• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • Miss J

Tjena tjejer!!
    Ser att vi har fått tillskott i tråden!
    Kul, kul!
    E vi galna eller?? Ute rätt tidigt.
    Ringde nämligen till pastorsexpeditionen imorse och jag blev nästan utskrattad när jag frågade om nästa sommar ...hihi...de hade inte ens ngn kalender för nästa år än och han sa att det är lagom att boka kyrkan till nyår.
    Jag blev nästan lite besviken eftersom jag vill ha allt bokat och klart så att man vet att man verkligen får det datum man vill ha!
    Jaja, such is life!

• Tilde-76

CoolJen:
    Låter onekligen mycket för en så kort sträcka. Kan man inte kolla alternativ att gästerna kommer med båt från stan istället?? Fast det är ju klart... de ska ju tillbaka oxå.
    Tror nog att om det framgår i inbjudan (i någon sorts "väg (nej snarare vatten)-beskrivning att det kostar 80kr så är det inga problem. Men där är vi alla på BT väldigt olika. Kolla alternativen. Kanske är billigare att bygga en tillfällig brygga över "fniss"

• CoolJen

Miss J:
    Hihi, vad kul att de inte ens hade nån kalender för nästa år. Jag är precis som du, vill ha allt bokat och klart NU!:)
    Då kanske jag ska vänta lite med att försöka få tag i en vigselförättare...

Antar att vi kommer få fler tillskott till tråden, men kanske inte förräns i januari, haha...förmodligen så är vi en liten galen skara.

Är det nån som vet om man kan lägga upp foton här, eller kanske nån sida där man kan göra det, vore så kul att få ett ansikte till alla man skriver med här:)

• Jeppson

Tilde:
    Jo, det är lite trist att han inte ska ha nån bestman (eller rättare sagt NÄST-bestman! :D ) Men han känner att ingen är riktigt... rätt. Alla är barndomskompisar, och alla umgås jämt, så det borde ju bara vara att plocka nån? Antar att han känner att ingen av dem är den där riktiga "bästisen"...

CoolJen;
    Ja, det är Westmans Uthyrningsservice AB jag menar. Det ligger i Bromma. Vet inte om de har sån där nivå-ställning, men det kanske man kan se på websidan.
    Kul att du bokat kastellet! Jag tror inte alls folk tycker det är oförskämt att de får betala 80 kronor, inte om man förklarar hur det ligger till, och det inte föreligger någon risk med att folk glömmer ta med sig plånboken :)

Vad gäller tårta så tror jag ingen kommer säga något om att du beställer tårta i olika storlekar. Om du beställer en 12-bitars, en 10-bitars, en 8-bitars och en 6-bitars så har de ju fasta priser för dem, och kan ju knappast lägga till nåt för "bröllopstårta".

Vigselförrättare, ja. Ska ni allihop ha präster? Jag har fått tips på bra borgerliga vigselförrättare; Rune Kirch som viger på Skansen och Bi Dahlborg i Stockholm. De ska vara personliga och bra.
    Man kanske får skärpa till sig och vänta till augusti i alla fall innan man bokar... :)

Foton - jag använder Yahoo's fotoservice för att samla inspirationsbilder till bröllopet. Där kan man säkert lägga foton också. Det är superenkelt! Gå in på www.yahoo.com, och klicka sedan på Photos (ett av orden bland alla de blå under Search-rutan). Man måste också skapa sig ett ID och ett passord, men det går fort. Sen importerar man bara från sin egen hårddisk de bilder man vill lägga in. Och sen kan man välja om man vill att albumet ska vara öppet för alla, för vissa eller för ingen. Här är mina album: f2.pg.photos.yahoo.com/ph/erajest/my_photos

Miss J:
    Jo, jag tror det är så enkelt; vi är nog lite galna. :D . Men visst är det härligt? Sambon kommer få skavsår i öronen, så det är skönt att skriva av sig emellanåt.

• Tilde-76

Hej CoolJen

Du kan gå in på www.yahoo.com och sen klickar du på "photos" och där kan du anmäla dig som användare och skapa album. Såna som många här på BT har. Jag håller på att skapa ett album med lite bilder.. kanske kan utbyta dem senare :)

• CoolJen

Tack för tipsen om yahoo, men hur lång tid tog det för er att få aktiveringslänken i mail? Mitt har inte kommit än och det är 5 minuter sen...

• Jeppson

Minns inte riktigt. Prova gå in ändå - du vet ju ditt ID och passord.

• Tilde-76

Jeppson,

gud.. jag blev imponerad av din samling... ojoj vad du har lyckats samla på dig bilder.. kommer nog att knycka några..
    Smart att göra ett album för varje del. Själv har jag inte gjort mer än lagt in några få bilder.. men en på oss :)

f2.pg.photos.yahoo.com/ph/matstilde/my_photos

• Jeppson

Tilde:
    Det är bara att "stjäla" allt vad du orkar om det är något du tycker är fint, för det är ju precis vad jag har gjort. :D
    Men du, jag hittar inget på din länk. Har du gjort "public" på dem...?

• Tilde-76

nä... förstod att det kanske inte skulle funka.. ska pröva igen om en stund

Man lär sig mycket på BT oxå :)

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??