• Bride2B..

Young bride seeks... ;)

Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? Hör av er så kan vi "guida" och dela med oss av våra lyckorus :) /Julia

• Svar på tråden Young bride seeks... ;)
  • Bride2B..

Hej Kajsa... Jag har fått bilden nu... :) vad fin den var, kyrkan alltså :P
    Jag har för mig att jag sett den redan. Vad var det kyrkan hette?? /Julie

• agustibrud

Hej Julie
    var det Dals Eds kyrka som Kajsa skulle gifta sig i, isåfall är det samma som vi ska till på lördag, är jättenervös nu. Har varit på massage idag och tog ett lååångt härligt bad när jag kom hem, det piggade upp, jag är helt slut i kroppen av allt tänkande på allt. Hur är det me er?

• Bride2B..

augustibrud... för det första vill jag fråga efter ditt namn...(?)! :)
    sedan så vill jag säga att kyrkan var vit och hade lite gravplatser/gravstenar vid sidan om. En ganska stor kyrka.
    Vad härligt massagen låter.. Sist jag var på massage var på Hagabadet den 8:e April. Det var den dagen Marcus, min älskling, frågade om jag ville gifta mig med honom.. :) en av de lyckligaste dagarna i mitt liv. Hela den dagen var FULL av överraskningar, vi två är så påhittiga och busiga så jag fick honom göra saker och ting på alla hjärtans dag och nu skulle han då "ge igen". Hur mysigt som helst :D
    Förr oss... hmmm vi har ju bokat kyrka som du kanske läst. Jag har kollat lite på catering sidor för priser. Jag har kommit fram till att det är billigare att ha catering (buffé) till 70 personer än middag på restaurang så det skall jag framföra när han kommer hem nästa vecka mellan torsdag och söndag *längtar*
    Men det är fortfarande ett frågetecken vart vi ska ha självaste festen. Vi vill ha en fin lokal, ganska rymmlig och mysig. Gärna med fin utsikt och billig :)

Du måste bita på naglarna nu eftersom bröllopet är om 2 dagar... :) Glöm inte att ta massa bilder och så, jag måste få se hur vackert allt är/kommer bli!

• Blåklinten

Augustibrud...ååååva skönt me massage kan tänka mig att de behövs nu för att försöka komma ner i varv inför lördan...hoppas bara regnet försvinner !!!!

Bride2B....kyrkan e stor rymmer nog över 200 pers iaf de e en stor kyrkogård med en massa gravstenar runt som augustbrud skrev Dals Eds kyrka e de.

Jag har också kollat på matpriser...vad har du fått fram ???
    De som jag kollat me ligger från 250 och uppåt o då tillkommer dryck....men jag ska leta vidare.
    Kram//Kajsa

• Bride2B..

Hejsan Kajsa!!

Kyrkan jag bokat för mig och min älskling tar upp mot 5-600 personer, så STOR är det rätta ordet :)

På catering (Buffé) har jag fått fram 175:- (den kallas "stora menyn") som bäst tror jag och då ingår jätte mycket. kolla in www.allt-till-fest.o.se/
    Jag vet inte om det kommer räknas som reklam men jag hittade lite bra saker där. Vet ej dock om jag ska ta det.. Du kan ju gå in på google annars och söka på catering så får du upp en hel rad med hemsidor och ställen du kan besöka!!
    Good Luck.. :) Kraaaam Julie

PS. Ville bara dela med mig att jag hade uppkörning idag och jag klarade det :D så nu har jag ÄNTLIGEN körkort.. *jätte lycklig* DS.

• Blåklinten

Bride2B...Tack för tipsen för maten och ett STORT grattis till körkortet nu gäller de bara att se upp för polisen

• Bride2B..

Hehe tack själv... :) trevligt med människor som går igenom samma sak som jag. Har berättat lite för folk nu att jag har bokat kyrka och alla är chockade... Allar svar är typ "är inte det för tidigt för att boka kyrka nu?? brukar man inte göra det några veckor eller månader , typ 2-3, innan??" Jag skrattade och berättade att man är tvungen att var ai god tid om man ska gifta sig i den kyrkan man vill och för rätt tider.. haha folk tror att det tar ett fåtal par månader att planera ett helt bröllop.. knas..!

• Blåklinten

När jag fick mitt körkort va jag så glad en speciell känsla...körde bil hela dan o snöstorm va de men de stoppa mig inte

Samma här mamma tycker jag börjat planera för tidigt...men tiden går fort och när man jobbar hinner man inte me lika mycke o va ute i sista minuten e inte min grej !!!!
    Försökte scanna in bilden på min klänning i går så jag kunde skicka den till dig men de gick inte..programvare fel får försöka nån annan dag.
    Har du köpt något till bröllopet än ???

• Bride2B..

hehe jag var ute med min blivande svägerska idag faktiskt... :) hon är bara 16 år så jag smugglade in henne på mitt gamla jobb där det är 18+ för att komma in ;)
    Fixade ihop henne med en av mina käraste killkompisar och det värkar som om de ska dejta snart (låter så i alla fal) han lovade henne att ringa imon *lycklig för hennes skull* de är båda i samma sits (en kille hon var kär i sa att han inte ville ha ett förhållande jusst nu och hans förra tjej var otrogen. Det slutade med att han dumpade henne). nu fick han mig att SVÄRA att hon inte skulle såra honom, och jag sa detsamma till honom att OM han sårar henne så kommer jag fan säga upp bekantskapen med honom. Han bara "okej, okej men det är lugnt". Så det ordnar sig för båda hoppas jag. Älskar de båda två.. :D

För övrigt så har jag INTE köpt något för bröllopet än. Har tänkt köpa klänningen snart på ebay fast jag vet inte riktigt om jag måste betala på en gång eller om betalningen kommer ske när klänningen skickas (efter att DE beställt efter den alltså, typ efter ca 8-14 veckor). För jag har inte de pengarna just nu, för jag har lagt allt på ett kvartals spårvagnskort och körlektioner... *fattiglapp e man* Söker fortfarande ett bra betalande jobb. Vet inte vad jag ska göra, värkar omöjligt, men nu när man har körkort så utvidgas möjligheterna lite mer. Dessutom så funderar jag på att gå till arbetsförmedlingen och säga till de att de måste sponsra ett truck kort till mig så jag kan börja jobba på nått lager (har hört att det finns bra pengar där).

Hur mycket köpande har du gjort?? vad var det för datum ni hade bestämmt er för??

Kraaaam

Svar på tråden Young bride seeks... ;)