• Bride2B..

Young bride seeks... ;)

Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? Hör av er så kan vi "guida" och dela med oss av våra lyckorus :) /Julia

• Svar på tråden Young bride seeks... ;)
  • Blåklinten

Augustibrud: Måste kännas bra nu när de inte e långt kvar...får bara hoppas på att de fina vädret håller i sig. Vart ska ni ta era kort, för visst skulle ni ha Atelje Bälnäs ??

Bride2B: Ja jag är utbildad Friskis & Svettis ledare så jag håller i egna pass.
    Jag har också hittat många fina klänningar från Maggie Sottero men har fortfarande kvar min favorit...ska försöka scanna in den så jag kan visa bild på den
    Vi har tänkt att catera (har fått fram lite priser från olika ställen) men om vi inte hittar något bra finns ju absolut buffe som ett alternativ o de e ju kul o laga maten själv me, och sen hyra in serveringspersonal som plockar av/ fram tallrikar och sköter disk.
    Såg att augustibrud va här inne i går kväll o allt verkar ju va bra...förstår att hon e lite nervös nu när de närmar sig

• Blåklinten

Bride2B: Hoppas ni hittar en fin kyrka...hade ni bestämt nåt datum som passa föresten ??

• agustibrud

hej blåklinten ja vi ska fota oss hos Bälnäs. Vi ska ta några kort på kyrktrappan så att hela följet kan vara med, sen ska vi vidare till strandpromenaden nedanför Ednells hus med utsikt över sjön opch kyrkan i bakgrunden, sen ska vi till alle´n vid bälnäs och sen ner till stora Lee vi ska sitta/ligga på en trästock och så ska barnen dra upp sina byxor och vada i vattnet, sen har vi lite tagning inomhus om nu bara inte regnet kommer! usch jag var och hämtade klänningen idag den passade inte den var för stor, sömmerskan hade lagt ut den lite för mycket eller så var jag svullen sist jag provade den så nu hänger den i bastun och jag vet inte hur jag ska göra om jag ska ringa henne igen och hon får komma hit och justera den, eller vad jättedeppig blev jag, och så var det ett litet mörkt streck på klänningen som han försökte att putsa bort men som inte försvann-ska jag åka tillbaka med den så att de får tvätta om den? jag kanske är för snäll, den kostade ju ändå en massa pengar då vill man väl vara nöjd. Jag visste det fredag 13:e idag och all den andra planeringen har gått som på räls, så något var ju tvunget att hända..är lite bseviken just nu...

• Blåklinten

Hej augustibrud !!! Tråkit de som hänt med klänningen ...jag tycker du ska ringa stället du köpt den på både för att den var för stor och för sträcket på den.
    Om hon inte har möjlighet att fixa den prova att ringa hon som ska sy min klänning Eivor Blom.
    Håller verkligen tummarna för att vädret blir fint den 21e så ni kan ta utekorten för de e ju helt klart dom som är finast !!
    Skriv när du pratat med dom på klänningsaffären så vi får veta hur de löste sig för de kommer de göra på ett eller annat vis

• agustibrud

hej
    konstigt nog så passade klänningen bättre när jag och min tärna provade den för en timme sen då såg det bättre ut lite stor men det går kanske att ordna, vet inte om jag lagt på mig vätska eller nåt har precis varit och spelat en fotbollsmatch. men strecket är kvar det kanske inte syns under brudbuketten. Jag hoppas också på fint väder för det är helt klart de mest personliga och spontana kort som går att få, sen är det ju också roligt att ta några inne men inte alla. Hur går det förresten med huset, har ni kommit in än? Har friskis och svettis börjat ännu? jag får väl börja efter bröllopet för jag kan ju inte gå ner mer nu eftersom kläningen redan är lite stor!

• agustibrud

hej
    konstigt nog så passade klänningen bättre när jag och min tärna provade den för en timme sen då såg det bättre ut lite stor men det går kanske att ordna, vet inte om jag lagt på mig vätska eller nåt har precis varit och spelat en fotbollsmatch. men strecket är kvar det kanske inte syns under brudbuketten. Jag hoppas också på fint väder för det är helt klart de mest personliga och spontana kort som går att få, sen är det ju också roligt att ta några inne men inte alla. Hur går det förresten med huset, har ni kommit in än? Har friskis och svettis börjat ännu? jag får väl börja efter bröllopet för jag kan ju inte gå ner mer nu eftersom kläningen redan är lite stor!

• agustibrud

hej blåklinten

• agustibrud

hoppsan jag upprepar mig visst... bröllopsnerver????

• Blåklinten

Augustibrud: Va bra att klänningen satt bättre...e de bara lite som e förstort kanske man kan fixa de själv me nål & tråd
    Men jag tycker iaf du kan ringa till affären o fråga om sträcket dom kanske har något tips på hur du kan få bort de.

Huset ja inte så långt kvar vi har 2 rum kvar att tapetsera kök o hall sen ska vi måla lister i tak runt fönster o dörrar på en del ställen, så väntar vi på bänkskivan som vi va tvugna att beställa från Italien, diskmaskin o kamin kommer kanske nästa vecka + lite småpyssel så de e en del kvar ändå
    Friskis börjar i gen 2e september de kommer anons i dalslänningen och lappar i affärerna med tider & pass.

• agustibrud

Blåklinten du skulle ha en sömmerska som syr din klännig? om inte Välj något annat än där jag var isåfall så att du inte blir besviken, jag har hört att två andra par också har haft problem med han i affären. han försökte att ta bort mitt streck men misslyckades och han erbjöd sig inte ens att tvätta om den.Jag fick be om telnr till sömmerskan och fråga om han inte skulle ringa henne, jo det gjorde han men hon var inte anträffbar, så då skulle jag ta kontakt med henne själv, jag tycker ju att det eg. är deras uppgift, annars får man ju göra avdrag på klänningen tycker jag, den ska ju vara ren osv när man får den.Mitt råd gå någon annanstans, jag är väl för snäll och tar saken hellre utan att bråka men ångrar mig ofta sen när det är försent.

Svar på tråden Young bride seeks... ;)