• Bride2B..

Young bride seeks... ;)

Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? Hör av er så kan vi "guida" och dela med oss av våra lyckorus :) /Julia

• Svar på tråden Young bride seeks... ;)
  • Bride2B..

blåklinten.. skulle du inte sy din???

• Blåklinten

Jag ska inte sy men en sömmerska ska..men de e ju bra att prova någon liknande först så man vet att man passar i en sån modell

• Bride2B..

jaha nu är jag me... joo jag menade att det var hon som skulle sy den ;) var det axelbandslös du ville ha?? några specciella detaljer du tänkt dig på klänningen, typ pärlor, glitter eller liknande..?

• agustibrud

hejsan!
    blåklinten! nej allt är inte klart än, men nästan.. ringarna har kommit men hann tyvärr inte att hämta dem idag, får nog göra det på mån. Går bara runt som ett kollo och vet inte vad som ska göras, väntar in dagarna före då det verkligen händer en hel del, då vi kan duka fixa all mat osv. imorgon tar vi en paus och åker till kusten för att sola och bada. hur går det för er då?

• Blåklinten

Hej hej hallå tjejer
    Bride2b: Jag har bara bestämt att den ska va axelbandslös sen vet jag inte hur stor kjolen ska va riktigt, inte liten iaf. De ska inte va något glitter eller pärlor på men kanske en rand längst upp på livet.

Annars står planeringen ganska still..har kollat lite på inbjudningskort, programmen ska vi nog göra själva av guld och silverpapper. Har bestämt mig för att ha näbbar, ska kolla med min m2b:s 2 yngsta kusiner om dom vill . Försöker koncentrera mig på att hitta en klänningsmodell i första hand nu.

• Bride2B..

blåklinten.. du kommer säkligen bli väldigt vacker....

Tänkte kolla med er medans vi var lite inne på det ämnet.... Kan man kanske be brudnäbbarnas föräldrar och brudtärnan att köpa sin egna klänning?? för det skulle hjälpa oss väldigt mycket.. vad tycker ni om det?!

• Blåklinten

Jag hoppas de me
    De finns ju sp mycke snyggt att välja bland

Ja de kan du självklart göra...så kommer vi göra att dom betalar för tyg/ klänningar.

Hur har du hittat någon speciell klänning som du skulle vilja ha eller hur skulle du vilja ha den

• Bride2B..

blåklinten... jag har fortfarande inte hittat något... speciellt inte nu när Göteborgskalaset är i gång då jag hjälper morsans kompis att sälja mat i en vagn... jag börjar 11 på dagarna o slutar runt 12... kom hem för ca 30 inuter sedan.. jag är helt utmattad i både ben,rygg och mycket mer därtill... *pust*
    jag ska hjälpa henne ända tills oktober/november någon gång.... fast efter Göteborgkalaset kommer det bli 7 timmar per dag, 11-18... fortfarande utmattande men pengar är ju som sagt pengar... o speciellt när allt går tillbröllopet... har inte ens börjat spara förrän nu och jag har inte ens kommit långt kan jag säga... och utöver allt så kommer jag bara vara ledig på helgerna.... *trist* så det får som sagt vänta ett "litet" tag... ju mer man väntar desto nyare modeller blir det ju :)

• Bröllopstokiig

Va bra me lite pengar skönt att du fick tag på något jobb till slut !!!

• Bride2B..

Joo det var lite skönt.. men jag ska sluta imon.. det varade i 2 dagar... jag orkar inte med folket för de är för snobbiga och självkära typ... Usch, tycker synd om deras barn!! det blev inte mkt pengar så nu är jag på jakt efter jobb åter igen.... :(

Svar på tråden Young bride seeks... ;)