• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • Jeppson

Halloj!
    Här är en liten hälsning från Norrland! Igår sa min morbror att han och hans band (Nalta Rhythm Boys) vill spela på vårt bröllop! De är helt suveräna; ingen scen behövs, utan de står lite här och var, och spelar allt från munspel till kontrabas. De spelar precis ALLT med den bredaste repertoar jag nånsin sett hos ett coverband, och det är jordens drag - folk blir som galna när de drar igång. Superkul! Vi får betala flygresa och gage för de andra 3, och sen ska de alla såklart vara med på festen som "vanliga gäster". :)

Nu ska vi dra in till stan och kolla brud -och tärnklänningar, och hålla tummarna för att det finns nåt fint och kanske är lite billigare här. :D

Får se om jag kanske kan klämma in en papperstitt den 7:e - ser ut som om vi är hemma en sväng då.

Tjing tjejer!

• AALF

Jeppson! Vilken tur med bandet! Appråpå band så hade vi personal fest förra veckan och en kille spelade, han var också suverän, underar hur mycket det skulle gå på att ha honom spelandes under middagen, det vore verkligen urkul.

• Jeppson

Nu har det hänt! Jag gick in på en bröllopsbutik här i Piteå och provade en klänning, och gissa vad; det var Drömklänningen med stort D!!!!! SÅ många som jag provat, och ingen som varit ens OK, och så springer jag nu på en som är HELT perfekt - den är JAG helt enkelt.
    MEN! Den kostar 8200:- då den är årets modell (de hade fått in den just idag).

Kanske om man väntar så dyker den upp i Stockholm så småningom, och kanske är den billigare om man väntar att handla (eller kanske t.o.m hyra) nästa år. Men tänk om den då inte finns??

Visst kan man säkert sälja den för 4-5000 efteråt, men ändå...

Hjääälp! Hur skulle ni gjort?

Kan berätta att den är 2delad. Livet är broderat och ärmlöst med snörning bak, och med något litet "urringat" dekoltage (inga bröst syns dock). Kjolen är lite längre i bak så att det blir som ett litet släp, och det är organza ovanpå alltihop, som är lite fastsytt på ena sidan så det "händer" lite på den. Liten vit kant på organzan. Den är jättevacker!

Har letat på nätet men inte hittat någon bild... :(

• Jisan

När ska ni träffas? Får man hänga på fast att jag gifter mig snart?

• Jeppson

Det här är nog det närmaste jag kan hitta: wedding.weddingchannel.com/fashion/popup.asp&breadcrumb=/fashion/gown_bride.asp&neckline=STRAPLESS&count=103&large=yes Fast den är inte "randig" i organzan utan hel och utan blomma, och livet är mycket vackrare. :)

*letar vidare*

• lovekitten

Ojojoj Jeppson...vilket dilemma. Av den bilden som jag såg nu så verkar den ju helt otroligt vacker. Svårt det där iom att man gifter sig först nästa år. OM man kanske skulle kunna komma undan billigare. Men jag tycker så här....om det känns helt rätt. Köp den. Ärligt för du har ju ändå ganska bra koll på vad du velat ha och kollat brudklänningar och bilder ganska länge. Så köp den även fast den e dyr. Det finns ju oxå en risk i att inte köpa den - faktum e att den nog inte e billigare i stockholm och risken finns ju oxå att du ïnte få tag i den alls senare. Då kasnke du grämer dig som sjutton sen.

Vad är det för design?

• Marisha-69

Jeppson:
    Din klänning är helt underbar.....köp den!
    Synd att vi gifter oss samma dag, annars hade jag köpt den av dig

Allihop:
    Jaha nu börjar allting ljusna............
    Kyrkan är bokad.
    Lokalen är hittad och bokad.
    Bandet är hittat och snart bokat.
    Maten/cateringfirman är hittad.
    Floristen är bestämd.
    Klänning(ar) beställd(a)

Letar fortfarande efter en duktig solist och sångerna hon ska sjunga.
    Vet ej om klänning(arna) är rätt.
    Letar efter mer pengar

Om jag kan, så står jag utanför T-banan 17.15 den 7/7 annars så får ni ha så roligt igen utan mig.

• Paulaa

Jeppson! va fin den verkar vara, bilden som du hittade är i allafall jättevacker!!!
    hmm jag vet inte hur jag hade gjort, men eftersom jag alltid är lite sent ute så hade jag förmodligen väntat och sett om den fanns i stockholm. men den var så fiiiin. så du kankse borde slå till;)
    tjejer ni får ha det så kul den 7.e !
    marisha , vad härligt att du har kommit så långt!
    vi ska ut till tyresö bygdegård imorrn och kolla men gissa vad, alla lördagar sommaren 2005 är bokade... men det är ju många som dubbelbokar och sen hoppar av så man vet ju inte vi vill i allaflal spana in stället.

• AALF

Godmorgon.

Jeppson, vilken klänning!!!! Ja, om jag ska ge råd, som redan köpt en klänning så skulle jag rekommendera det samma. Jag gjorde förståss ett kap vad gäller priset, men känns det rätt, så känns det rätt!

Paulaa, kul med Tyresö Bygdegård, då är vi två Ska bli kul att höra vad du tycker om det.

Marisha-69, kul att alla bitarna börjar falla på plats, visst är det skönt Vilken tur du måste haft som redan kunnat spika kyrkan, vi måste vänta tills augusti.

Vi ses nästa vecka tjejor!
    /AALF

• MinPrins

Hej tjejer!!

Jeppson: OJ vad svårt!! Den var super-fin, men som sagt är det ju lång tid kvar och priset var ju kanske inte det allra bästa? Men som Lovekitten säger, om det kändes 100% rätt kanske du ska slå till, tänk om du inte hittar någon som du gillar lika mycket och då kommer ångra dig? Svårt, jag lider ju av beslutsångest själv vad gäller lokalen så jag förstår att du har svårt att veta hur du ska göra!!

Ska bli kul att ses den 7/7!! Jag jobbar till 17:00 (kontoret ligger mitt i stan) så jag borde hinna till 17:15, men ni får gärna vänta in mig om jag skulle vara lite sen!!!

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!