de skulle se ut...hoppas du får sålt och kan köpa nåt annat !!!
Missen2004 jag funderar åxå på den första frisyren...väldigt vacker och stilren hoppas den passar bra med slöjan
Vi bor i Dalsland ett litet landskap ca 20 mil norr om Göteborg...Ed heter stället.
hehe vad kul då... :)
ja jag hittade den där.. kostade ca 4000 kr...... har du tittat efter någon/några??