• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • MinPrins

Hej tjejer!

Ska bli så kul att ses imorgon!! Skrev i ett tidigare inlägg att jag eventuellt blir 5-10min sen, men jag hoppas att ni väntar på mig?!

AALF och Lovekitten:KRYA på er, vill ju SÅ gärna att ni är med imorgon!!

Jeppson:verkar som att du kan komma imorgon, KUL!!!

Marisha-69: Ja, kom på onsdag! KUL!

Tilde-76:du är väl fortfarande på G imorgon?!!

Kram så länge!

• Tilde-76

Hej hej!!

Jag kan definitivt som det ser ut just nu.

Kul om alla lyckas komma så... Lovekitten och AALF - Proppa i er ipren, trick massa varma drycker och kom i morgon

kram på er!

• Jeppson

Halloj brudar!!

Har jag varit dålig på att vara här inne, men det har liksom inte blivit av. Men jag tror definitivt jag hänger på imorgon - vilken tid och plats är det som gäller nu? Är helt virrig i bollen av alla träffar. :D

Vi har i varje fall kommit några steg till på vägen;
    Tärnorna har bestämt klänningar (i alla fall som de känner idag), m2b har bestämt kläder, och vi kanske tar "bröllopsnatten" natten innan istället för efter för att få en skön, lång, avkopplande start på det hela med frukost på rummet, champagne i bubbelbadet osv. :) Vore ju trist att ramla hem kl 03 på morgonkvisten och sova till utcheckningen för 4,000kr. :D

Sen har vi spikat
    - att gästerna ska få ha helt valfri klädsel
    - att vi ska ha båt för gästerna dit men taxi hem
    - att vi tar bil/taxi dit och gör entré landvägen
    - att vi ska gå och lära oss dansa wienervals
    - att vi ska ha väldigt enkla inbjudningskort som m2b bestämt design på :)
    - att vi ska ha Nalta Rhythm Boys som liveband
    - att vi ska ha lysning helgen innan och paketöppningsbrunch dagen efter för de som inte kan komma på lysningen (plus de som vill) - dock ska vi främst önska oss pengar till bröllopet
    - att vi har ett förstahandsalternativ till toastmaster, och ett nr 2 och att vi ska fråga nästa gång vi ses
    - att vi ska be en god vän fotografera - han är jätteduktig och jag hajjar inte att vi inte kommit att tänka på honom tidigare!

Vidare har vi idag prommenerat runt hela stan och letat efter något liknande MIN klänning, men utan tur. Festmön var semesterstängt så där kunde jag inte kolla (men där hade de rea, så dit ska vi tillbaks). Cosmos hade inget och Bröllopsexperterna inget. Så det blir nog till att beställa från Bröllopskällan trots allt - har ju provat en gång och varit jättenöjd, så det borde ju gå bra.

Tror ni att det kostar mycket att justera en klänning något? Jag tycker det är så fint med de där "lagren" av organza som är på den klänningsbild som mest liknar MIN, (f2.pg.photos.yahoo.com/ph/erajest/detail&.dnm=9eb7.jpg) så jag kanske vill applicera det på min också. Tror ni det går? Det är ju inget stort ingrepp, bara lite extra tyg ovanpå (säger en som inte kan ett dyft om sömnad!). Plus att de ju måste lägga upp den något och ta ut den lite, lite vid bysten (vilket inte skulle vara något problem sa de). Fast det borde de ju kunna göra gratis om man handlar där.

Hur har ni förresten tänkt göra med frisyr/make up/påklädnat etc? Ska ni gå på salong och få allt fixat på ett och samma ställe? Och ska ni klä på er tillsammans eller på varsitt håll? För egen del tycker jag det vore toppen om en frisör och make up-person kunde komma till hotellet (om det nu blir så) och fixa allt där. Så kan man dra direkt till vigseln därifrån.

Usch, jag känner redan nu att jag kommer vara SÅ nervös på dagen D...!!

• Soon to be

Jepsson:
    Inte svårt att förså att du inte haft tid att hänga på BT. Vilken lista du fått ihop!!!

Ska till "min" vanliga frisör och fixa håret. Åker sedan hem till en av tärnorna som är make-up artist så får hon sminka mig, tärna nr 2 samt sig själv. Påklädning görs sedan hemma hos mig. Oj, vilket åkande det blir... Tur att jag gifter mig på em

• Jeppson

Kan inte kompisen komma hem till dig och sminka er alla? Så spar du lite tid. :)
    Vad ska du förresten göra med håret? Har du tänkt något särskilt?
    Vet jag förresten när du gifter dig? Var det 13/8...?

Ja, just det, det är en annan fråga jag har; Ungefär vilken tid har ni tänkt ha vigseln och sen festen?

• Soon to be

Jeppson:
    Det var ju en förbaskat bra tanke! Att jag inte tänkte på det själv . Det är ju självklart att hon ska komma hem till mig. Pust, vad skulle jag göra utan er här inne?

Håret...Hmmm. Jag har självlockigt, långt hår så jag tror att jag ska ha det lite halvt uppsatt. Mitt hår brukar leva sitt eget liv och tar inte ett dugg hänsyn till att jag eventuellt har några åsikter . Men jag är nog inte den "strama" typen heller så det blir nog till att låta lockarna flyga fritt med vissa försök att hålla dom från ansiktet. Tänkte ha blommor i håret i alla fall, kankse slöja....är så velig så jag vet inte hur jag ska kunna bestämma något alls, faktiskt .

Yes, jag gifter mig 13/8. Precis som du om jag inte har helt fel?

Vi har bokat vigsel kl 15.30. Tror att vi kommer att ha fotografering efter, men gästerna får väl åka direkt hem till oss. (Ska ha festen i vår trädgård, hur vi nu ska få plats med 80 gäster där, men finns det hjärterum så finns det stjärterum!)Dom får mingla med champange och live-band så länge tills vi är hemma. (ca 1 timme senare)

• AALF

Hallå där,

Jag skrev en tråd vad gäller hår och make och har fått ett gäng mycket bra tips på hår och make till mycket förmånligt pris.

Vad gäller vigseln så tänkte vi ta den sista (17,00) för att vi dels inte vill bli "störda" av nästkommande brudfölje och för att det ska bli mindre "dö tid" mellan vigsel och middag.

För vår del går det förövrigt utmärkt

-Vi ska träffa Bygdegården på söndag
    -Har bestämt oss för att anlita deras catering och alternativt göra efterätten själv (min sambo är kock som fler av er vet) parfait av något slag.
    -Vin och campagne får vi ju av mina svärföräldrar
    -Klänningen är som bekant redan inköpt
    -Tärnklänningarna, exakt de som Jeppsons tjejor kollat på (otroligt) fast i beige eller mörkrött
    -Cake topper köpt
    -Transport och foto redan fixat via vänner/kollegor
    -Blommorna via den florist vi jobbar med nästan dagligen som kommer göra det fin och billigt för oss. En brud bukett, 3 tärnbuketter och 3 coursage. (röda kallor)
    -Festprogrammet har jag suttit med i flera dagar nu (har varit sjuk....)
    -Inbjudningarna beställer vi nog av en superduktig tjej i krokarna där jag bor
    så det är väll en bra början.

Somliga tycker att vi är jätte långt fram i planeringen och det kan jag hålla med om, men tänk vad skönt att kunna ta semester och bara slappna av månaderna innan bröllopet.

Få se om jag mår bättre imorgon, då kommer jag så tidigare lovat till Gamla Stan klockan 17:15

/AALF

• L i

AALF:

Får jag fråga dig, eller snarare din blivande,om han har något bra cateringtips?

Tack på förhand!

• AALF

Li,

Vi hade tre alternativ när vi började.
    1. ett av min sambos gamla jobb
    2. näraliggande cateringfirma som min sambos syster hade när hon gifte sig
    3. cateringfiram som ägs av de som hyr ut bygdegården

efter att ha vägt dem mellan varandra så att säga valde vi tillslut nr. 3 för att de dels har kännedom av lokalen vi är samt att det trots våra 30% på min sambos gamla jobb, blev billigast med alternativ 3.

Vad vi har gjort är att söka runt på nätet på en massa alternativ, kikat på menyer och begärt offerter. Först var vi inne på buffé för vi trodde det var både billigast och bäst, men har enats om att det inte alls behöver vara så mycket dyrare med 2-3 rätters middag (om det inte vore för servisen) och att det blir i våra ögon lite mindre rörit utan buffé.

Li, var ska ni vara någonstans? Börja att kolla på cateringfirmor runtomkring där ni ska vara. Kolla sen menyer och priser och gämför med varandra.

Lycka till!!! Har du mer frågor? Fråga på

• L i

AALF:

Vi ska vara hemma hos oss själva, i en närförort. Vi behöver alltså inte porslin etc.

Problemet är att hitta någon som vill leverera en söndag... Hittills har jag inte hittat någon (de säger att de kan jobba om vi lägger en jätteorder med personal etc, inte annars).

Om du vill får du gärna tipsa mig lite mer konkret. Min mail är taskigfantasi@hotmail.com

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!