• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • AALF

Tack det var gulligt av dig. Jag var rädd att fols kulle tyckat att jag bara var avundsjuk... men i alldra högsta grad så är det ju hon.
    Ha en underbar dag!

• Tilde-76

Aalf,

Alla har olika förutsättningar och önskemål när det gäller bröllop. Hon låter avundsjuk på dig att du ska gifta dig och jag tror inte hon har så bra koll på vad allt kostar. Bara för att ett bröllop är väldigt påkostat betyder inte att det är det bästa man kan få. Själv hade jag (innan jag satte mig ner och började planera och budgetera) lite snedvriden uppfattning om vad allt kostar, kanske någon mer som upplevt samma sak??!! Nu har jag flera ideér hur vi ska lyckas på ett superbröllop med begränsad budget (70 pers 70tkr.. inte så lite det heller). Antar att du räknat bort henne som tärn-kandidat nu... verkligen hennes förlust!

(som vanligt pladdrar jag på massor i mina inlägg...sorry att de blir långa)

//T

• Tilde-76

Välkommen Havsutsikt!

Oj oj.. bor ni i Karibien.. låter hur härligt som helst. Var har ni tänkt gifta er? Kommer ni båda från Sverige eller har någon av er någon anknytning till Karibien??

• Jeppson

Go'morron brudar!!

Miss J:
    Jag är i alla fall avundsjuk på din resa, tycker det låter som nåt jag verkligen skulle gilla; kor på vägen - hur coolt som helst ju! :D
    En kompis till mig var precis på Maldiverna, och hon och hennes fästman älskar också att sola och slappa, och de var SUPERNÖJDA, så det blir säkert du med!
    Jag kanske kan försöka mjölka dem på lite info.

Sen vill jag hälsa Havsutsikt hjärtligt välkommen till denna lilla augustitråd! Fy va orättvist att få bo i Karibien; kan ni se att jag är helt grön i synen? :D Vart bor ni, och varför Karibien? Ska ni gifta er här i Svedala? Safari kan jag varmt rekommendera; vi har varit i Sarengeti (Kenya) och Krugerparken (Sydafrika), och det är superläckert. Man kan ju leva både "rough & tough" och mer sofistikerat, beroende på hur mycket värme, lort och spindlar man tål. :D

Sen kan jag bara skaka på huvudet åt den knasiga tjejen som uppenbarligen saknar kontakt med verkligheten, för att inte tala om vanligt folkhyfs.
    Generellt tycker jag mig skönja ett mönster där folk med normala krav landar på kring 1000 per gäst (plus/minus nån hundralapp), så ni verkar allihop helt normala. :) Och visst fasen är det mycket pengar! Herregud, man kommer uppenbarligen jorden runt i en månad för de pengarna!

CoolJen:
    Ett till ställe med bra choklad är Gunnarsons Konditori. Han har vunnit VM med sina praliner. ;) Du kanske rent av skulle ha en hel "pralintårta" istället??

Hur gör ni andra med efterrätt resp. tårta?
    Tror jag har beslutet mig för att köra nån liten, liten fruktig efterrätt med ett Sauternes-vin till, och sen tårta och kaffe inne till underhållningen, innan dansen börjar. Det blir nog bra.

• Miss J

AALF
    Det låter bara som avundsjuka!!!
    Bry dig inte om det. Vissa lever i en fantasivärld, men tänk den dagen då bubblan spricker för henne och hon inser att inget stämmer med hennes uppfattning. Det hade jag velat se!

Idag är det så fint väder här nere i Göteborg att vi ska åka och titta lite på "vår" festlokal och kyrka. Bara för att insupa atmosfären lite...

Såg ni på Bröllopsnoja igår när de provade choklad??
    Guuud, va gott det såg ut! Måste bara ha praliner på bröllopet, chokladtokig som man är.
    Jag tror att vi ska skippa dessert helt på vårt bröllop och köra lite praliner efter maten, och sen ha kaffe och tårta lite senare på kvällen. Det blir ju lite kaka på kaka annars. Man måste ju orka dansa med.
    Vad tror ni om det?

Ha en jättebra dag!
    Kram Jossan

• Devoted

Jag höll också på att dö över den chokladen....jammi! Kanske en handgjord chokladbit per person därifrån till efterrätt. Tex en med hallon/peppar. Så kör man hallon m florsocker i matberedaren och duttar runt den? Vi fixar nämligen råvarorna själva så det blir inget finlir men det borde ju funka.
    Tror dock de är rejält dyra de små godsakerna...

• AALF

Ni är för gulliga, Tilde76 m.fl. Så skönt att ha lite stöd bakom sig och att jag hoppas att jag kan vara till någon hjälp i framtiden.

Miss J
    Vi har också funderat lite över dessert vs. tårta... visst blir det lite kaka på kaka. Vi funderade lite på typ ost och kex bricka m. vindruvor eller nått. Det kanske kunnde funka det med?

/Lina

• Miss J

Ost & kex är ingen dum idé heller.
    Det finns så många varianter...har så svårt att bestämma mig.
    TUR att det är så länge kvar, hihi, då kan man hinna ändra sig både två och tre gånger.

/Jossan

• Devoted

Mmm ost och kex är inte dumt. Kan ju läggas upp i tid också! Det finns så söta kex. Lite chevre såklart. En klick marmelad som passar till, ett basilikablad....lite gräddädel......

FAST SÅ BLIR DET JU INGA PRALINER!!!!!

• Jeppson

Ost är jättegott, men man blir så mätt! Är en riktig ost-fantast själv (favoriten är en riktigt krämig Hoya med ett smaskigt rött vin typ Roodeberg - det måste ni testa! Stilton och Gorgonzola är också supersmarrigt!)
    Vi kör nog en lättare, fräsch efterrätt med fruktbetoning, typ en citron/apelsinpannacotta (gräddpudding) eller liknande, och ett friskt Sauternes-vin till det. Sen har ju vi liten paus innan tårta och kaffe. Tror ni inte det funkar...? *blir lite nojig nu...* :o

Jag får säga som miss J: Tur det är långt kvar! :)

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??