• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • Lillis2

Halloj Jeppson!

Inte augusti, men väl september -05 för min del. Jag har inte kommit så långt, men vi har iaf bokat festlokal och börjat skissa på gästlista. Har iofs också provat (och nästan bestämt mig för) en underbar brudklänning och tror att jag har siktet inställt på lila (men färgen kanske hinner ändra sig, är också lite inne på orange) callor.

Och min M2B har börjat reka lite resor...

Du, då? Har du hållit på och planerat länge, eller är du precis i startblocken? Var ska ni vara? Berätta! Det vore jättekul att höra hur det går för någon annan!

Ha det gott!
    Lillis2

• Jeppson

Hrmmm... Jag har nog planerat mitt bröllop i ett par år, lååångt innan själva frieriet. :)
    Men då har det mer varit att titta runt för tips och idéer, nu är det ju mer på riktigt, med listor och bokningar.

Den 13:e är vår stora dag! Vi har bokat lokal, och jag tror nog att jag valt klänning, åtminstone på ett ungefär. Om ett par veckor kommer min mamma upp från Skåne, så då ska vi gå och reka lite. :)

Vi tänkte också ha lite lila-aktigt (även om inte brudklänningen ska vara det, bara kanske lila/blå broderier i livet), typ lavendel-blå-lila, och ljusblått, samt då såklart vitt och grönt. Tror det blir jättefint.

Ska du ha några tärnor? Vad ska i så fall de ha för färger?

Programmet för dagen är väl i princip färdigskissat, likaså vigseln (borgerligt "kyrkbröllop" utomhus :) )
    Gästlista och t.o.m bordsplacering är klar, men jag inser att det kommer krävas en del omstuvningar då alla kanske inte kan komma. Vi tänkte dock skicka ut Save-the-date-kort i väldigt god tid så vi garderar oss ordentligt.

Resan har vi också börjat titta på så smått. Kostnaderna drar iväg fortare än man tror. :( Hoppas börsen går upp! ;)

Berätta mer! Vart ska ni vara? Har du någon bild (om än ungefärlig) på klänningen?

/Jeppson

• Tilde1

Hej Jeppson!

Kul att höra att det är fler som är ute i god tid... Tycker att det är superkul att fundera och ha lång tid på sig för att få det perfekt. Vi har oxå haft den 13 augusti som datum men kommer kanske att måste ändra beroende på var vi kommer att vara - festlokalsbestyr som du säkert är bekant med.

Var gifter ni er och var har ni bokat festen?

• CoolJen

Oj oj...och jag som trodde jag var den enda som gick å planerade så långt i förväg=) men tydligen inte.

Vi har inte heller förlovat oss än, utan väntar på att vi ska få ihop pengarna till bröllopet först, men mina förväntningar är att vi ska kunna boka i augusti i år, till augusti 2005 och då börja planera allt.
    Trots det har jag nästan alla detaljer klara i mitt huvud hur jag vill att det ska vara;) som de flesta brudar kanske?=)

• Jeppson

Morsning korsning!

Först och främst så uttryckte jag mig nog lite oklart. Låt mig förtydliga: vi ÄR förlovade (sen 30/3), men jag är helt såld på bröllopsplanering. Hehe...
    Till saken hör att jag hållit på och ordnat vänners bröllop emallanåt, så jag har haft mitt eget halvklart i huvudet ganska länge. :)

Vi vill ha ett ganska enkelt bröllop; "temat" ska vara Enkelt, men o så kul!" ;) Vi ska vara i Skärholmens Gård, och har varit där och rekat. Det ligger fantastiskt fint vid vattnet, så om vädergudarna bara är på vår sida, så har vi tänkt ha större delen av festligheterna utomhus, inklusive vigsel. Naturligtvis har vi en reservplan om solen bråkar och går och gömmer sig. :)

Jag tror det är bra att vi är ute i god tid. På Skärholmens Gård fanns det fortfarande helger ledigt till nästa augusti (även om det börjat droppa in sommarbokningar så smått), men på t.ex Ängby Slott, som vi också tittade på, så började det bli fullt. Det var dock inte därför vi valde som vi gjorde - vi tyckte helt enkelt bättre om Skärholmens Gård. :)

Tilde1 och CoolJen, vart ska ni vara? Hur långt har NI kommit i planeringen? Berätta allt!! :D

• Tilde1

Ja.. verkligen skönt att höra att det finns fler planeringsgalningar där ute "hihi". Även om vi inte spikat datumet än så har jag oxå de flesta detaljerna klara i mitt huvud.
    Klänningen är oxå provad och nu gäller det bara att hitta ett mönster så jag kan sy upp den som min drömklänning.

• Lillis2

Åh, Skärholmens gård är ju undervart! Jag bodde i Vårberg 2 år när jag studerade i Stockholm, så jag har varit där nere och kikat och haft picknick ett par gånger. Fint med vattnet...

För egen del blir det en forngård utanför Örebro (har alltså flyttat tillbaka hem efter studierna...*ler*). Inget vatten i närheten, men helt underbar miljö, stora gärsytor att vara på om vädret tillåter, och stor fin festlokal om vädergudarna är emot oss...

Några tärnor tror jag inte att det blir för vår del. Har tänkt en del på det och kommit fram till att det nog inte riktigt är min stil. Däremot hoppas jag (som alla andra, så klart!!) på n underbar fest med många vänner och mycket kärlek och glädje.

Tyvärr har jag ingen bild på min klänning, och har inte hittat något som liknar den, men den är avtagen under bysetn (men ändå inte rn sån modell att man ser "rak" ut) och får mig att tänka lite på svartvita filmer... Den har axelband, men sådana som sitter "långt ut" på axlarna, om du förstår hur jag menar. Hur som helst är den jättefin, och jag tror att jag har bestämt mig...

Vad roligt det låter att du har hjälpt dina vänner planera bröllop också. Jag skulle verkligen behöva en sån vän, som kunde tänka lite åt mig. Samtidigt vill jag inte riktigt anlita någon utomstående. Som tur är finns det ju många glada amatörer runt omkring som vill komma med idéer och tips!

Nu sitter jag som bäst och funderar på vad för slags inbjudningskort jag vill ha... Inte lätt, men det är ju trevliga bekymmer...

• CoolJen

Jag har planerat att boka in mig på ett ställe jag brukar jobba på ibland- Waxholms kastell. Då jag förhoppningsvis får bra personalrabatt=) dessutom är det ju ett underbart och unikt ställe att gifta sig på=)
    Så nu alla som jag tipsat om dessa...boka för f*n inte in nån av de sista helgerna i augusti nu, hihi=)

Men ooohh hjälp...nu känns det som om jag ligger efter i planeringen. Ni har redan provat klänningar, checkat ställe osv...hur ska jag nu hinna allt=P

• Marre05

Inte i Augusti men i Juli (den 2). Ska boka kyrka och festlokal i maj, alltså ganska snart. Har troligen bestämt mig för klänning (Nixa 352) och gubben ska ha kostym.

• Lillis2

CoolJen!

Jag tror att du kan slappna av, det är nog inte du som är sent ute, utan snarare vi andra som är ute i extremt god tid...*ler*

Toppen med personalrabett... Tyvärr har jag ett yrke som man inte alls kan utnyttja i sådana här situationer (polis), så jag får väl istället be kollegorna se till att det är lugnt i stan, så man slipper fastna i bilköer, eller så...*ler*

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??