Mors!
Angående dans: Det är tänkt att vara ganska mycket dans på vårt bröllop; När vi blir fotograferade så ska vi ha "danskurs" (kanske Salsa eller Samba) för våra gäster - vi har ett par bekanta som uppträder över hela sverige, och de är jätteduktiga. Jag vet inte riktigt i vilken ordning vi ska ta allt än, men vi tänkte nog sen dra till med nåt annorlunda - typ en tango á la En Kvinnas Doft, eller en virvlande wienerdans. Sen bränner dans-vännerna av en dansshow så folk får upp pulsen lite, och sen drar bandet igång en salsa/samba-låt så gästerna får visa vad de lärt sig. :D Naturligvis har då också baren öppnat. Och nånstans därtill kör vi tårta. :)
Nåt sånt typ. :) Det är rätt vanligt med danskurs numera, men just vals är ju rätt enkelt, 123, 123. Tänk på att ingen annan säkert heller kan vals, och ändå tycker ni är hur fina som helst. :) Många av mina vänner har dansat modell "tryckare" till en favoritlåt, och alla har tyckt det är gulligt. Och det är ju bara första minuten man dansar själv, sen ska ju bestman och tärna komma in på golvet, och sen alla andra.
Ja, visst är det härligt ute nu! Men jag tror augusti är en klok månad; då har man hunnit ha lite semester under den mest fullspäckade tiden på planeringsschemat, det är varmt ute, mindre risk för regn och dessutom har man förmodligen hunnit få en tjusig bränna att stoltsera med. :D
Och för oss är det bra också att det börjar bli lite mörkare på kvällarna, då vi ska ha fyrverkerier på bryggan.
Tilde:
Sorbé...? Ingen dum idé! Jag håller med du - det blir säkert bra! :)
CoolJen:
Gunnarsons ligger på Götgatan, ungefär mitt emellan Skanstull och Medis, på Medis-sidan. Har faktiskt haft en pralintårta en gång på en fest (gjorde faktiskt tårtor och sålde en gång i tiden), och det var tokigt poppis. Man behöver inte så mycket då, det är ju så mäktigt.
Ujujuj, 500spänn för 20st. Helt barockt!
Devoted:
Välkommen till en toppentråd! :)
Miss J:
Vi ska ha lavendel-lila/blå + vitt och silver som färgtema, lite likt ditt tema. Fast blå nyans är lite knepig. Jag har hittat jättefina kallor som har pecis rätt färg. Sen finns det ju Hortensia och Iris och en massa annat. Lavendel t.ex. :) Är också himla sugen på en Glamelie-ros - tycker det är så otroligt vackert!
Har ni andra tänkt i blomster -och färgtankar än?
(Usch, jag skriver hiskeligt långa inlägg varje gång. Hoppas ni orkar läsa...)