jenniefredriksson
Vilken fin gest av dig/er att ha ett hjärta där gästerna kan lägga i sina pengar!
Ska på ett bröllop snart där de önskar sig pengar och tipsen med trädet och burken var ju kanonbra idéer :) Kanske kommer fler, har bara kommit till sid.6.
Till er som skriver att man är snål för att man ger lite pengar, att det ska täcka kuvertavgiften eller att ni blev besvikna över era bröllopspresenter. Har ni känt på hur det är att vara fattig? Tror inte det... Jag kämpar mycket med min ekonomi. Kommer få låna pengar till bensin för att ens kunna åka på bröllopen! Kommer antagligen få låna till present med. Kläder har jag fixat på annat sätt, hade tur! Vet inte hur jag ska kunna betala tillbaka det... Så, snål?! Nej, knappast. För en del är t.o.m. hundra kronor mycket, så kalla mig inte snål. Var nästan nära att tacka nej pga att jag inte hade råd med allt. Hur skulle det se ut? "Tyvärr, jag har inte råd med kläder eller present, så jag kan inte komma" Låter ju helt sjukt...
Det där med missnöje över bröllopspresenterna då. Visst, ni önskade er pengar, men några ville visa sin uppskattnig på annat sätt. De gjorde nog knappast det för att vara elaka. Vad gör det om de får stå ocgh damma i skåpen? Vad glad för att ni är gifta, det är det som räknas!