Halloj brudar!!
Har jag varit dålig på att vara här inne, men det har liksom inte blivit av. Men jag tror definitivt jag hänger på imorgon - vilken tid och plats är det som gäller nu? Är helt virrig i bollen av alla träffar. :D
Vi har i varje fall kommit några steg till på vägen;
Tärnorna har bestämt klänningar (i alla fall som de känner idag), m2b har bestämt kläder, och vi kanske tar "bröllopsnatten" natten innan istället för efter för att få en skön, lång, avkopplande start på det hela med frukost på rummet, champagne i bubbelbadet osv. :) Vore ju trist att ramla hem kl 03 på morgonkvisten och sova till utcheckningen för 4,000kr. :D
Sen har vi spikat
- att gästerna ska få ha helt valfri klädsel
- att vi ska ha båt för gästerna dit men taxi hem
- att vi tar bil/taxi dit och gör entré landvägen
- att vi ska gå och lära oss dansa wienervals
- att vi ska ha väldigt enkla inbjudningskort som m2b bestämt design på :)
- att vi ska ha Nalta Rhythm Boys som liveband
- att vi ska ha lysning helgen innan och paketöppningsbrunch dagen efter för de som inte kan komma på lysningen (plus de som vill) - dock ska vi främst önska oss pengar till bröllopet
- att vi har ett förstahandsalternativ till toastmaster, och ett nr 2 och att vi ska fråga nästa gång vi ses
- att vi ska be en god vän fotografera - han är jätteduktig och jag hajjar inte att vi inte kommit att tänka på honom tidigare!
Vidare har vi idag prommenerat runt hela stan och letat efter något liknande MIN klänning, men utan tur. Festmön var semesterstängt så där kunde jag inte kolla (men där hade de rea, så dit ska vi tillbaks). Cosmos hade inget och Bröllopsexperterna inget. Så det blir nog till att beställa från Bröllopskällan trots allt - har ju provat en gång och varit jättenöjd, så det borde ju gå bra.
Tror ni att det kostar mycket att justera en klänning något? Jag tycker det är så fint med de där "lagren" av organza som är på den klänningsbild som mest liknar MIN, (f2.pg.photos.yahoo.com/ph/erajest/detail&.dnm=9eb7.jpg) så jag kanske vill applicera det på min också. Tror ni det går? Det är ju inget stort ingrepp, bara lite extra tyg ovanpå (säger en som inte kan ett dyft om sömnad!). Plus att de ju måste lägga upp den något och ta ut den lite, lite vid bysten (vilket inte skulle vara något problem sa de). Fast det borde de ju kunna göra gratis om man handlar där.
Hur har ni förresten tänkt göra med frisyr/make up/påklädnat etc? Ska ni gå på salong och få allt fixat på ett och samma ställe? Och ska ni klä på er tillsammans eller på varsitt håll? För egen del tycker jag det vore toppen om en frisör och make up-person kunde komma till hotellet (om det nu blir så) och fixa allt där. Så kan man dra direkt till vigseln därifrån.
Usch, jag känner redan nu att jag kommer vara SÅ nervös på dagen D...!!