• Bride2B..

Young bride seeks... ;)

Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? Hör av er så kan vi "guida" och dela med oss av våra lyckorus :) /Julia

• Svar på tråden Young bride seeks... ;)
  • Blåklinten

Hahaha sånt e så kul när man lyckas para i hop 2 personer man känner sig så nöjd Skulle tro att de tar ett tag innan man behöver betala....de står inget på den auktionssidan ????
    Ja fattig e man när man tagit körkort...kostar multum ju men de e de värt i längden o de e ju som du sa de ökar chansen att få jobb me.
    Va e de för klänning du ska köpa,?? Nyfiken

Vi har bestämt oss för 2 juli...blev lite besviken på en kompis förra veckan hon kom fram när vi va ute o såg på nårra som spelade (onykter va hon) o sa att de vore bra om vi kunde byta datum för hon pluss nårra andra kompisar till oss va på roskildefestivalen då o de va sista dan o de ville dom hälst inte missa, när jag berättade de för min m2b (Oskar) blev han vansinnig o sa att vi ska absulut inte byta datum utan kan inte dom skippa 1- 2 dar på festivalen va dom f*n inga riktiga kompisar....så 2 juli blir de kyrkan e ju redan bokad.
    De jag har kjöpt e skor 2 par faktiskt...kunde inte bestämma mig för vilka jag ville ha .
    Kram Kajsa

• Bride2B..

mm faktiskt så är det det...! :)

Jag vet inte om det står något på auktions-sidan. Ska vänta med det ett tag till kom jag fram till för det är bättre att få fram pengarna som man ska betala klänningen med först. eller? :) no money, no weddingdress!
    Jag har i alla fall sett en klänning från Bonny, style 348 t inte helt hundra procent säker.(www.bonnybridaluk.co.uk/348.htm)
    Men jag e som sagt e jag inte helt säker än :)
    För övrigt så håller jag med Oskar. Är de ens riktiga vänner så borde de inte ens sagt så från början liksom. och dessutom så är det ert bröllop och inte deras som de kan styra och ställa. Kan de inte vara där, tough, men ingen tvingar de liksom... Ändra inte ett skit för deras skull... Du kommer bara ångra dig sedan!
    2 par skor..?jag vet inte nes hur jag vill ha mina, jag vet att jag vill ha klack på och sedan så måste de vara bekväma om jag ska kunna ha de hela kvällen. men jag vill inte ha "pumps"-aktiga (fula) brudskor... Jag vill ha så mycket men jag har såååå lite... :(
    gjort mycket idag för övrigt??

• Blåklinten

Den klänningen va verkligen fin !!!!
    Nr 419 gilla jag me

Nä jag håller me Oskar vi ska INTE ändra på nåt för deras skull...men jag vet inte om hon prata för dom andra eller bara för sig...men de har ingen betydelse.

Jag har skor som de e en liten klack på på ca 3 cm jag köpte dom från bt helt nya 270 :- med frakt som hittat

I dag har de mest vart en slöda..trött efter att ha börjat jobba i gen

Har tänkt på augustibrud hela dan...regnet har varit borta solen framme men ganska blåsigt...e såååå spänd på att höra från henne nu !!!!!

• Bride2B..

hehe aa jag me.. hoippas allt gick bra! men jag tror knappast att hon kommer höra av sig idag, hon är väl upptagen med festen/middagen just nu och sedan bröllopsnatten ;)

Jag vill ha en klack på min 8-9 cm... :)

• Blåklinten

Ja de dröjer nog någon/nårra dar man e nog ganska trött efter ett bröllop så mycke på en gång.

Jag har väldigt snea fötter eller jag behöver speciella inlägg o därför e de svårt me så hög klack o så vill jag inte va längre än Oskar häller.

• Bride2B..

hehe okej.... ingen chans med mih o marcus... han e 185 o jag e 164...

• Bride2B..

tjohoo... någon här??

• agustibrud

agustibruden är här som nygift

• Blåklinten

GRATTIS !!!
    Hur va de..va de som du trodde????? Berätta allt vi vill veta

• agustibrud

BRÖLLOPSDAGEN
    Jag vaknade kl 06.30 fast jag hade ställt klockan på 07.30. Solen sken och det var en underbar morgon. Var ganska sliten efter en hektisk dag på fredagen då vi var på Gamla real från nio på morgonen till tio på kvällen för att fixa och duka och baka tårtor. Steg upp och åkte till G Real för att lämna de sista grejerna som man missat dan innan, på vägen dit stannade jag vid sjön och filmade kyrkan som ligger på andra sidan sjön. När jag kom hem åkte jag till Sara och hjälpte henne med en grej på klänningen. Sen kl 11.00 åkte jag till frissan för att få håret i ordning, där satt min tärna och blev ännu vackrare än hon är. Under tiden hämtade Cecilia, min blivande svägerska blommorna i Mellerud. Efter 1 ½ timme var jag klar, då kom Caroline, min blivande svägerska nr 2 och under tiden som jag åt en sallad sminkade hon Sara och tvärtom.
    När klockan närmade sig 15.00 kom Christer och hans best man Mattias och hämtade oss. Med var också min blivande svägerska nr 3 och hennes kille Joakim som körde runt oss i en svart Ford 59:a. Vi skuttade in i bilen tillsammans med våra två gulliga barn och deras kusin som också skulle med fram i kyrkan. Vi fotades av Johnny Larsson och hans fru Karin på strandpromenaden vid Lilla Lee med utsikt mot kyrkan, sen i en allé och mot en röd ladugårdsvägg, sen var vi vid stranden av Stora Lee där Christer vilade i mitt knä på en stock och barnen hade kavlat upp sina ben och vadade i vattenbrynet. Sen tog vi några standardbilder inne i ateljén. Klockan blev 17.00 och vi stod redo att gå in i kyrkan, vädret var helt på vår sida eftersom det spöregnade dan innan och även lite regn dagen efter. Klockorna ringde och portarna öppnades, vi gick in med barnen framför oss, Alex, Felix, Frida, Sara, Oscar och Petra. Roger spelade Mendehlson´s bröllopsmarsch ur en midsommarnattsdröm. Prästen pratade och vi sjöng den blomstertid nu kommer fast med en vigseltext, barnen var jätteduktiga. Prästen läste en bön och vår best man läste ett stycke om kärlek och Emelie sjöng Älska mig. Jag rös, det var jättevackert. Sen ville prästen ha ringarna av våra pojkar som de bar i röda askar, när de fick tillbaka dem och vi skulle läsa våra löften tappade vår yngste son ringen så den studsade fram på golvet, det blev fnitter i kyrkan och killarna började att skratta tyst men man såg hur deras axlar hoppade. Efter en liten stund hittade i alla fall prästen ringen och vi blev förklarade som man och hustru. Felix, vår yngste skojade lite och märkte nog att han fick respons och skojramlade osv. Men det var inget som störde, tvärtom det lättade upp stämmningen. När vi bytat ringar går Christer iväg, jag började att fundera vart han skulle, då sjunger min lilla älskling för mig, have I told you lately that I love you. Åhhh det var så underbart, han sjunger för många brudpar men just idag sjöng han bara för mig. Efter det spelade Geir Cavatina på gitarr. Otroligt vackert. Till utgångsmarsch spelade Roger Mälarö kyrka. Efter riskastningen och många kramar bar det i väg i den svara Forden. Glömde säga att brudbuketten var så otroligt fin, den innehöll vita kallor, vita gerberor och gröna hortensior blandat med strån och murgröna och pärlor. Höll på att glömma välkomstdrickat hemma så gästerna fick vänta lite. Vi åt och hade lekar, telegram och tal i massor, vårt värdpar Sara & Mattias hade gjort ett toppenjobb med festprogrammen, alla var supernöjda med hela festen, Vi hade bränt skivor men när vi kom in på Gamla Real stod där både bas, gitarrer och trummor, gissa om vi blev överraskade, våra kompisar Henrik, Jonas, Calle och Geir hade fixat så vi fick liveband hela kvällen. Joakim sjöng också. Sen var det presentöppning och under tiden fotades alla gäster för vårt album och så fick de skriva en hälsning. Sen uppträdde barnen ( killarna) för oss som rockbandet Kiss. Gissa om det var uppskattat eftersom vårat husband bestod till större delen av killar som gillar hårdrock. Sen var det brudvals som vi tränat tio minuter på med det gick bra. Vi lämnade festen halv tre och begav oss till bröllopssviten på Hotellet som vi fått i present av min mamma och min syster och deras familjer. Vi som trodde att vi skulle sova hemma kunde då slappa i jaccutsin mitt i natten, utsikten från poolen var över hela stora Lee, helt otroligt, somnade lyckliga och trötta halv 5. Klockan 10 knackade det på dörren, Christer öppnade och där stod en brakfrukost utan dess like som vi skull avnjutit på balkongen men det regnade så vi åt den i sängen. Halv ett blev vi hämtade och åkte för att hämta presenter mm på Gamla Real, all städning var nästan klar så det var skönt att slippa. Summering av dagen, helt otroligt underbart, känslosam och lycklig. Vilka underbara familjer och vänner vi har som var med och gjorde vår dag så speciell.

Svar på tråden Young bride seeks... ;)