• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • Midvintertös

Jeppson: Vilken fin klänning!! Om jag skulle vara du skulle jag inte våga chansa på att jag hittade den i Sthlm. Köp den

• AALF

MinPrins,
    Appråpå lokal, hur går det för er? Står det fortfarande mellan de där 3?

• Tilde-76

Jeppson, förstår att det är ett jobbigt beslut men som Lovekitten säger så har du ju tittat så mycket så du känner nog om det känns rätt. Klart att det är mycket pengar men om du missar chansen till den klänningen kommer du nog att ångra dig. Kan du inte kolla om den finns att beställa över nätet då? Då har du ju en chans att få tag på den senare om du inte köper den nu. Kan ju vara ett alternativ.

Håll oss uppdaterade på hur du gör.

• AALF

Tilde-76, vilken super idé!

Jeppson, har du märke och serienummer på klänningen så kan jag hjälpa dig leta på typ eBay eller nått efter din klänning.

Jag vet inte om du har erfarenhet av att handla på eBay men jag har gjort det flera gånger både på den engelska (eBay.co.uk) och den amerikanska (eBay.com) och har enbart bra erfarenheter. Det kan ju faktiskt vara en super idé!

• MinPrins

Håller med Tilde-76 och AALF, kan vara ett mycket bra alternativ att köpa via nätet:samma vara till en billigare penning! Annars kanske du kan köpa den och sälja den om du skulle ångra dig/hitta en annan?!

AALF, vi var ute och tittade utanför Tyresö Bygdegård för några helger sedan och tyckte det såg mysigt ut, men som Paulaa skrivit så är de uppbokade alla helger hela sommaren! :0(
    Vi ska ikväll sätta oss ner och göra en plus- och minus lista och räkna på priserna och jämföra ställena. Jag blir tokig av att vi inte kan bestämma oss, snart får någon annan bestämma åt oss :0)

Kram

• Jeppson

Tack tjejer! Nu känns det bättre. Ja, den är verkligen min drömklänning. Jag skulle bli SÅ ledsen om jag ratade denna och sen inte kunde hitta igen den.

AALF:
    Vore superhygglo! Märket är Aspera (en svensk designer) och modellen heter 37017. Den är hittad på Cinderella här i Piteå - finns det inte en Cinderella i Sthlm också? Kanske samma...? Hittar inget på nätet. :(

Hittar du nåt vore det toppen, annars köper jag! Man får väl nalla på sparkontot. :D

MinPrins:
    Lite skönt att Tyresö Bygdegård var fullbokat, för annars hade jag varit tvungen att reka även det, då det ju låter jättefint. ;)

• AALF

Jeppson,

Eftersom det är en svensk designer kunde jag inte hitta en enda Aspera på eBay, jätte trist. Jag kollade även på "den svenska versonen" Tradera.se men fann ingen lycka där heller. Men, men... jag kikar vidare.

/AALF

• lovekitten

Hjälp! Tjejer... jag har varit och provat klänningar hos tjejen som jag pratade om tidigare. Och har hittat en superfin. En Winnie Couture...skall få den för 3800:- Helt ny! Tjejen är super trevlig- - kan verkligen rekomenderas. På köpet får jag även en ny tiara och slöja. Klänningen måste justeras dock...för den var på tok för stor över bysten. (den är en stl för stor) Nu vet jag inte riktig hur jag ska göra. Svårt att föreställa sig när den inte är heltefter mina mått. Och sen är det ju lånt kvar...tänk om man hittar en annan.. AAlf..hur visste du att det var "din" klänning? Tänk om man köper fel.

Nu låter det säkert som om jag e lite negativ till att köpa men jag e nog bara lite orolig för att jag inte hunnit prova mer i butik.

Vad ska jag göra...hon vill ha besked imorgon. Ska kolla om jag hittar en bild på klänningen...

• Paulaa

Lovekitten ja leta leta efter en bild!
    svårt att bestämma sej .. huu men om du är osäker så kanske du ska vänta? om det inte kändes klockrent alltså, det kan ju vara svårt att veta eftersom den var för stor, stackare..
    men priset var bra! och dessutom får du både tiara o slöja., inte dåligt alls!vad var det för slags modell på den?

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!