• Stjärna

brudparet önskar sig BARA pengar...

Hej!

Vi fick en inbjudan till ett bröllop nu i sommar från min sambos gamla kompis. Det kändes oväntat men roligt.

Nu i helgen pratade vi med gemensama bekanta, som står brudparet närmare än vi gör och får höra att de bara önskar sig pengar i present. Inget annat. De hoppas på att få ihop pengar till en ny bil.

Fick också höra att bruden (som jag bara träffat en gång) är mycket dominant och kräsen. Våra vänner avrådde oss starkt från att köpa någon inredningspryl, men kände som vi, att de inte heller ville ge pengar.

Hur tycker ni vi ska göra?

• Svar på tråden brudparet önskar sig BARA pengar...
  • wienerwaltz

Om det är pengar dom önskar sig så...

• Gripen

Ge dem ett vin från detta år som ska stå i 20 år. Så kan de dricka det när de firar 20-års-bröllop......

• Helena Sk

Ja vill dom ha pengar så måste dom väl få pengar, hur tråkigt det än är...

• Ellte

Ge dem pengar :D Varför inte ge dem det de vill ha? Det är skittråkigt men det är ännu tråkigare att ge nåt som bara samlar damm eller blir bortskänkt...

• Jj?

Ett förslag kan ju vara en upplevelse, eller kanske en flaska vin att dricka på första bröllopsdagen eller... Beroende på hur mycket ni vill lägga på present.

Man ska aldrig ge bort något som man inte känner sig bekväm med att ge bort. Man ska heller aldrig ge något som man inte tror att mottagaren blir glad över.

En ÖNSKElista är just det, inget tvång eller måste, utan ett förslag från brudparet.

• jessy

presentkort är ett alternativ kanske?

Annars kanske ni skulle kunna göra en korg med lite allt möjligt i. Delikatesskorg med olika godsaker från ett land. (om man tar det som tema, ex Italien) Eller så kan man ju sätta färgtema, rött, vitt och blått och sen köpa saker som anknyter till det? Ätbara saker är ju iaf ingen inredningsdetalj.

Tycker själv det är trist att ge bort pengar.

• NYCsvensk

jag fattar inte varfor det ar sa farligt att ge pengar!! Om det ar det de vill ha sa ge dem det. Om det nu inte ar sa att ni inte gor nagot till dem sa kommer de forr eller senare fa reda pa hur mycket ni spenderade pa vasen, eller lampan eller vad det nu ar ni koper till dem. Dessutom sa behover ni inte tanka pa vad ni skall ge dem. Eftersom det inte verkar vara en sadan nara van sa spelar det val inte sa himla stor roll!! Fram for mer pengar tycker jag. Konstig svensk regel. Har ger alla pengar.

• Jj?

Det är svårt att ge bort ett vin som ska lagras i 20 år eftersom det ställer krav på lagringsmöjligheter, då är det bättre att satsa på ett som bara sparas i ett eller kanske fem år.

• Tolin

Tycker att idén med vin är bra. Det hade jag kompisar som gjorde. De gjorde en korg med tre viner en som skulle drickas efter X antal år. Sen knöt de snören runt med anknytning till bröllopsdagen. Ex. vis papper runt det 1-åriga vinet, koppartråd runt det 15-åriga osv. Tycker absolut inte att man MÅSTE ge pengar bara för att de önskar sig det. Trist att ge pengar tycker jag...

Svar på tråden brudparet önskar sig BARA pengar...