• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • Tilde-76

Tror absolut det funkar (måste ju det för så har jag tänkt... "nojig" Tre rätters med fruktig efterrätt (sorbé eller liknande)sen blir det brudvals och senare kaffe och tårta. Då hinner folk stuffa lite innan tårtan. Tror att det kan vara ett bra upplägg.

Är det någon av er som kan dansa vals? Har ni tänkt ha en klassisk brudvals? Vi har funderingar på att välja en favvolåt och dansa lite lungt till den i stället.... råkade nämna det för min mormor och hon satte sig på tvären direkt... Har dock inte problem att säga emot henne att det är andra tider nu.. men fick samtidigt lite ångest.. bör man dansa riktig vals??

• CoolJen

Jeppson:
    Vart ligger Gunnars konditori? Haha, pralintårta, det låter det.
    Damn att jag missade bröllopsnoja igår, ville ju oxå suttit å suktat efter pralinerna:)
    Låter förresten bra med en fruktig dessert så att gästerna orkar tårta sen. men jag fundrar ändå på att kanske hoppa över desseren helt, ja vi får se...

Åter till pralinerna... ja visst är de dyra! Därifrån jag "brukar" köpa(Östermalmshallarna) där kostar askarna med kanske 20 st i 500kr. Jag brukar bara köpa lösa 2-3 st, lika gott det! Så jag antar att jag får räkna med att lägga ut ganska mycket pengar på bara chokladen, men det är det värt...bara andra uppskattar det lika mycket.
    Har oxå tänkt att försöka hitta nåt billigare ställe men med ung. likadan choklad

Devoted:
    Ska du oxå gifta dig aug05?

• Devoted

Nej gifter mig (redan.....)i maj 2005, men det finns ju så lite trådar för oss 2005:or så jag hoppas jag får vara här i alla fall!

Ang valsen så är den ett måste för oss. Och den skall vara traditionell. Och ingen av oss kan dansa. Men nästa vår skall vi gå på valskurs så vi inte gör bort oss fullständigt!

• CoolJen

Devoted:
    Klart du kan va här ändå;) bara kul! Ju fler tipsare desto bättre.

Är det så svårt att dansa vals egentligen? Jag har själv aldrig prövat, men är det brukligt att man tar en kurs?

När jag gick till jobbet idag, så kände jag lukten från alla blommor och träd som slagit ut. Ett jättefint träd/buske hade massor av vita blad, en del hade trillat av och låg på marken...jätte fint var det! Då började jag tänka att det är ju väldigt fint att ha bröllop i maj, då allt är nytt och luktar gott, men håller mig ändå till augusti...då det annars blir alldeles för stressigt;)

• Miss J

Javisst är det fint ute nu, och det luktar såååå gott.
    Har ni funderat på hur ni ska smycka lokalen? Vilka blommor osv?
    Vi ska (förmodligen) ha färgtema som går i ljuslila/-& rosa, silver.
    Hade tänkt mig rosa liljor bla. De är ju så fina.
    Har ni några tips??

På tal om vals är jag en usel dansare.
    Det får väl bli en kurs för oss båda skulle jag tro.

• Devoted

Jag vet inte om det är brukligt att gå på kurs men vi är alltså verkligen dåliga.

• Tilde-76

Ja... vi kanske ska ta och samla ihop oss nästa sommar och ta en kurs tillsammans i vals :) Kan nog dansa vals om jag bara försöker och m2b har rätt bra taktkänsla. Tål att tänkas på alltså....

Så långt som hur vi ska smycka lokalen har vi inte kommit än.. har inte ens bokat en lokal (men ligger i startgroparna) Vi hade siktet inställt på den 13/8 men kommer kanske att svika augusti-gänget beroende på om vi väljer att gifta oss i Stockholm eller i Ångermanland.

Blir det norrland så blir det troligtvis i slutet av juni/början juli när det är lååånga ljusa nätter och har man tur så blommar fortfarande liljekonvaljen då. Det är min favvo-blomma. Det är verkligen underbart med hur allt blommar så här på våren..

• Jeppson

Mors!

Angående dans: Det är tänkt att vara ganska mycket dans på vårt bröllop; När vi blir fotograferade så ska vi ha "danskurs" (kanske Salsa eller Samba) för våra gäster - vi har ett par bekanta som uppträder över hela sverige, och de är jätteduktiga. Jag vet inte riktigt i vilken ordning vi ska ta allt än, men vi tänkte nog sen dra till med nåt annorlunda - typ en tango á la En Kvinnas Doft, eller en virvlande wienerdans. Sen bränner dans-vännerna av en dansshow så folk får upp pulsen lite, och sen drar bandet igång en salsa/samba-låt så gästerna får visa vad de lärt sig. :D Naturligvis har då också baren öppnat. Och nånstans därtill kör vi tårta. :)

Nåt sånt typ. :) Det är rätt vanligt med danskurs numera, men just vals är ju rätt enkelt, 123, 123. Tänk på att ingen annan säkert heller kan vals, och ändå tycker ni är hur fina som helst. :) Många av mina vänner har dansat modell "tryckare" till en favoritlåt, och alla har tyckt det är gulligt. Och det är ju bara första minuten man dansar själv, sen ska ju bestman och tärna komma in på golvet, och sen alla andra.

Ja, visst är det härligt ute nu! Men jag tror augusti är en klok månad; då har man hunnit ha lite semester under den mest fullspäckade tiden på planeringsschemat, det är varmt ute, mindre risk för regn och dessutom har man förmodligen hunnit få en tjusig bränna att stoltsera med. :D
    Och för oss är det bra också att det börjar bli lite mörkare på kvällarna, då vi ska ha fyrverkerier på bryggan.

Tilde:
    Sorbé...? Ingen dum idé! Jag håller med du - det blir säkert bra! :)

CoolJen:
    Gunnarsons ligger på Götgatan, ungefär mitt emellan Skanstull och Medis, på Medis-sidan. Har faktiskt haft en pralintårta en gång på en fest (gjorde faktiskt tårtor och sålde en gång i tiden), och det var tokigt poppis. Man behöver inte så mycket då, det är ju så mäktigt.
    Ujujuj, 500spänn för 20st. Helt barockt!

Devoted:
    Välkommen till en toppentråd! :)

Miss J:
    Vi ska ha lavendel-lila/blå + vitt och silver som färgtema, lite likt ditt tema. Fast blå nyans är lite knepig. Jag har hittat jättefina kallor som har pecis rätt färg. Sen finns det ju Hortensia och Iris och en massa annat. Lavendel t.ex. :) Är också himla sugen på en Glamelie-ros - tycker det är så otroligt vackert!

Har ni andra tänkt i blomster -och färgtankar än?

(Usch, jag skriver hiskeligt långa inlägg varje gång. Hoppas ni orkar läsa...)

• Cute Lilla My

Hej, hej!
    Vi ska gifta oss i aug-05, och vi har tänkt på färger. Grönt och cremevitt har vi tänkt, och att ha en cremevit ros som tema blomma. Min bukett ska då gå i grönt och med cremevita rosor och kanske några orkidéer också.

• Tilde-76

Hej hopp Cute Lilla My, vi börjar bli rätt många här på tråden nu - jättekul.

Jeppson.. det där med lite dansuppvisning låter ju som en strålande idé. Har oxå lite kontakter bland dansare (eller ex dansare.. lillasyster har dansat EM & WM i boogie-woogie) länge sedan nu men hennes fd danspartner kommer att vara vår solist på bröllopet och de kanske man ska få att dra av en fartfylld repa så att gästerna kommer igång.

Miss J & Jeppson: Vårt färgtema ligger oxå bland era skalor. Det kommer att vara mycket vitt & silver sen blått, kortblått eller lavendelblått. Blommor i de färgerna har jag inte hunnit studera så det är bra att du har lite koll Jeppson :) Det ska bli otroligt kul med dukning och dekoration av festlokalen med alla blommor och färger tycker jag. Känns som om det är vanligt att man har ett färgtema. Någon som har tänkt ha ett annat tema?? I bröllopsnoja är det ju spridda teman (vilda västern och allt det har varit)

//T

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??